دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ,9 December 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۱
7 اشتباه رایج در انتخاب کردن کلمات کلیدی
 
کلمات کلیدی نقش مهمی در سئو سایت دارند. در این مقاله آموزشی 7 اشتباه رایج در انتخاب کردن کلمات کلیدی به صورت جامع معرفی شده است.
به گزارش عصرهامون،  تحقیق کلمات کلیدی یکی از سخت ترین کارهایی است که یک سئوکار انجام می دهد. نظرسنجی هایی که بین سئوکارها انجام شده است نشان می دهد اکثر آن ها از تحقیق کلمات کلیدی و دسته بندی آن ها تنفر دارند. چرا که هم کار سخت و زمان بری است و هم کوچکترین اشتباهی ممکن است فرایند سئو را مختل کند. برای داشتن یک استراتژی سئو مناسب تحقیق کلمات کلیدی در اولویت قرار دارد. اما چند اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی  رایج است که باید حتما از آن ها دوری کنید. در غیر این صورت استراتژی سئو شما خوب کار نمی کند و نتایج مثبتی از آن نخواهید گرفت. این اشتباهات تحقیق کلمات کلیدی در ادامه آورده شده اند.
1. استخراج نکردن صحیح کلمات کلیدی
انجام فرایند تحقیق کلمات کلیدی سخت و فرسایشی است و زمان زیادی از شما می گیرد مخصوصا اگر این کار برای کل وبسایت و وبلاگ و محصولات انجام دهید. بسیاری از افراد فکر می کنند نیازی نیست که این زمان صرف شود و می توانند حدس بزنند کاربران دقیقا چه چیزهایی را جستجو می کنند. اما این اشتباه است. هیچ دو نفری در دنیا مثل هم فکر نمی کنند. تنها راهی که می توانید به تفاوت فکر مخاطبان و مشتریان تان پی ببرید این است که کلمات کلیدی را تک به تک استخراج کنید و آن ها را بررسی کنید.
خروجی تحقیق کلمات کلیدی معمولا یک لیست بلند است که باید آن ها را به دقت مطالعه کنید. در ضمن باید بدانید که بهتر است این لیست را هر چند ماه یک بار آپدیت کنید. چرا که رفتار جستجوی کاربران روز به روز تغییر می کند. باید از ابزارهای درست هم استفاده کنید. Google KeyWord Planner، Keyword.io و LSIGraph گزینه هایی هستند که می توانید روی داده های آن ها حساب کنید.
2. کلمات کلیدی غیرمنطقی و غیرواقعی
حتما باید از کلمات کلیدی استفاده کنید که کاملا منطقی باشند و رتبه گرفتن در آن ها هم امکان پذیر باشد. به طور مثال اگر در یک حوزه ی پررقابت فعالیت دارید و رقبای شما بسیار قدرتمند هستند روی کلمات کلیدی کوتاه و یا به اصطلاح Head شانس چندانی ندارید پس بهتر است در ابتدای کار روی کلمات کلیدی Long-Tail و یا طولانی کار کنید که رقابت بر سر آن ها کمتر است. به طور مثال اگر یک وبسایت فروش گوشی دارید رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی ی خرید گوشی در ابتدای کار خیلی سخت است. اما کار کردن روی خرید گوشی سامسونگ S10 تا حد زیادی رقبای شما را فیلتر می کند. یا اگر وبسایت سئو دارید رتبه گرفتن روی کلمات کلیدی سئو خیلی سخت است. اما می توانید روی سئو فروشگاه های اینترنتی تمرکز کنید و زودتر به نتیجه برسید.
3. استفاده از کلمات کلیدی غیرمرتبط
خیلی مهم است که بدانید مشتریان شما دقیقا چه کسانی هستند. تنها راهی که می توانید مشتریان واقعی را به وبسایت تان بکشانید این است که از کلمات کلیدی مرتبط با خواسته ها و نیازهای آن ها استفاده کنید. مثلا اگر کفش زنانه می فروشید کار کردن روی کلمات کلیدی کفش کوهنوردی مردانه هیچ سودی به حال شما ندارد. چرا که افرادی که این کلمات کلیدی را جستجو می کنند دنبال کفش کوهنوردی مردانه هستند که داخل سایت شما وجود ندارد.
ارتباط کلمات کلیدی با مشتریان مدنطر شما بسیار مهم است و هیچوقت نباید این نکات مهم را فراموش کنید. خودتان را جای مشتری قرار دهید و ببینید که چه کلمات کلیدی برای او مناسب هستند و ممکن است آن ها را داخل گوگل جستجو کند.
4. جمع بستن یا جمع نبستن
این اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی بسیار رایج است. خیلی از اوقات نمی دانیم از کلمات کلیدی جمع استفاده کنیم یا کلمات کلیدی مفرد. به طور مثال کفش های زنانه بهتر نتیجه می دهد یا کفش زنانه؟ یا لباس های تابستانی نتیجه می دهد یا لباس تابستانی؟
در اینجا مسئله ای مطرح می شود به نام Search Intent. در این مبحث شما باید تشخیص دهید کاربر برای جستجو کردن این کلمات کلیدی چه هدفی دارد؟ آیا قصد دارید لباس تابستانی بخرد یا صرفا دوست دارد مدل های مختلف لباس تابستانی را ببیند. بهترین گوشی 2019 می تواند به یک صفحه محصول وصل شود اما بهترین گوشی های 2019 باید حتما به یک صفحه وبلاگ وصل شود تا کاربر بتواند اطلاعات موردنیازش را از آنجا کسب کند. باید اهداف و میل کاربر را بررسی کنید. با یک جستجوی ساده در گوگل می توانید صفحات رقبای خود را در این کلمات کلیدی چک کنید.
5. کلمات کلیدی بدون ترافیک
کلمات کلیدی طولانی یا به اصطلاح Long-Tail برای رتبه گرفتن بسیار عالی هستند. اما نباید در دام کلمات کلیدی بدون ترافیک بیفتید. کلمات کلیدی طولانی به طور کلی ترافیک کم تری را روانه ی سایت شما می کنند اما شانس تبدیل بالاتری دارند. اگر کلمات کلیدی شما در مدت طولانی هیچ ترافیکی ندارند بهتر است سراغ شان نروید. چرا که به سئو سایت شما کمک چندانی نمی کند.
6. ارزیابی نکردن عملکرد کلمات کلیدی
تعیین کی وردها برای یک متن کار ساده ای است. کلمات کلیدی را انتخاب می کنید و در طول متن استفاده می کنید. اما یک کار خیلی مهم تر هم وجود دارد. اینکه این کلمات کلیدی را ارزیابی کنید و ببینید اولا در این کلمات کلیدی چه عملکردی دارید و SERP شما چه تغییراتی در گذر زمان داشته است. گوگل جستجوها را شخصی سازی کرده است و اگر واقعا می خواهید در یک کلمات کلیدی پررقابت رتبه بگیرید باید تلاش زیادی داشته باشید و تنها وارد کردن کلمات کلیدی داخل متن کافی نیست. پس عملکرد کلمات کلیدی هم از نظر نرخ تبدیل و هم از نظر نتایج جستجوی گوگل را بررسی کنید و سعی کنید آن را بهینه کنید و رتبه ی خودتان را بالاتر ببرید.
7. یک کلمات کلیدی برای هر پست
این کار اشتباهی است. استفاده از یک کلمات کلیدی برای یک پست به این معناست که شما تعداد زیادی از کاربران و مشتریان را از دست می دهید و این اصلا ایده آل نیست. بزرگترین اشتباه در تحقیق کلمات کلیدی هم همین است. هر پست می تواند 4 الی 5 کلمات کلیدی داشته باشد. بسیاری از کلمات کلیدی هم خانواده دارند و باید استفاده شوند به طور مثال:
  • نحوه کار کردن با اینستاگرام
    آموزش کار کردن با اینستاگرام
    چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم
    نحوه استفاده از اینستاگرام
این ها کلمات کلیدی هستند که توسط افراد مختلف در گوگل جستجو می شوند و یک هدف دارند. اگر می خواهید متن شما روی تمام این کلمات کلیدی کاربر و ترافیک بگیرد باید این کلمات کلیدی را هم در متن و هم در لینک سازی داخلی تان استفاده کنید.
جمع بندی
اشتباهات در تحقیق کلمات کلیدی می توانند سرعت رشد شما را کاهش دهند و در مواردی انرژی و وقت شما را تلف می کنند. با این حال برخی از این اشتباهات قابل جبران هستند اما برخی از آن ها به طور کلی نیاز به صرف انرژی و هزینه زیاد دارند. از همین ابتدای کار با اشتباهات رایج در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی آشنا شوید و در استراتژی سئو خود این اشتباهات را مرتکب نشوید تا بتوانید هم سئو سایت تان را تقویت کنید و هم وقت و انرژی تان را به درستی استفاده کنید.
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۱۷۵۴۸


ارسال