معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان، گفت: عصرهامون، رسانه ای است که با جسارت در پرداختن به اخبار، مخاطبین زیادی جذب کرده و می تواند با تداوم حقیقت گویی و رعایت عدالت و انصاف، روز به روز شمار این مخاطبان را افزایش دهد.
معاون شهردار زاهدان:
پرداخت جسورانه به اخبار، عامل جذب مخاطب برای عصرهامون است
17 مرداد 1398 ساعت 19:20
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان، گفت: عصرهامون، رسانه ای است که با جسارت در پرداختن به اخبار، مخاطبین زیادی جذب کرده و می تواند با تداوم حقیقت گویی و رعایت عدالت و انصاف، روز به روز شمار این مخاطبان را افزایش دهد.
به گزارش عصرهامون، صاحبدادزهی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان، ظهر امروز، پنج شنبه 17مردادماه با حضور در پایگاه خبری عصرهامون، ضمن گرامیداشت و تبریک روز خبرنگار، گفت: در دنیای امروز، رسانه ها به عنوان یک ابزار تعیین کننده نقش انکارناپذیری در جامعه ایفا می کنند و تاثیرگذاری سخن و خبر در زندگی افراد شگفت انگیز است.
وی با بیان اینکه پیگیری افراد برای کسب خبر حکایت از این دارد که جامعه به ارزش خبر پی برده و نیازهای ذهنی و پاسخ سوال و مطالبات خود را از رسانه جویاست، افزود: رسانه تیغی دو لبه است؛ اگر انصاف و عدالت در نگاه یک خبرنگار باشد می توانذ جامعه را به سمت نقاط مثبت سوق دهد، در مقابل اگر نگاه مغرضانه به موضوعات داشته باشد به همان نسبت می تواند یک شخصیت و یک جامعه را به تباهی ببرد.
وی ادامه داد: شهرداری یک نهاد و ارگان عمومی است و همانطور که موظف به ارائه خدمات به تک تک شهروندان است، به درک متقابل از طرف آنها نیز نیازمند است. این یک رابطه دوسویه است. در بین شهرداری ها نقش اصلی را سرمایه ایفا می کنند، این سرمایه هم مادی است و هم معنوی؛ گاهی خلاء یک حلقه اتصال میان شهرداری و شهروندان موجب می شود تا دو طرف از ظرفیت ها، فرصت ها، خدمات، انتظارات و وظایف نسبت به هم به طور واضح اطلاعی نداشته باشند. اینجاست که رسانه می تواند با ایفای نقش مطلوب خود به خوبی فضاهای خنثی ای که گاهی میان دو طرف به وجود می آید را به سمت پویایی و تحرک سوق بدهند.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری زاهدان تصریح کرد: سرمایه اجتماعی که در شهرها ایجاد می شود ظرفیت سرمایه گذاری را در آن شهر ارتقا می دهد و در این میان ایجاد یک تصویر ذهنی زیبا در ذهن مخاطب بسیار تاثیرگذار است. امروزه شهرها خیلی هوشمندانه تلاش می کنند ظرفیت ها و پتانسیل های حتی نداشته خود را برای ترغیب حضور سرمایه گذاران و جذب سرمایه ها برجسته و پرنگ کنند. ما به عنوان کنش گرهای سیاسی و اصحاب ر سانه و مطبوعات و همه و همه باید تلاش کنیم تا تصویری از زیبایی ها و فرصت های شهر را برای معرفی شهرمان نشان دهیم. این امر زمینه سرمایه آفرینی و متعاقبا آن افزایش سرانه خدمات شهری را برای شهروندان در پی خواهد داشت.
کد مطلب: 114749