ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> مدیربجای رویین تن شدن بایستی به همکاران خود اعتماد کند | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
مدیریت فرایندبکارگیری موثروکارآمدمنابع مادی وانسانی دربرنامه ریزی،سازماندهی،بسیج منابع وامکانات هدایت وکنترل برای رسیدن ودستیابی به اهداف سازمان می باشد.
مدیربجای رویین تن شدن بایستی به همکاران خود اعتماد کند
به گزارش عصرهامون، یک رئیس سازمان بایستی دارای خصوصیات مدیریتی همچون، دانش تخصصی، استفاده ازنیروهای تخصصی وحرفه ای، گریز ازخودکامگی، حذف فرهنگ چاپلوسی، رعایت مساوات عدالت و تکریم کارمندان، پذیرفتن اشتباهات، تحقق وعده ها، صداقت درگفتار، انتقادپذیر، مدیریت اصولی تنش و بحران، عدم اصرار به حفظ پست ومقام، برنامه ریزی برای اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، پرهیز ازحاشیه سازی، ظاهری مرتب، اخلاق و رفتارمناسبی باشد.

مدیران باید ازخود سوال کنندکه اعضای تحت مدیریت آنها چه چیزی انتظاردارند.نبایستی فقط وظیفه رابرای کارکنان خودتعریف کنند بلکه بایستی انگیزه،موفقیت، وظیفه، و چگونه موفق شدن در شغل مربوطه  رابه نیروهای خود بیاموزد. بایستی سعی کند که چگونه می تواند درکارکنان خود ایجاد انگیزه کند، دراین صورت می تواند تیم تحت امر خود را بشناسد و ارتباط عاطفی با آنها ایجادکند.

یک مدیر خبره گوش شنوا دارد، نه اینکه فقط حرف بزند و گوش ندهد. وقتی به عنوان یک پیشرو دائم درحال حرف زدن هست نمی داند چه چیزی درطرف مقابل در حال شکل گیری می باشد.

یک مدیر خوب وقتی صحبت می کند بایستی درنظر داشته باشد که چگونه نیازهای مخاطبین خود را برطرف کند. کسی که در یک سازمان یا ارگان به عنوان مدیر می باشد بایستی به یاد داشته باشد که با استعدادترین پرسنل او ذاتا با انگیزه هستند و وظیفه آن مدیر این هست که آنها را در جهت مرتبط هدایت کند و مسیر درست رسیدن به هدف و موفقیت را برای آن ها آسان تر کند. و شرایطی برای آن ها ایجاد کند که برای بیدار شدن از خواب و حاضر شدن در محیط کار لحظه شماری کنند. آن زمان هست که می توانیم بگوییم آن مدیر یک رهبرخوب و طرازاول علم مدیریت هست که به راحتی به مشکلات کارکنان اهمیت می دهد.

اگرمدیر ارزش کارکنان خود را درک نکند کسانی هستند که خارج از آن دستگاه آن ها را به خوبی بشناسد و امتیازات مورد نیاز را در اختیار آن ها قراردهد.

مدیران پیروزمند دنیای امروز، رمز پیروزی سازمان خود را بهره مندی ازانسان های فرهیخته می دانند. مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان رامی پذیرند بلکه بر این تفاوت ها سرمایه گذاری می کنند. شاگرد تنبل،احمق یا ضعیف وجود ندارد تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.

مدیریت؛ هنرگوش دادن به دیگران است
چنانچه نتوانیم به سخنان کسی خوب گوش دهیم نمی توانیم درون او رابشناسیم. اگر بتوانیم به عنوان یک مدیر و رهبر همه کارکنان سازمان مربوطه را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنیم در هر رشته و هر بازار و دربرابر هر رقیبی در هر زمان موفق خواهیم شد.

مدیربجای رویین تن شدن بایستی به همکاران خوداعتمادکند. در مدیریت می توان مدیر فرد خاصی نبود ولی او را دوست داشت اما بدون عشق ورزیدن به نیروی تحت امرنمی توان آن رامدیریت کرد.

حضرت علی(ع) می فرمایند: "پست ها امانت و وسیله خدمتگزاری اند، نه منبع بهره برداری شما"

(عباس شیبک دانشجوی دکترای تخصصی مدیریت راهبردی ورزش)

انتهای پیام//
https://www.asrehamoon.ir/vdccxeqo.2bqp18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما