تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۵
پاسخ کاربران توییترفارسی در واکنش به عملیاتی شدن وعده اروپایی ها درباره اینستکس، #دروغ_اینستکس و #شوخی_تلخ بود.
توجه بیش از ٢ میلیون و هفتصد هزار مخاطب به شوخی تلخ کانال مالی اروپا/ بازدید 80 میلیونی هشتگ های #دروغ_اینستکس و #شوخی_تلخ
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ بالاخره بعد از حدود 270 روز از گذشت وعده اروپایی‌ها برای تضمین منافع برجامی ایران، در 11بهمن 97 از مکانیسمی تحت عنوان «اینستکس» رونمایی شد. مکانیسم یا کانالی که قرار است مراوده اقتصادی اروپا با ایران را در فضای تحریمی یکجانبه آمریکا تسهیل و تسریع کند.
البته در کلیت ماجرا، وعده اروپایی‌ها برای جبران خسارت خروج آمریکا از برجام، چیزی فراتر از کانال مالی با ایران بود. بنا به گفته وزیرخارجه کشورمان اروپایی‌ها پس از خروج یک جانبه آ‌مریکا از برجام، برای تضمین منافع ایران ذیل توافق هسته‌ای، تعهداتی در قالب ۱۲ بند ارائه کردند که قرار است در بدو امر صرفا بر روی مسائل و اقلام بشردوستانه تمرکز داشته باشد. امری که از نظر ایران نمی‌تواند قابل قبول باشد.
7 تیرماه 98 بالاخره پس از کش و قوس های فراوان «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در توئیتر نوشت که نشست کمیسیون برنامه جامع اقدام مشترک به جمع بندی رسید و اینستکس هم اکنون عملیاتی شده است. اولین تراکنش‌ها در حال انجام است و اعضای بیشتری از کشورهای اتحادیه اروپا به آن خواهند پیوست.

وعده ای که رهبر معظم انقلاب هم در ابتدای سال جدید و در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی به آن اشاره کردند و گفتند: این کانال مالی بیشتر شبیه یک شوخی تلخ است و هیچ معنایی ندارد.
همه این اتفاقات سبب شد تا کاربران شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر با دو هشتگ #دروغ_اینستکس و #شوخی_تلخ به استقبال این وعده توخالی اروپایی ها بروند و به آن واکنش نشان دهند.
کاربران با اظهارنظر درباره اتلاف وقت اروپایی‌ها برای ایجاد کانال مالی برای تجارت با ایران و ارائه همان نسخه ناقص و غیرکاربردی اینستکس به مسئولان دولتی هشدار دادند تا از دل بستن به وعده‌های سرخرمن اروپا به ایران باهدف متوقف کردن مسیر کاهش تعهدات برجامی بپرهیزند.
 



کاربران توییتر تاکنون بیش از 107 هزار توییت و ریتوییت دراین‌باره با هشتگ #دروغ_اینستکس منتشر کردند و با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در نوروز امسال هشتگ #شوخی_تلخ را بیش از 104 هزار بار در توییت و ریتوییت ها به‌کاربرده‌اند.
بیش از 3هزار کاربر در توییترفارسی اقدام به مشارکت در این کمپین کردند و بیش از 2 میلیون نفر در بیش از 70 میلیون دفعه از توییت ها و ریتوییت های این هشتگ ها بازدید کردند.

در روز 10 و 11 تیرماه با مشارکت کاربران توییترفارسی این دو هشتگ ترند اول شدند.

در اینستاگرام نیز درمجموع این دو هشتگ در ۲۶ هزار پست بکار رفت.
نکته قابل توجه در این کمپین، حضور قابل توجه چهره‌های شاخص سیاسی، فرهنگی و همچنین کاربران پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی است.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdfs0fsyt0f56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما