> نقش عنصر عقلانیت در قیام اباعبدالله شهادت امام حسین(ع)؛ داغی مشترک بر قلوب شیعه و سنی | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۴
مولوی نذیر احمد سلامی گفت: محبت به اهل بیت (ع) در سینه اهل سنت موج می زند و شهادت امام حسین (ع) همچون داغی مشترک بر قلوب آن ها سنگینی می کند.
نقش عنصر عقلانیت در قیام اباعبدالله/ شهادت امام حسین(ع)؛ داغی مشترک بر قلوب شیعه و سنی
به گزارش عصر هامون به نقل از پهره، عزاداری برای امام حسین (ع) شیعه و سنی نمی‌شناسد، هر کسی که حب اباعبدالله در سینه دارد، به گونه ای در سوگ آن حضرت و یارانش در ماتم فرو می رود و ارادتش را به ساحت سرور و سالار شهیدان نشان می دهد.
 
در این میان مردم اهل سنت نیز پا به ‌پای شیعیان برای ذکر مصیبت‌های امام حسین (ع) در عاشورا به سبک خودشان عزاداری و با پخش نذورات، روزه داری، قرائت قرآن ارادات خود را به سیدالشهدا ابراز می کنند.  
 
در همین راستا، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) دوری از معارف اهل بیت (ع) و سیره و سنت نبوی توسط حاکمان اسلامی در حال نهادینده شدن بود، در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: قیام عاشورا نقطه توقفی بر این جریان و عامل نجات اسلام در بین مسلمانان شد.
 
مولوی سلامی بیان کرد: اهل سنت به گونه ای متفاوت محبت و دلدادگی خود را به امام حسین (ع) ابراز می کنند، آن‌ها مطابق اعتقادات خود به بزرگان دین محبت دارند و اظهار دوستی اهل بیت(ع) هم برای آن ها دارای حرمت فراوانی است.

 تبعیت از سیره ائمه اطهار (ع)
 
وی ادامه داد: از نظر اهل تسنن بهترین راه ابراز علاقه و محبت به ائمه اطهار (ع) تبعیت از سیره و روش و سنت آن بزرگواران است که فداکاری های و از خودگذشتگی های بسیاری در راه حفظ دین اسلام داشته اند.
 
وی اضافه کرد: فرهنگ عاشورا و مبارزه با ظلم و ستم اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و همیشه مسلمانان تابع قرآن، سنت پیامبر (ص)، اولیای خدا و بزرگان دین هستند.
 
سلامی با بیان این که امام حسین (ع) براساس اعتقادات عقلی قیام کرد و پیروز شد، افزود: محققان اهل سنت بر این باور هستند ک اعتقادات عقلی در حرکت آن حضرت نقش داشت، برخی اذعان می کنند که یکی از دلایلی که اباعبدالله (ع) به سوی کربلا حرکت کردند، موضوع سلطنت و قدرت طلبی بود که این دیدگاه مردود است، چراکه اگر به خاطر حکومت و حاکمیت بود هیچ وقت زن و بچه با خود به میدان جنگ نمی برد.
 
وی تصریح کرد: دیدگاه دوم به فساد شخصی یزید و انحراف او اشاره دارد و این که امام حسین(ع) به خاطر این مسئله به سوی کربلا حرکت کرد، ولی این فریضه هم رد می شود، تحت این شرایط آن حضرت می توانست به جای متحمل شدن خسارت فراوان، و شهادت خود و فرزندانش با کمترین ضرر جلوی او را بگیرد.
 
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از دیدگاه اهل سنت دلیل و هدف حرکت امام حسین(ع) به سوی کربلا محفوط ماندن اسلام بود که اگر نمی رفت قطار آن از ریل خارج می شد.
 
وی اذعان کرد: حضرت امام حسین (ع) در ایام ماه محرم پیش بینی و آینده نگری کرد که اسلام برای این که در مسیر درست خود حرکت کند و بنی امیه و بنی عباس در دستگاه حکومت انحرافاتی را انجام ندهد و انحرافات آنان مشروعیت نیابد به کربلا رفت و در برابرشان مقاومت کرد تا به پیروزی رسید.
 
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بهترین سرمایه امام حسین (ع) جان خود و فرزندانش بود، اما برای این که جلوی انحرافات احتمالی بنی امیه و بنی عباس را بگیرد و برنامه های آنان مشروعیت نیابد آن حضرت با اقداماتش به بزرگترین موفقیت که قیام بود، دست پیدا کرد و در برابر ظلم و ستم ایستاد.


انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch6wnzv23nivd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما