تاریخ انتشار :دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۶
بهروز آقایی گفت: هزینه خطوط کشتی رانی که از بنادر غرب وارد چابهار می شود قبل از راه اندازی خطوط لاینر به ازای هر کانتینر ۲۰ فوت ۵۵۰ تا ۷۰۰ دلار بود که با ارائه تخفیف ها به ۳۰۰ دلار رسیده است.
کاهش ۴۰۰ دلاری هزینه خطوط کشتیرانی به ازای هر کانتینر ۲۰ فوتی در بندر چابهار
به گزارش عصرهامون، بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با چهاربهاران بیان کرد: از سال گذشته مشوق های تعرفه ای و غیر تعرفه ای و تخفیف هایی برای خطوط کشتی رانی در بندر چابهار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: جمعیت و بازارهای پسکرانه، مزیت های جغرافیایی و اقتصادی و روابط سیاسی و پیوندهای منطقه ای را از عوامل تصمیم ساز برای توسعه بندر چابهار می باشد.

به گفته وی، از دلایل توسعه بندر چابهار نیز می توان به ایجاد بندری با ظرفیت مناسب در خارج از محدودیت های خلیج فارس، پذیرش کشتی های نسل جدید و کاهش هزینه حمل و نقل در حوزه صادرات، واردات و ترانزیت کالا اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان یکی از مگاپروژه های کشور یاد کرد و گفت: با اقدام های انجام شده ظرفیت بندر چابهار از 2.5 به 8.5 میلیون تن ارتقا یافته است و هر ایرانی در بازدید از بندر به این توسعه افتخار می کند.

آقایی با اشاره به توسعه همه جانبه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور اظهار کرد: با توسعه زیرساختی، روبنایی، تجهیزاتی و پسکرانه ای در بندر چابهار، محدودیت پذیرش کشتی های نسل جدید، تخلیه و بارگیری انواع کالاها، لنگرگاهی و پهلودهی به کشتی ها در فصل مونسون در این بندر استراتژیک حذف شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در برنامه زنده روی خط خبر توافق نامه ایران، هند و افغانستان در سال 95 با حضور روسای جمهور 3 کشور منعقد و بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان ابلاغ شد.

به گفته وی، این موافقت نامه در بخش های مختلف همکاری بین 3 کشور را بسط و گسترش می دهد، از جمله موضوع های آن می توان به همکاری تجاری در بندر چابهار اشاره کرد، از آنجایی که ثقل این توافقنامه اقتصادی است به موافقت نامه چابهار موسوم شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جلسه اول پیگیری این موافقت نامه سال گذشته در بندر چابهار و نشست دوم نیز هفته گذشته در هند برگزار شد، در این جلسه درخصوص بخش های مختلف موافقت نامه از جمله موضوع جاده، تسهیل گری و یکپارچه شدن فرآیند بین 3 کشور و استفاده از ظرفیت های بندر چابهار گفت و گو و تصمیم های خوبی گرفته شد.

آقایی با بیان این که در نشست دوم کمیته موافقت نامه سه جانبه چابهار موضوع های گمرکی و استفاده از روش های انتقال کالا نیز بررسی شد، افزود: این کمیته از کارگروهای بسیار خوبی تشکیل شده است که در آینده منافع آن به ایران و کشورهای هند و افغانستان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته همایش بین المللی توسعه چابهار با حضور سفرا و نمایندگان 35 کشور مدعو و هچنین فعالان اقتصادی در چابهار برگزار و مقرر شد که این همایش در کشورهای هند و افغانستان نیز جهت معرفی بیش از پیش پتانسیل های این بندر اقیانوسی به فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان در سال 2020 میلادی برگزار شود.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcbwwb8grhb80p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما