شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ ,24 February 2018
0
Share/Save/Bookmark
۰
روز گذشته یک معلم در شهرستان زابل توسط ولی یکی از دانش آموزان در کلاس درس مورد بی حرمتی قرار گرفت.
به گزارش عصرهامون مدیر آموزش وپروش زابل به خبرنگار اوشیدا گفت: یکی از فرهنگیان شهرستان زابل درحال تدریس سر کلاس توسط ولی دانش آموز مورد هتاکی و فحاشی قرار گرفت.

علی اکبر بزی افزود: به دلیل اهمیت موضوع دادستان شهرستان زابل به ماجرای هتک حرمت به حریم مدرسه و فرهنگیان ورود پیدا کرده است.

طبق گفته شاهدان ماجرا؛ ولی یکی از دانش آموزان با حضور در کلاس درس، جلوی دانش اموزان نسبت به معلم فحاشی و با زدن زیر چانه اقدام به هل دادن او کرده است.

یکی از معلمان شهرستان زابل گفت: با توجه به برخی سیاستگذاری های غلط آموزشی در کشور، آنچه همچون آفت بر جان جامعه علمی و آموزشی کشور، در سطوح ابتدایی، متوسطه، دانشگاهی و حتی تحصیلات تکمیلی افتاده، نه تنها پیشرفت و رکود حاصل نشده بلکه سطح علمی کشور به دهها سال قبل بازگشت و افول کرده است.

محمد ب به خبرنگار اوشیدا گفت: ویرانی ساختمان تعلیم در نظام آموزش و پرورش از آنجایی حرکت سریع خود را آغاز کرد که نوع ارزشیابی در حساس ترین مقطع تحصیلی یعنی ابتدایی را، بر مبنای ارزشیابی توصیفی بنا نهاده که خود تاثیرات جبران ناپذیری بر نظام آموزشی کشور آن هم تا ده ها سال آینده بر جای گذاشته است.

وی افزود: بی شک بر هیچ انسان منصف و به خصوص معلمی که سرشار از مهر و عاطفه و دلواپسی آینده عزیزان دانش آموزش است پوشیده نیست که تنبیه می تواند تاثیرات بعضا جبران ناپذیری بر اعتماد به نفس و پیشرفت تحصیلی دانش آموزش داشته باشد و البته به عقیده بزرگان علم روان شناسی و تعلیم و تربیت همچون( ثرندایک) در برخی موارد تنبیه تنها اثر منفی بلکه اثرات مثبتی در پایداری یادگیری خواهد گذاشت ( البته شیوه و نحوه تنبیه متناسب با روحیات و در نظر گرفتن ابعاد روان شناسی یادگیرنده متفاوت خواهد بود).

این آموزگار ادامه داد: آیا سیاستگذاران و عزیزان ستادی دستورالعمل عملیاتی و قابل اجرا برای جبران و حل مشکلات متعدد رفتاری تربیتی و آموزشی دانش آموزان نسل جدید ما نه بر صفحات کاغذ، بلکه در عرصه عمل فراهم آورده اند تا، آموزگار و معلم ما صرفا دغدغه آموزش را داشته باشد و نه اینکه همچون ناظم در کلاس صرفا مشغول رفع مشکلات تربیتی دانش آموزان باشد و آموزش مهجور بماند!

محمد با اشاره به ناهنجاری های گسترده در مدارس تصریح کرد: آنقدر در برخی مدارس و فضاها کار بر معلم و تیم اجرایی مدارس سخت شده که گویا باید، در مدارس جای معلم با دادستان و نیروی انتظامی و کانون اصلاح تربیت عوض شود.

وی تاکید کرد: آنچه همچون زنگ خطری بزرگ در مدارس گوش فلک را کر کرده، افزایش بیش از ۵۰ درصدی تمایل دانش آموزان مقاطع متوسطه اول به اعتیاد، استفاده مکرر از مشروبات الکلی، کافه ها و قلیان سراها و دهها ناهنجاری اجتماعی و بحران های خانوادگی دیگر است.

محمد بیان داشت: ایراد اینجاست که عزیزان ستادی، تمام توان و توجه خود را صرف مدارس خاص کرده که شاید آبرویی در زمینه رشد شاخص های علمی و آن هم نمود آن در آزمون های سراسری( که البته شاهد افول و کاهش این شاخص ها در سال تحصیلی گذشته در سطح منطقه بودیم!) کسب شود.

معلم زابلی خاطرنشان کرد: آنچه نیاز جامعه دانش آموزی لااقل در شهرستان زابل است؛ یک تیم و کار گروه تخصصی روان شناس و مشاوره است آن هم نه در مقام شعار، بلکه در مقام نقد و اصلاح و حل واقعی مشکلات و البته آسیب شناسی.

محمد بیان داشت: امروز باید به دنبال تامین امنیت جانی معلمین در برخی فضاهای آموزشی بود چرا که دانش آموزان آنان، انباشتی از سلاح های سرد، شوکر و اسپری فلفل؛ به همراه دارند و بزرگتر از آن انبوهی از جسارت ها و اهانت ها، عزیزان همکار را تهدید میکند.

وی با بیان اینکه آیا چاره ای منطقی و در میدان عمل برای این بحران اندیشیده شده است، تاکید کرد: پیشنهاد می شود در شورای آموزش و پرورش؛ عاجزانه از رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خواسته شود تا یک بار برای همیشه بساط قلیان سراها و کافه ها را در سطح شهرستان زابل جمع آوری کرده، چرا که علاوه براینکه، جامعه هدف این مکان های فساد در سطح شهرستان، جمعیت حدود ۶۰ درصدی دانش آموزی و دانشجویی است، بلکه همچون سکوی سقوطی برای اراده، اعتماد به نفس و بخصوص غیرت نوجوانان و جوانان ما می باشد.

معلم زابلی اضافه کرد: آنچه به عنوان یک بحران جدی در شورای آموزش و پرورش قابل پیگیری است؛ پیگیری آمار اعتیاد و حمل اشیا ممنوعه همچون سلاح سرد، شوکر، و اقلام مشابه توسط برخی دانش آموزان و به خصوص پدیده ای به نام (( خون بازی )) در مدارس دخترانه و پسرانه سطح شهرستان است.

دستوراکید مدیرکل آموزش وپرورش سیستان و بلوچستان درپی هتک حرمت به معلم زابلی

مدیر آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای پیگیری جدی به هتک حرمت فردی به عنوان ولی دانش آموز به معلم در یکی از مدارس شهرستان زابل دستور اکید صادر و تا حصول نتیجه نهایی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

علیرضا نخعی بیان داشت: به همان اندازه که برای حق و حقوق دانش آموزان اهمیت قائل هستیم، برای حفظ حرمت و جایگاه معلم و مدرسه احترام قائل بوده و حساس هستیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش خود را موظف می داند که از حرمت و حیثیت معلم با تمام وجود دفاع کند تا شاهد تکرار اینگونه اقدامات نامناسب وغیر مسئولانه در محیط مقدس تعلیم و تربیت نباشیم.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۰۰۴۸۵


ارسال