تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱
مدیر نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تبلیغات محصولات و خدمات سلامت محور در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و خارجی و فضای مجازی قابل اعتماد نیست.
تبلیغات محصولات سلامت محور در رسانه های ارتباط جمعی قابل اعتماد نیست/ مردم فریب آگهی های دروغین را نخورند
مصطفی صالحی زاده با اشاره به انبوه تبلیغات درخصوص محصولات سلامت محور در رسانه ها در گفتگو با عصرهامون افزود: مطابق قوانین و مقررات، تبلیغات محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت و ارائه هرگونه اطلاعات نادرست و خلاف واقع که سبب گمراهی و فریب مخاطب شود، در رسانه های ارتباط جمعی داخلی و خارجی، ماهواره، اینترنت و فضای مجازی ممنوع است.
 
وی طرح ادعاهای خلاف واقع در رابطه با خواص و اثرات درمانی، ترکیبات به کار رفته در محصول، ادعای داشتن مجوزها و گواهینامه های مختلف از مراجع و دستگاه های داخلی و بین المللی و درج علائم و یا نشان های خاص با هدف اغوا و فریب افکار عمومی را نمونه هایی از ارائه اطلاعات نادرست و مشمول مجازات و پیگیرد قانونی بر شمرد.
 
وی افزود: فهرست اقلام وکالاهای آسیب رسان به سلامت و داروهای با احتمال سوء مصرف، هر ساله توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کارگروهی با مسئولیت این وزارت و با عضویت وزارتخانه های اقتصاد و دارایی، بازرگانی، رفاه، تامین اجتماعی، صنایع و معادن تهیه و به تمامی دستگاه ها و مراکز ذیربط ابلاغ می شود.
 
صالحی زاده درخصوص چگونگی تشخیص اصالت داروها ویا اقلام آرایشی و بهداشتی خارجی و وارداتی توسط مردم نیز گفت: تمامی اقلام دارویی، آرایشی و بهداشتی وارداتی که در داروخانه ها، فروشگاه ها و مراکز مجاز داخلی عرضه می شوند، واجد برچسب کنترل اصالت و سلامت هستند.
 
وی گفت: این برچسب زرد رنگ، حاوی کد شانزده رقمی اختصاصی می باشد که توسط یک لایه محافظ پوشانده شده است و خریدار می تواند با خراش این لایه محافظ و ارسال کد به شماره اختصاصی 20008822 و دریافت پیامک تایید، در همان لحظه از سلامت و اصالت کالای خریداری شده مطمئن شود. مراجعه به آدرس اینترنتی ttac.ir و یا نصب اپلیکیشن ttac بر روی گوشی تلفن همراه را از راه های دیگر دسترسی به سامانه ttac است.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcfmjdyew6dy0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما