تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۰
حرکت پرشتاب قطار پروژه های عمرانی در تنها بندر اقیانوسی کشور؛

آغاز عملیات اجرایی پروژه دایک حفاظت ساحلی در بندر چابهار

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های عمرانی بندر چابهار با سرعت در حال اجراست و به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.
آغاز عملیات اجرایی پروژه دایک حفاظت ساحلی در بندر چابهار
عباس آذرپیکان در گفت وگو با عصرهامون، اظهار کرد: بخش عمده ای از سواحل دریای عمان صخره ای است، برخورد امواج با این سواحل و خالی شدن دیواره های آن، باعث شکستن و فرو افتادن قطعات بزرگی از این صخره ها می شود، از این رو فرسایش و ریزش این صخره های سنگی در اثر برخورد امواج، یکی از مخاطرات مهم برای مستحدثات در سواحل دریای عمان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر بخش هایی از نوار ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با این پدیده رو به رو شده است، طبق مطالعات ICZM و دیگر مطالعات بالادستی، نوار ساحلی جنوب بندر در معرض خطر فرسایش است که می طلبد با ارائه تمهیداتی نسبت به جلوگیری از خطر فرسایش بندر اقدام کرد.

به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، با توجه به این مهم پروژه دیوار ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی چابهار شامل اجرای دیوار حفاظت ساحلی سنگی به طول حدود 2 هزار و 200 متر، استحصال پشت دیوار ساحلی و ... در مجموع به مساحت بیش از 20 هکتار آغاز شد و مطابق برنامه زمان بندی، عملیات اجرایی آن ظرف مدت 30 ماه به پایان می رسد.

آذرپیکان افزود: علاوه بر این که اجرای این پروژه منجر به حفظ اراضی بندر چابهار می شود، با استحصال محدوده نوار ساحلی جنوب بندر و ایجاد پسکرانه مناسب و جذب سرمایه گذاران تاثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی در منطقه به همراه خواهد داشت.

وی گفت: آنچه اهمیت این پروژه را دو چندان می کند تامین زیرساخت مناسب برای احداث خط ریل داخلی بندر است که مطابق طرح اولیه پس از عبور از شهر چابهار از جنوب شرقی بندر تا محل اسکله ها امتداد خواهد داشت. از آنجایی که اجرای این پروژه منجر به سهولت دسترسی از دریا به نوار جنوبی بندر و ایجاد مسیر بازرسی در نوار ساحلی می شود باعث ارتقای امنیت و سطح پدافند غیر عامل در نوار جنوبی بندر نیز خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این پروژه ضمن ایجاد پسکرانه مناسب برای اسکله های غربی و طرح توسعه می تواند سبب توسعه شرقی – غربی بندر شود، سرعت جابجایی کالا را در بندر افزایش دهد و کاهش ترافیک در غرب بندر را به همراه داشته باشد.

آذرپیکان با بیان این که حجم مصالح مورد نیاز برای این پروژه شامل مصالح استحصال، مغزه، فیلتر و آرمور که از معادن منطقه تامین می شود، حدود 800 هزار متر مکعب است خاطرنشان کرد: مشاور و پیمانکار پروژه پس از برگزاری مراحل مناقصه در سال گذشته انتخاب شده اند و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdceex8z7jh8zvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها