پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ ,12 December 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۶
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مطرح کرد؛
توسعه بندر چابهار در گرو زیرساخت های پس کرانه ای
 
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه برای توسعه محروم ترین استان کشور بهره‌مندی چابهار از زیرساخت‌های پس کرانه ای و افزایش سهم این بندر در تجارت دریایی است.
به گزارش عصرهامون، بهروز آقایی در گفتگو با چهاربهاران اظهار کرد: رتبه اول ترانزیت، ترانشیپ، بانکرینگ و کشتی های ورودی ولاینر در منطقه خلیج فارس و دریای عمان را بنادر جبل علی، خورفکان و فجیره در امارات متحده عربی دارند و این درحالی است که این بنادر از نظر موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی قابل مقایسه با بندر چابهار نمی باشند.
وی در خصوص عدم توسعه به موقع منطقه افزود: تمام فرصت هایی که هم اکنون دراختیار این بنادر قرارگرفته در نتیجه اتلاف فرصت گذشته چابهار و تعلل در اجرای پروژه‌های زیرساختی است.
به گفته مدیرکل بنادر ودریانوری سیستان وبلوچستان برای اجرایی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که اصل آن مبتنی بر اقتصاد دریامحور است راهی جز توسعه بندر چابهار و افزایش سهم تجارت دریایی از راه این بندر وحود ندارد.
وی چابهار را بندری بدون محدودیت و سوپاپ اطمینان دیگر بنادر کشور خواند و ادامه داد: تنها با توسعه بندر چابهار و زیرساخت‌های پس کرانه‌ای آن بهره‎‌مندی مردم استان در تجارت افزایش خواهد یافت.
آقایی با اشاره به واردات 46 میلیون تن کالای اساسی به کشور در دو سال گذشته تصریح کرد: سهم بندر چابهار از این میزان واردات تنها 18هزارتن بوده است که با توجه به ترکیب جمعیتی استان های هم‌جوار و نزدیک به بندر چابهار خواستار اختصاص 20درصد از سهم واردات کالای اساسی به چابهار هستیم واین درحالی است که به ازای هر 100هزار تن کالای اساسی پنج میلیارد تومان گردش مالی در استان محروم سیستان وبلوچستان ایجاد می‌شود.
مدیرکل بنادر ودریانودی سیستان وبلوچستان با اشاره به طرح توسعه بندرشهید بهشتی گفت: افق چابهار تبدیل شدن به یک مگابندر تمام مکانیزه کانتینری است که برهمین مبنا طرح توسعه بندر شهید بهشی در قالب پنج فاز اجرا می‌شود.
وی بابیان اینکه فاز اول بندر شهید بهشتی با پنج پست اسکله کانتینری وکالای عمومی آماده بهره‌برداری است افزود: به تفکیک در فاز دوم 900 متر اسکله کانتینری در فاز سوم، یک هزار و 200 متر ترمینال کانتینری در فاز چهارم 700متر اسکله کانتینری وچند منظوره و درآخر در فاز نهایی یک هزار و 600 متر اسکله چند منظوره ایجاد خواهد شد.
انتهای پیام/ک
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۹۹۹۰۵


ارسال