تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۶
نماینده شرکت حمل و نقل راه آهن چابهار زاهدان گفت: رقم در دسترس برای پیشرفت فیزیکی راه آهن در حدود 22 درصد و تا اردیبهشت امسال است و این بخاطر تعویق 2 و نیم ساله بخاطر ویوی دریا بود.
22 درصد پیشرفت فیزیکی راه آهن تا اردیبهشت امسال/ تعویق 2 ونیم ساله کار به دلیل ویوی دریا
به گزارش عصرهامون،احمد نوذری در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: استارت این پروژه توسط ما از ابتدای سال 92 خورد و اجرای آن در کمپ چابهار با مشکل مواجه شد.
وی افزود: فرماندار، شهردار و شورای شهر چابهار اظهار داشتند چون قطار از امتداد کمب که جنب دریاست گذر می کند، دید دریا را می گیرد و 2 و نیم سال جلوی پیشرفت فیزیکی پروژه گرفته شد.
نماینده شرکت ادامه داد: به همین دلیل تصمیم برآن شد تا قطار همانند مترو از زیر زمین وارد شهر شود و طرح های آن بعد از تایید وزارت کشور وارد مرحله عملیاتی خود خواهد شد.
از آنجایی که از نظر رییس جمهور، سیستان و بلوچستان استانی است که باید از محل ترانزیت در آن شاهد یک تحول بزرگ باشیم تا منطقه دریای عمان و اقیانوس هند را نه تنها به شمال کشور که به سایر کشورهای همجوار و شمالی متصل کند لذا در این راستا بر ایجاد راه آهن و توسعه بندر چابهار تاکید کرد و از راه آهن چابهار به سمت زاهدان و فنوج و اتصال آن به راه آهن سراسری و در نهایت اتصال این راه آهن به افغانستان و آسیای مرکزی خبر داد.
وی تصریح کرد: این 22 درصد پیشرفت فیزیکی مربوط به زیر سازی یا همان آماده سازی جاده ریل می باشد و تاکنون هیچ ریل گذاری صورت نگرفته است همچنین شروع ریل گذاری از سمت زاهدان خواهد بود زیرا این عملیات با اتصال به ریل کشور استارت خواهد خورد.
گفتنی است راه آهن چابهار - زاهدان از چابهار آغاز شده و با عبور از شهرستان های نیکشهر، ایرانشهر و خاش به زاهدان و در نهایت ایستگاه آخر میلک متصل می شود که منجر به اتصال ریلی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آبهای آزاد جنوب از طریق کشورهای افغانستان و ترکمنستان خواهد شد.
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcjhxeh.uqeitzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما