ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> کاهش ۹ درصدی شکایات کارگری در سیستان و بلوچستانکرونا مراحل ثبت و رسیدگی شکایات را الکترونیکی کرد | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴
امید آذرنگ گفت: امسال سه هزار و ۵۸ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، این آمار با کاهش ۹ درصدی روبه رو بوده است.
کاهش ۹ درصدی شکایات کارگری در سیستان و بلوچستان/کرونا مراحل ثبت و رسیدگی شکایات را الکترونیکی کرد
امید آذرنگ، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه در هیئت حل اختلاف سه هزار و ۵۸ دادخواست دریافت و منجر به دو هزار و ۱۲۷ رای صادره شده است.

وی اظهار کرد: افزایش نظارت ها در سایه تعامل کارفرمایان و کارگران و همچنین استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین استان باعث شده است تا علی رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، کمترین مشکل در خصوص مطالبات کارگری در سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد.

این مقام مسئول گفت: امسال از تعداد آرای صادر شده در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان ۸۰۸ رای سازشی بوده که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، تمامی مراحل ثبت شکایات و رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع روابط کار دنبال می شود.

آذرنگ افزود: صیانت از نیروی کار نیز فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران خلاصه نمی‌شود، بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار برای نیروی کار بسیار حائز اهمیت و از اولویت مهم آنان است.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgxn9qyak9wy4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما