سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ,17 September 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۴
معاون فنی و نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان:
ارائه خدمات 31 مجتمع بین راهی به مسافران در استان/ 21 مجتمع در حال ساخت است
 
معاون فنی و نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از خدمات رسانی 31 مجتمع خدماتی رفاهی بين راهی در طول محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
مجید ریسباف در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: هم اکنون 31 مجتمع خدماتی رفاهی بين راهی در طول محورهای مواصلاتی استان در حال ارائه خدمات به مسافران هستند که افزایش استفاده از اين مجتمع ها توسط کاربران جاده ای و ارائه خدمات مطلوب توسط آنها ارتقاء ایمنی تردد در جاده های استان را به همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به آخرین وضعیت مجتمع های در حال ساخت گفت: تاکنون برای تعداد 97 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد 31 باب شامل دو پایانه خصوصی در حال بهره برداری، 21 باب در حال ساخت و 45 مورد نیز در مرحله انجام استعلامات لازم می باشند.

به گفته ریسباف، در حال حاضر تعداد مجتمع های بهره برداری شده، با توجه به وسعت و طول راه های استان، بسيار كمتر از از ميانگين كشوری است، بر اساس اطلاعات سالنامه آماری سال گذشته سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، شاخص احداث مجتمع خدماتی رفاهی در استان به ازای هر هزار کیلومتر راه اصلی، برابر 3.9 می باشد که از این لحاظ سیستان و بلوچستان در رتبه 28 کشوری و از لحاظ تعداد مجتمع خدماتی رفاهی در رتبه 12 کشوری می باشد.

وی با اشاره به مشكلات توسعه اين مراكز افزود: علیرغم موانع موجود، سياست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای حمايت جدی از سرمايه گذاران و متقاضيان احداث مجتمع های خدماتی رفاهی بين راهی است تا ضمن توسعه اين مراكز و تجميع خدمات در طول محورهای مواصلاتی، بهبود ايمنی تردد و افزایش رضايتمندی مسافران، فراهم شود.

ریسباف در ادامه افزود: طبق مصوبات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با توجه به اهمیت نظارت بر ارائه خدمات مطلوب در نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی موجود در جایگاه های سوخت، رستوران ها، واحدهای اقامتی و پذیرایی بین راهی واقع در حاشیه محورهای استان و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ نماز، کمیته ویژه ای مرکب از ارگان های ذیربط  هم در سطح استان و هم در شهرستان ها تشکیل و حداقل هر سه ماه یکبار از مجموعه های فوق الذکر بازدید می کند که جمعا در سال 96 تعداد 4 مرتبه، در سال 97 تعداد پنج مرتبه و از ابتدای سال 98 تاکنون نیز یک مرتبه از تاسیسات مذکور بازدید به عمل آمده است و به آن دسته از مراکز و واحدهایی که وضعیت و شرایط مطلوب و مناسبی ندارند مهلت معینی جهت ساماندهی و رفع نواقص داده می شود که در صورت عدم برطرف کردن موارد، از طریق طرح موضوع در کمیسیون ماده 23 تخلفات، نسبت به لغو پروانه بهره برداری اقدام خواهد شد.

معاون فنی و نظارت اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان بیان کرد: در راستای جلب رضایت مسافران و کاربران این مجتمع ها، نسبت به نصب صندوق انتقادات و پیشنهادات در این مجتمع ها اقدام شده، ضمن اینکه ارسال هرگونه نظر و پیام از طریق ارسال پیامک به شماره 3000141 و یا تماس با تلفن گویای 141 امکان پذیر است.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۱۴۴۳۴


ارسال