تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۸
حکایت ناتمام آسفالت‌ فرسوده شهر زابل حکایت قدیمی است که صدای خسته مردم را درآورده است.
زابل بهشت مکانیک ها/ متحمل شدن هزینه‌ای گزاف در سایه آسفالت نامناسب آلوده ترین شهر جهان
به گزارش عصرهامون به نقل از اوشیدا؛ کمتر خیابان یا معبری را در زابل می توان یافت که آسفالت مناسب و استانداردی داشته باشد و این موضوع هرچند برای عده ای عادی شده اما همچنان معترضان خود را دارد.

بسیاری از محلات از نعمت آسفالت محروم هستند اما محلات و خیابان هایی هم که آسفالت دارند رضایت مردم را جلب نکرده چرا که آسفالت آن ها کهنه و قدیمی است و نیاز به ترمیم و روکش دارد.

اهالی شهر زابل بارها با پایگاه خبری اوشیدا در این خصوص تماس گرفته و خواستار رفع این معضل شهری شده اند.

حرکات مارپیچ رانندگان ثمره فرسودگی آسفالت

یکی از اهالی شهر زابل به خبرنگار اوشیدا گفت: حکایت ناتمام آسفالت‌ فرسوده شهر زابل روایتی از مدیریت ناصحیح شهری است که اگرچه همواره مانند زخمی کهنه بر پیکر زابل خودنمایی می‌کند اما این روزها و با تبدیل این آسفالت‌های خراب به چاله‌های عمیق، بیش از پیش چهره مرکز درالولایه سیستان را نازیبا کرده است.

صادقی ادامه داد: وجود چاله های فراوان باعث شده تا خودروها دچار نقص فنی از جمله فرسودگی زود هنگام لاستیک و یا تخریب جلوبندی شده و به تعمیر نیاز پیدا کنند.

وی افزود: مردم شهر زابل سالهاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، اما گویی چاله‌های کوچه و خیابان‌های شهر پیروزمندانه و با قدرت و همچنان با تمام قوت در جای خود باقی مانده و روی مردم را در این زورآزمایی کم کرده‌اند.

صادقی بیان کرد: با وضعیت نامناسب و ناگوار خیابان ها، چاله های عمیق و خرابی ۷۰ درصدی آسفالت، رانندگان وسایل نقلیه ناچارند به صورت مارپیچ حرکت کرده و چاله ها و گودال ها را دور بزنند.

این شهروند زابلی اظهار کرد: یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تاثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است و این موضوع از مهمترین اقدامات و وعده‌های شورا و شهرداری ها است.

عمر آسفالت برخی معابر بیش از هشت سال است

شهروند دیگر زابلی به خبرنگار اوشیدا گفت: باید بدانیم ورودی هر شهر نقش مهم در میزبانی از مهمانان داشته و در واقع نقش دعوت کننده دارد اما ورودی شهر زابل از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

شهریاری تصریح کرد: بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابانها چهار سال است در حالی که در شهر زابل عمر آسفالت برخی از خیابان ها و معابر از هشت سال هم تجاوز می کند و ایجاد چاله های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان قرار داده است.

وی عنوان کرد: در خیابان ها و محلات چاله ها بسیار زیاد است، البته بعضی چاله ها، چاه هستند، بارها به همراه اهالی محل به شهرداری مراجعه کرده ایم، اما وضعیت تغییر نکرده است.

شهریاری اضافه کرد: وضعیت نابسامان آسفالت شهر زابل سبب شده تا جلوبندی خودروها معمولا با مشکل مواجه شدند و این موضوع سبب درآمد خوب مکانیک ها شده است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcjvvevmuqeytz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما