جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ,16 November 2018
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:‏
گرانی در صدر بالاترین آمار شکایات مردمی/تشکیل 2642پرونده تخلف صنفی در سیستان و بلوچستان
 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: گرانی در 5ماه نخست سال بالاترین میزان شکایات مردمی حوزه ‏اصناف را به خود اختصاص داده است.‏
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، افزود: کل گزارشات دریافتی از مردم در طی 5ماه اول امسال، هزار و ‏‏615 مورد بوده که از این تعداد، هزار و 102 مورد تلفتی، 73 مورد کتبی، 263 مورد حضوری، 18 مورد از طریق پورتال و از ‏طریق پیامگیر 159مورد بوده است. ‏
وی ادامه داد: در این مدت از کل گزارشات دریافتی بخش ستاد خبری، تعداد 687 مورد متخلف، تعداد 759 مورد غیر متخلف، ‏تعداد 110 مورد در دست بررسی و 59 مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است.‏
وی تاکید کرد:از ابتدای سال تاکنون تمام هزار و 615 مورد گزارش دریافتی به ستاد خبری مربوط به گرانی بوده و هیچ گونه ‏گزارشی در خصوص کمبود کالا دریافت نشده است.‏
میرشکار تصریح کرد: بیشترین گزارشات دریافتی گرانی در این مدت مربوط به میوه و سبزی، مرغ و گوشت، بنزین گاز، ‏نوشابه، روغن مایع، برنج، لبنیات و غیره می باشد.‏
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون توسط حوزه بازرسی و نظارت سازمان، تعداد 75 هزار و 999 بازرسی در بخش های ‏قاچاق کالا، انبارها و سردخانه ها، آرد و نان، بازرسیهای متداول از واحدهای صنفی ، ستاد خبری (بازرسی ها بر اساس ‏گزارشات مردمی) و 5 طرح نظارتی تخصصی (ویژه نوروز، محصولات زراعی ، ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی مصالح ‏ساختمانی، طرح نظارتی طلاوجواهر) صورت پذیرفت که منجر به تشکیل 2 هزار و 642 پرونده شده است.‏
وی افزود: در این مدت، در بخش های قاچاق کالا، تعداد 9 هزار و 969 بازرسی با تشکیل 146 پرونده، انبارها و سردخانه ها ‏‏529 بازرسی (499 مورد مربوط به انبارها و 30مورد مربوط به سردخانه ها می باشد)، آرد و نان تعداد 3 هزار و 357 بازرسی ‏با تشکیل 132 پرونده، صورت پذیرفته است.‏
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در پایان گفت: هم استانیهای عزیز می توانند گزارشات خود در خصوص تخلفات ‏اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان و غیره را از طریق تماس تلفنی باشماره 124 ‏ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ازساعت 6صبح الی 13 و 16 الی 19 پاسخگویی اپراتور واز ساعت 19 به بعد از طریق ‏تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری به صورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند وپس از ‏اخذ گزارش، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرده که پس از آن طی ‏تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.‏
شایان ذکر است: شهروندان می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir‏ نیز گزارشات خود را ثبت کنند ‏که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین می باشد.‏

انتهای پیام//
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۰۴۶۶۰


ارسال