گرانی در صدر بالاترین آمار شکایات مردمی/تشکیل 2642پرونده تخلف صنفی در سیستان و بلوچستان
نادر میرشکار در گفت و گو با خبرنگار
عصرهامون، افزود: کل گزارشات دریافتی از مردم در طی 5ماه اول امسال، هزار و 615 مورد بوده که از این تعداد، هزار و 102 مورد تلفتی، 73 مورد کتبی، 263 مورد حضوری، 18 مورد از طریق پورتال و از طریق پیامگیر 159مورد بوده است.
وی ادامه داد: در این مدت از کل گزارشات دریافتی بخش ستاد خبری، تعداد 687 مورد متخلف، تعداد 759 مورد غیر متخلف، تعداد 110 مورد در دست بررسی و 59 مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است.
وی تاکید کرد:از ابتدای سال تاکنون تمام هزار و 615 مورد گزارش دریافتی به ستاد خبری مربوط به گرانی بوده و هیچ گونه گزارشی در خصوص کمبود کالا دریافت نشده است.
میرشکار تصریح کرد: بیشترین گزارشات دریافتی گرانی در این مدت مربوط به میوه و سبزی، مرغ و گوشت
، بنزین گاز، نوشابه، روغن مایع، برنج، لبنیات و غیره می باشد.
وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون توسط حوزه بازرسی و نظارت سازمان، تعداد 75 هزار و 999 بازرسی در بخش های قاچاق کالا، انبارها و سردخانه ها، آرد و نان، بازرسیهای متداول از واحدهای صنفی ، ستاد خبری (بازرسی ها بر اساس گزارشات مردمی) و 5 طرح نظارتی تخصصی (ویژه نوروز، محصولات زراعی ، ماه مبارک رمضان، طرح نظارتی مصالح ساختمانی، طرح نظارتی طلاوجواهر) صورت پذیرفت که منجر به تشکیل 2 هزار و 642 پرونده شده است.
وی افزود: در این مدت، در بخش های قاچاق کالا
، تعداد 9 هزار و 969 بازرسی با تشکیل 146 پرونده، انبارها و سردخانه ها 529 بازرسی (499 مورد مربوط به انبارها و 30مورد مربوط به سردخانه ها می باشد)، آرد و نان تعداد 3 هزار و 357 بازرسی با تشکیل 132 پرونده، صورت پذیرفته است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در پایان گفت: هم استانیهای عزیز می توانند گزارشات خود در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گرانفروشی، کم فروشی وتقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان و غیره را از طریق تماس تلفنی باشماره 124 ستادخبری سازمان در طول شبانه روز ازساعت 6صبح الی 13 و 16 الی 19 پاسخگویی اپراتور واز ساعت 19 به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در محل سازمان به حوزه ستادخبری به صورت حضوری وکتبی گزارشات خود را ارائه کنند وپس از اخذ گزارش
، بازرسین این سازمان سریعاً اقدام به بررسی واعلام نتیجه گزارش ( متخلف – غیرمتخلف) کرده که پس از آن طی تماس با شاکی نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.
شایان ذکر است: شهروندان می توانند از طریق پورتال سازمان به آدرسcppo.mimt.gov.ir نیز گزارشات خود را ثبت کنند که از همین روش نیز گزارشات مردمی قابل رسیدگی از طرف بازرسین می باشد.
انتهای پیام//