تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت سیستان و بلوچستان از تداوم نظارت ویژه بر بازار شب عید استان خبر داد و گفت: طی مدت 11 ماه گذشته از سال، 4 هزار و 205 گزارش مردمی در بخش های مربوط به خدمات و کالا دریافت شده است که 435 مورد آن مربوط به 40 روز اخیر و در مدت اجرای طرح نظارتی نوروز 98 بوده است.
بازار شب استان عید زیر ذره بین بازرسان صمت
محمد قاسمی در گفتگو با خبرنگار عصرهامون، گفت: با اجرای طرح ویژه نظارتی نوروز که از ابتدای بهمن با هدف کنترل و ایجاد زمینه مناسب برای تامین و توزیع مایحتاج عمومی خانوارها و جلوگیری از تخلفات و رسیدگی به شکایت و گزارش های مردمی با تشدید نظارت ها آغاز شده، 435 مورد گزارش در بازه زمانی 40 روزه دریافت شده که از این تعداد 241 مورد تلفنی، 96 مورد حضوری، 23 مورد کتبی، 67 مورد پیامگیر و 8 مورد نیز از طریق پورتال انجام شده که از این تعداد 7 مورد منجر به رضایت شاکی شده، 112 مورد متخلف و 178 مورد نیز در دست بررسی است.

وی افزود : تاکنون بیشترین کالای مورد شکایت مربوط به بخش لبنیات، میوه، گوشت، تخم مرغ و مرغ و بیشترین شکایات نیز در بخش مربوط به خدمات پس از فروش، تلفن همراه و ... بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: 207 ناظر فعال به صورت افتخاری نیز در قالب مشارکت های مردمی با بخش نظارت و بازرسی سازمان همکاری می کنند.

وی ادامه داد: فعالیت های بازرسی و نظارتی این طرح بر اساس روال سال های گذشته در بخش های کالایی و خدماتی در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: در بخش مشارکت های مردمی و ستاد خبری، طی مدت 11 ماهه سال جاری تعداد 4 هزار و 205 گزارش مردمی دریافت شده که از این تعداد 2 هزار و 758 مورد تلفنی، 164 مورد کتبی، 737 مورد حضوری، 46 مورد از طریق پورتال و 500 مورد نیز از طریق پیامیگر سازمان گزارش شده است.

وی ادامه داد: از کل گزارشات مردمی دریافت شده طی این مدت هزار و 697 مورد متخلف، 2 هزار و 262 مورد غیر متخلف شناخته شده است و 78 مورد در دست بررسی و 168 مورد نیز منجر به رضایت شاکی شده است.

محمد قاسمی گفت: هم استانی های عزیز می توانند گزارشات خود را در خصوص تخلفات اقتصادی از جمله گران فروشی،کم فروشی و تقلب، احتکار، انبارهای بی نام نشان و مواردی از این قبیل را از طریق تماس تلفنی با شماره 124 ستاد خبری سازمان ازساعت 6 صبح الی 13 و 16 الی 19 به اپراتور، از ساعت 19 به بعد از طریق تلفن پیامگیر و یا با حضور در حوزه ستاد خبری سازمان به به صورت حضوری و کتبی گزارشات خود را ارائه نمایند.

وی افزود: پس از ثبت گزارش بازرسان این سازمان سریعاً اقدام به بررسی مورد و اعلام نتیجه گزارش مبنی بر متخلف یا عدم متخلف نموده و پس از آن طی تماس با شاکی، نتیجه گزارش اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjahevvuqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما