سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ ,16 July 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
عوارض سالیانه خودرو پولی است که بابت تردد خودرو هر ساله باید پرداخت شود اما به تازگی به عوارض سالیانه خودرو عنوانی به نام جریمه فرسودگی خودر نیز اضافه شده است.
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ "هر دم از این باغ بری میرسد" بهترین واژگانی است که می توان در قبال تازه ترین اقدام شهرداری پایتخت به کار برد. حتما تاکنون بارها این این ضرب المثل را شنیده و یا به کار برده اید.این بار در وصف شهردای تهران و اقدام عجیب صورت گرفته باید این ضرب المثل را به کار برد.
 
عوارض سالیانه خودرو پولی است که بابت تردد خودرو هر ساله باید پرداخت شود اما به تازگی به عوارض سالیانه خودرو عنوانی به نام جریمه فرسودگی خودر نیز اضافه شده است.
 
طبق قانون هیات دولت هر ساله براساس جدولی سن فرسودگی انواع خودروها را ابلاغ می‌کند، بر این اساس برای سال 98 برای سواری ۲۰ سال، برای خودروهای سنگین، کامیون و کامیون کشنده ۲۵ سال و در نهایت سن فرسودگی تاکسی‌ها را ۱۰ سال اعلام کرده است.
 
اما جریمه فرسودگی خودرو در حالی از مالکان خودرو ها گرفته می شود که داری معاینه فنی هستند و هنوز به سن فرسودگی نرسیده اند.
 
سوالی که اینجا پیش می آید این است که خودروی که هر ساله معاینه فنی می گیرد و هنوز به سن 20سال که قانون گفته است فرسوده می شود نرسیده، چرا باید جریمه فرسودگی پرداخت کند؟
پیگیری های خبرنگار ما با مسئولان شهرداری به نتیچه نرسید و هر کدام اظهار بی اطلاعی کردند.
 
بعد از تماس های مکرر با سامانه 137شهرداری تهران آنها نیز اعلام کردند که از موضوع جریمه فرسودگی اطلاعی نداریم و باید با دفاتر خدمات الکترونیک شهرتماس بگیرید و بعد از  مراجعه خبرنگار ما به این دفاتر اظهار داشتند طبق قانون شهرداری هر وسیله ای که از زمان تولید آن ده سال گذشته باشد فرسوده به حساب می آید و باید جریمه فرسودگی پرداخت کند و این قانون مربوط به امسال نیست و ازسال های گذشته نیز بوده است.
 
اما طبق اطلاعات خبرنگار ما جریمه فرسودگی برای خودرو های شهر تهران از امسال اعمال شده است و سال های گذشته چنین چیزی نبوده است.
 
 
حال باید از مسئولین پرسید با وجود تحریم ها و اوضاع اقتصادی نامناسبی که گریبان مردم را گرفته است، گرفتن پول از آنها با عناوین مختلف چه معنایی می تواند داشته باشد و به جز اضافه شدن مشکلی بر مشکلات آنها چه سودی می تواند برای آنها داشته باشد.
 
سوال دیگری که اینجا پیش می آید این است که شهرداری تهران در قبال پولی های که از مردم می گیرد چه خدماتی را ارائه می دهد؟
 
اینکه ساز و کار محاسبه جریمه فرسودگی به چه شکلی است نیز خودش جای سوال دارد و ابهام های فراوانی دارد که امیدواریم مسئولین شهرداری تهران برای حل آن تدبیری بیانیدشند و داستان آن مانند  دیگر موضوعات حل نشده قبلی که همچنان مسکوت مانده است نشود.
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۱۳۷۳۴


ارسال