دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ ,14 October 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۵
پیگیری خبرنگار پهره از وضعیت تصادفات خودروها با شتردر جاده های مواصلاتی به شهرستان ایرانشهر:
نبود اعتبار کافی برای نصب فنس دو طرف جاده/تعداد پلیس راه ها در بلوچستان کم است
 
رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایرانشهر گفت: اعتبار کافی برای انجام عملیات نصب گاردریل در محل تردد شتر نداریم و تعداد پلیس راه هادر بلوچستان کم است.
به گزارش عصرهامون،به نقل ازپهره،مرگ و میرهای جاده ای در ایران بسیار بیشتر از حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل آمار بالایی در جهان دارد. اما جاده های مواصلاتی به شهرستان ایرانشهر درجنوب استان سیستان و بلوچستان یکی از خطرناک‌ترین جاده‌های کشور است.

تصادفاتی که اغلب آن بر اثر برخورد با شتر این کشتی صحرا بوده است، تراژدی دردناک تصادف وسایل نقلیه با شتر، قصه پر غصه سال های دور و دراز مردمان این منطقه است و این امر بارها منجر به مرگ مسافران جاده ها شده و با تداوم این وضعیت حکایت همچنان باقی است.

در جاده های مواصلاتی دلگان،سرباز،اسپکه به شهرستان ایرانشهر بارها این تصادفات برای مسافران پیش آمده است و خسارت های جبران ناپذیری به همراه داشته است اما مسئولین فقط تغییراتی جزیی که شامل دادن گردنبندهای شبرنگ به ساربانان شتر و موظف به نصب آن برگردن این حیوانات بوده است و اقدام دیگری انجام نشده است.



از مسئولان اداره راه و ترابری می‌خواهم که نسبت به دو بانده کردن جاده اقدام کنند

یکی از رانندگان خطی که روزانه در این مسیر تردد می کند به خبرنگار پهره گفت: من شغلم رانندگی است و هر روز از دلگان به ایرانشهر و بالعکس مسافر جابجا می کنم که در زمان برگشت به تاریکی شب مواجه می شوم که با توجه به وجود شترهای زیاد در این مسیر از این می ترسم که با یکی از این شترها تصادف کنم و سرنوشتم شبیه ده ها راننده و سرنشینی شود که در این جاده و در اثر برخورد و تصادف با شتر جان خود را از دست داده اند.

وی با تاکید بر کم عرض بودن این جاده، افزود: از مسئولان اداره راه و ترابری می‌خواهم که نسبت به دو بانده کردن یا افزایش عرض محور های تردد به ایرانشهر که بسیارکم عرض و خطرناک است اقدام کنند زیرا عرض کم جاده باعث شده که راننده در هنگام مشاهده شتر یا مجبور به برخورد با شتر می شود و یا اینکه از مسیر منحرف که باعث واژگون شدن خودرویش می شود.


خبرنگار ما برای حل این معظل بزرگ سراغ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی که هر روز با افراد مواجه با این مشکل برخورد دارد و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ایرانشهر رفت.


رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: بیشتر این تصادفات در یک محدوه خاص اتفاق می افتد که اگر آن محدوده را حفاظ، گاردریل و یا تابلوهای هشدار دهنده بیشتری نصب کنند و با نصب دوربین و برقراری روشنایی کامل در دو طرف جاده در محل تردد این حیوان تا حدودی این معضل حل خواهد شد.

وی افزود:رانندگان هم باید به نوبه خود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی،بستن کمربند ایمنی،داشتن سرعت مطمئنه و داشتن تعداد سرنشین مناسب با وسیله نقلیه می توان تا حد زیادی از این گونه تصادفات جلوگیری کرد.

محمودرضا ناصح بیان کرد: حد واصل دو راهی اسپکه،دلگان،بم،جلگه،سرباز به ایرانشهر تصادفات بین جاده ای برخورد با شتر را داریم.



جاده های بلوچستان فاقد مجتمع های رفاهی برای استراحت رانندگان هستند

در ادامه رئیس اداره راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت: از گذشته در این مسیر چند تابلو هشدار عبور تصادف با شتر در جاده های مواصلاتی به شهرستان ایرانشهر و مکان های تردد این حیوان نصب شده بود اما متاسفانه آن ها هم به سرقت رفتند.

وی افزود: گردنبندهای شبرنگ برای شترها برای داشتن دید در شب به ساربانان آنان داده شده است که بر گردن حیوانات بیندازند اما متاسفانه هوای بلوچستان بسیار گرم است که این گردنبندهای پلاستیکی موجب آزار این حیوانات می شود.

وی افزود: کمااینکه هر روز اخبار تصادف با شتر در محورهای مواصلاتی به ایرانشهر را داریم برای کنترل ترافیک این تصادفات اداره راه و پلیس راه دارای امکانات کافی و ابزارهای لازمه نیستند. وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تردد شتر به جاده دو طرف جاده ای را سیم نصب کردیم تا از رفت و آمد این حیوان به جاده جلوگیری شود اما این کار هزینه زیادی می طلبید و اداره راه و شهرسازی اعتبارات کافی برای گاردر نصب کردن دو طرف جاده و فنس کشی را ندارد.

خدارحم سارانی با اشاره به نبود خدمات رفاهی مناسب برای استراحت رانندگان در طول جاده های بلوچستان عنوان کرد: وجود این مجتمع ها در جاده ها برای استراحت رانندگان الزامی است که متاسفانه این منطقه از داشتن آن محروم هستند. وی گفت:پلیس راه و اداره شهرسازی هم به نوبه خود با مشکلاتی همچون نبود پمپ بنزین در طول مسیر و طولانی بودن مسیر جاده ها مواجه هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید به دلیل وجود خطرات بحرانی تصادفات به ازای هر 50کیلومتر راه اصلی و شریانی در این شهرستان یک پلیس راه و دوربین های کنترل سرعت وجود داشته باشد.

انتهای پیام//
 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۱۵۸۴۹


ارسال