ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> استراتژی ها و چالش های پیش روی برندسازی و صادرات خرما | عصر هامون
تاریخ انتشار :يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۵
در نخستین همایش ملی اقتصاد خرما بررسی شد؛

استراتژی ها و چالش های پیش روی برندسازی و صادرات خرما

در اولین همایش ملی "اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما" استراتژی ها و راهکارهای برندسازی، تجارت و چالش های جهانی صادرات و واردات این محصول از طریق ارائه دستاوردهای پژوهشی محققان اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.
استراتژی ها و چالش های پیش روی برندسازی و صادرات خرما
علی سردار شهرکی، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه سیستان و بلوچستان و دبیر این همایش در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: این همایش با حضور احمد اکبری (رئیس اسبق دانشگاه و استاد گروه اقتصاد کشاورزی)، درمحمد کردی (معاون پژوهشی دانشگاه)، مرضیه اسفندیاری (رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد)، حمید کلانتری (ریاست سازمان بهروری ایران) برگزار شد.
 
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش اهمیت اقتصادی این محصول در استان، کشور و ایجاد هماهنگی و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهشی محققان در این حوزه است.
 
دبیر همایش ملی "اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما" ادامه داد: مناطق گرمسیری مستعد تولید محصول استراتژیک خرما هستند که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد و سبب افزایش درآمدهای ارزی برای کشور خواهد شد.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: ایران یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خرماست که می تواند در زمینه صادرات این محصول و خروج از اقتصاد تک محصولی و توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی نقش مهمی ایفاء کند.

عضو هیئت علمی گروه اقتصاد کشاورزی دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هم چنین بخش کشاورزی با توجه به ارتباط پیشین و پسین با بخش های صنعت و خدمات از اهمیت بسیار ویژه‌ایی برخوردار است.
 
وی گفت: مدیریت بعد از تولید و نبود صنایع و زیرساخت های لازم سد مهمی در راه رسیدن جایگاه واقعی این محصول محسوب می شود که نیازمند برنامه ریزی بسیار دقیقی در این زمینه است.
 
سردار شهرکی بیان کرد: به دبیرخانه این همایش 70 مقاله ارسال شد که 20 مقاله برتر به صورت وبیناری در محورهای مختلف همایش ارائه شدند.
 
دبیر همایش ملی "اقتصاد، تجاری سازی و فرآوری محصول خرما" ادامه داد: تجاری سازی محصول خرما، اقتصاد و بیمه صنعت خرما، استراتژی ها و راهکارهای برندسازی محصول خرما، تجارت و چالش های جهانی صادرات و واردات خرما، تحلیل راهبردها و الگوی زنجیره ارزش صنعت خرماو  نقش بازاریابی الکرونیکی در توسعه و بهبود صنعت خرما از مهم ترین محورهای برگزاری این همایش بود.
انتهای پیام/
 
https://www.asrehamoon.ir/vdchixnz623nxxd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما