تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۲۶
رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان از اجرایی شدن مصوبه تن - کیلومتر با شاخص 1400 ریال بر اساس جدول ضرایب نوع بارگیر و پرفیل طولی مسیر بجای کرایه توافقی خبر داد.
اجرایی شدن پرداخت کرایه حمل جاده ای کالا بر حسب تن کیلومتر/ استفاده از دوربین های پلاک خوان شیوه کنترل ناوگان است
به گزارش عصرهامون، محمد یاسین احمدیان در نشست با مدیران شرکت های حمل و نقل داخلی که شامگاه گذشته در محل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان سراوان برگزار شد، از اجرایی شدن مصوبه تن - کیلومتر با شاخص 1400 ریال بر اساس جدول ضرایب نوع بارگیر و پرفیل طولی مسیر بجای کرایه توافقی خبر داد و افزود: شرکت های حمل و نقل تا پایان هفته جاری مهلت دارند آخرین اصلاحات را در این خصوص اعمال نمایند تا این موضوع در سیستم مدیریت کنترل بارنامه اعمال و اجرایی گردد.
 
وی با تاکید بر رویکرد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور در تسریع الکترونیکی کردن فرایند های حمل و نقل جاده ای کالا، گفت: به همین دلیل حذف فیزیکی بارنامه و تولید شماره بارنامه بصورت الکترونیکی در دستور کار دارد و شرکت ها باید تدابیر لازم را در خصوص بکار گیری نیروی متخصص و حرفه ای جهت کار با سیستم رایانه و شبکه را از هم اکنون در دستور کار خود قرار دهند .
 
 وی ادامه داد: از دیگر شیوه های کنترلی ناوگان حمل کالا در آینده، استفاده از دوربین های پلاک خوان در مبدأ و مقصد مسیر حمل است تا بدین ترتیب امکان صحت سنجی بارنامه های صادره توسط شرکت ها و نهایتاً ثبت واقعی پیمایش ناوگان فراهم گردد که این امر علاوه بر جلوگیری از صدور بارنامه های صوری، در تخصیص سوخت به ناوگان به کار برده خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: علاوه بر کمیسیون های ماده 11و 12 که در آن به تخلفات رانندگان و شرکت های بخش حمل و نقل عمومی جاده ای رسیدگی می شود؛ به زودی به تخلفات مربوط به مالکین ناوگان متخلف هم رسیدگی خواهد شد و ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا از با استفاده از کارت هوشمند ناوگان؛ با مالکینی که به قوانین و مقررات حمل و نقلی برون شهری بی توجه میکنند حسب مقررات برخورد شود.
 
 وی در پایان بیان کرد: شرکت های حمل و نقل باید به سمت و سویی حرکت کنند تا صدور بارنامه های غیر واقعی را کاملا متوقف نمایند زیرا این امر علاوه بر ایجاد تبعات قانونی برای رانندگان و شرکت ها؛ از طریق ثبت سفر و تناژ غیر واقعی و مخدوش کردن آمار، تاثیرات منفی در برنامه ریزی و تصمیم گیری های مدیریتی بخش حمل ونقل خواهد داشت. همچنین شرکت ها قبل از صدور بارنامه باید از صحت کد پستی و کد ملی فرستنده و گیرنده کالا اطمینان حاصل نمایند و اعتبار سنجی لازم را توسط سیستم انجام دهند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcaymn6a49n6y1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما