تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۳
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی سیستان و بلوچستان از عدم وجود نیروی کار درمان و شنوایی سنج در مدارس استان خبر داد.
سونامی کمبود معلم به مدارس استثنایی رسید/سیستان وبلوچستان فاقد نیروی کار درمان و شنوایی سنج است
مریم حجتی نسب در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: در مدارس استثنایی سیستان و بلوچستان فقط دو نیروی گفتار درمانی، سه بینایی سنج و دو فیزیوتراپ داریم و نیروی کار درمان و شنوایی سنج اصلا وجود ندارد.

وی بیان کرد: از آنجایی که کمبود نیرو باید از طریق استخدامی انجام و ردیف استخدامی برای افراد در نظر گرفته شود در ماده 28 و استخدامی هایی که انجام شده هیچ تمهیداتی در این خصوص صورت نگرفته و تنها اقدام انجام شده این است که با علوم پزشکی و فارغ التحصیلان رشته های گفتار درمانی و کار درمانی رایزنی کرده ایم تا بتوانند در مجموعه آموزش و پرورش استثنایی به عنوان نیروی طرحی با ما همکاری کنند که اجرای این امر نیز منوط به آن است که وزارت خانه از نظر بودجه ای توان جذب طرحی افراد را داشته باشد که در این راستا نیز تنها پنج نیروی طرحی در استان مشغول به فعالیت هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان ادامه داد: از آنجایی که با کمبود شدید وضعیت نیروی مشغول به کار در این مجموعه به خصوص در گرایش های ناشنوا، نابینا و اوتیسم روبرو هستیم هر ساله تعدادی از معلمان که در مدارس عادی تدریس می کنند تمایل به کار در مدارس استثنایی دارند اما بعد از گذشت مدت کوتاهی به طور دلخواه و با بیان اینکه تخصص و کشش روحی ندارند مجددا به آموزش و پرورش عادی بر می گردند.

حجتی نسب در تکمیل مطلب فوق خاطر نشان کرد: دغدغه ما در این مجموعه کمبود نیرو است چرا که هر کدام از دانش آموزان نیاز به وقت جداگانه ای دارند. در سایر استان ها به ازای هر 2و نیم دانش آموز یک معلم وجود دارد که این مهم در سیستان وبلوچستان به ازای هر 11 دانش آموز یک معلم است.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdciuwazyt1azy2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها