تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به موضوعات راهبردی و مطالعات بازار در خصوص بندر چابهار و ضرورت ایجاد جاذبه در این بندر، تاکید کرد: ایجاد مزیت و ارزش افزوده برای صاحبان کالا و مشتریان در بندر چابهار باید نه صرفا در بخش هزینه ها بلکه از حیث زنجیره حمل و نقل از اولویت ها باشد.
اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود
به گزارش عصرهامون، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ظهر امروز، ۱ آبان ماه در نشست چالش ها و ارائه راهکارهای توسعه ای بندر چابهار و در جریان سفر خود به این  بندر با تاکید بر اهمیت کارکردی برج های کنترل در بنادر، گفت: احداث برج کنترل ترافیک دریایی به لحاظ ارتقای ایمنی دریانوردی و نظارت بر عملیات دریایی و بندری ضروری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی سازه برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار، اظهار داشت: این سازه از حیث ارتفاع، ۷۸ متر از سطح دریا فاصله دارد و با توجه به ارتفاع سطح زمین محل احداث ساختمان برج کنترل از دریا، بلند ترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر کشور محسوب می شود.

به گفته راستاد، برج کنترل بندر چابهار با هدف دید کامل به محوطه های بندری  بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار، موج شکن و مسیر آبراه و به منظور استقرار برج مراقبت دریایی (VTS) و مرکز جست و جوی نجات دریایی (MRCC) ساخته می شود که ظرفیت اشتغال ۵۰ نفر را فراهم می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: با تجهیزات ناوبری و الکترونیکی که روی این برج مستقر می شود، کمک می کند مدیریت ترافیک دریایی در بندر چابهار در شرایط خوب و مطلوبی انجام گیرد.

راستاد با اشاره به روند خوب ورود کشتی های تجاری به بندر چابهار، در خصوص بازدید از وضعیت تخلیه و بارگیری این بندر خاطرنشان کرد: به دنبال افزایش ورود کالاهای اساسی به بندر چابهار، طبیعتاً نیاز است که از نظر سرعت و کیفیت عملیات، مخصوصا فرآیند ترخیص کالا در چابهار نظارت صورت گیرد تا شاهد توقف و ماندگاری کالاها نباشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری جلسه هیات عامل این سازمان در بندر چابهار، گفت: با برگزاری نشست هفتگی هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار، به طور اختصاصی به بررسی چالش ها و مشکلات پرداخته می شود.

وی با اشاره به موضوعات راهبردی و مطالعات بازار در خصوص بندر چابهار و ضرورت ایجاد جاذبه در این بندر، تاکید کرد: ایجاد مزیت و ارزش افزوده برای صاحبان کالا و مشتریان در بندر چابهار باید از اولویت ها باشد؛ البته نه صرفا در بخش هزینه ها بلکه از حیث زنجیره حمل و نقل 

وی اظهار داشت: ایجاد جاذبه اقتصادی در بندر چابهار مستلزم ارتباط و افزایش تعامل با سایر بخش ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه " پروژه های زیربنایی باید در حداقل زمان در بندر چابهار تکمیل شود، افزود: به موازات اجرای سریع پروژه های زیربنایی و جمع شدن فعالیت کارگاهی در بندر، پروژه های سرمایه گذاری نیز  باید، به عنوان یک اولویت، به سرعت تعیین تکلیف و فعال شود.

راستاد با اشاره به الزام اجرای پروژه های خاص در بندر چابهار، گفت: بر اساس طرح جامع توسعه بندر، تا سال آینده باید عملیات اجرایی اسکله نفتی در بندر چابهار شروع شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص تعمیرات اساسی انبارهای بندر چابهار، تصریح کرد: انبارهای موجود در بندر چابهار می بایست در کوتاهترین زمان بازسازی شود تا فرآیند نگهداری کالا در این بندر اقیانوسی به بهترین نحو ممکن صورت پذیرد.

راستاد با تاکید بر تامین ناجی جدید برای بندر چابهار، در خصوص ایجاد جاده دسترسی بندر، گفت: درصورتی که این طرح در وزارت راه تعیین تکلیف نهایی شود، سازمان بنادر به منظور متناسب سازی ظرفیت بندری با ظرفیت های جاده ای آمادگی کامل اجرای این پروژه در  محدوده ۲۰ کیلو متر را دارد و همه اجزای آن اعم از انتخاب پیمانکار، منابع مالی مورد نیاز و تجهیز کارگاه توسط این سازمان تعیین و فراهم شده است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjamevhuqevoz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما