رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: در 4ماه نخست سال هزار و 182فقره شکایت مردمی در زمینه کالا و خدمات در حوزه این سازمان به ثبت رسیده است.
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: در چهار ماه نخست سال تعداد یک هزار و 182 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان اخذ شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال 96 از رشدی معادل 48 درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع شکایات دریافتی در این مدت، تعداد 805 گزارش به صورت تلفنی 207 گزارش با مراجعه حضوری شاکی و 64 فقره گزارش به صورت کتبی، 16 گزارش به صورت پورتال و 90 گزارش به صورت پیامگیربوده است که پس از بررسی تعداد 508 فقره گزارش متخلف، 569 فقره گزارش غیر متخلف، 53 فقره رضایت شاکی، 52 فقره گزارش در دست بررسی می باشد.
میرشکار خاطرنشان کرد: در مجموع 60/95 درصد از شکایات بررسی شده و39/4 درصد از شکایات نیز به دلیل استعلامات و مراحل کارشناسی لازم در دست بررسی می باشد.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بیان کرد: در این مدت 55/81 درصد گزارشات مربوط به حوزه کالا به ترتیب شامل میوه و سبزی، نوشابه، روغن نباتی، گوشت، لبنیات، مرغ، قند و برنج بوده است و 44/18 درصد از گزارشات مربوط به خدمات شامل کافی نت، تعمیرکارن، عکاسی و فیلمبرداری و آرایشگران می باشد.
میرشکار در پایان گفت: شهروندان عزیز می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی – کم فروشی وتقلب – احتکار و... از طریق تماس تلفنی باشماره 124 ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ( ازساعت 6صبح الی 13 و 16 الی 19 پاسخگویی اپراتور واز ساعت 19 به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری بصورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند و پس از اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرده تا پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد، از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات ثبت وقابل رسیدگی می باشد.