يکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ ,24 October 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۰
نماینده مردم زاهدان در مجلس مطرح کرد؛
سیستان و بلوچستان فقیرترین استان در داشتن بزرگراه/با وجود محور ترانزیتی چابهار میلک احداث راه های استاندارد ضروری است
 
حسینعلی شهریاری گفت: سيستان و بلوچستان با برخورداری از وسيع ترين و پهناورترين طول راه های كشور، از نظر داشتن بزرگراه فقيرترين استان به حساب می آيد.
به گزارش عصرهامون؛ حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در بازدید از روند احداث کمربندی غربی شهر زاهدان گفت: با حمایت نمایندگان مجلس در تخصیص اعتبارات بودجه و همت جهادی مسئولان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ۲ سال اخیر اقدامات ارزشمندی در توسعه بزرگراه و بهبود وضعیت راه های استان انجام شده است که نوید آینده روشن برای توسعه منطقه را می دهد.

وی اظهار کرد: سيستان و بلوچستان با برخورداری از وسيع ترين و پهناورترين طول راه های كشور، از نظر داشتن بزرگراه فقيرترين استان به حساب می آيد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: این در حالی است كه وجود محور ترانزیتی چابهار به میلک به عنوان مهمترین محور کریدور تجاری جنوب شرق و بروز سوانح رانندگی فراوان در استان ضرورت وجود راه های ارتباطی استاندارد را در اين پهنه جغرافيايی كشور اجتناب ناپذير كرده است.

شهریاری با اشاره به احداث کمربندی غربی زاهدان گفت: احداث این کمربندی یکی از مهمترین نیازهای مرکز استان است، زیرا حجم قابل توجهی از ترددهای وسائط حمل و نقل عمومی جاده ای استان به دلیل قرار داشتن در محور ترانزیتی چابهار _ میلک از مسیر زاهدان انجام می شود.

احداث کمربندی غربی زاهدان تلفات و تصادفات جاده ای را کاهش می‌دهد

وی تصریح کرد: احداث کمربندی غربی شهر زاهدان در آینده نزدیک ضمن کاهش بار ترافیکی از داخل این کلان شهر سبب کاهش تصادفات و تلفات جاده ای نیز می شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی بر پیگیری تامین اعتبار پروژه های حوزه راه و شهرسازی استان در آینده به عنوان یک اولویت تاکید کرد.

افزایش تصادفات و ترافیک در باند فعلی کمربندی زاهدان

عطاءالله اکبری، مدیرکل راه شهرسازی سیستان و بلوچستان از آغاز عملیات اجرایی باند دوم کمربندی غربی شهر زاهدان در ۲۰ روز اخیر خبر داد و افزود: باند موجود کمربندی زاهدان به دلیل شهرک های مسکونی که در اطراف ساخته شده است عملا نقش و عملکرد ترافیک برون شهری خود را از دست داد و آمار تصادفات در دهه گذشته افزایش زیادی یافت.‏

وی ادامه داد: ساخت باند دوم کمربندی به عنوان مطالبه مردمی به فوریت در دستور کار این اداره کل قرار گرفت که پس از طی مراحل تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن با اعتبار افزون بر ۱۹۰ میلیارد تومان‌ به طول ۱۴ کیلومتر اغاز شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: امیدواریم با تامین اعتبار لازم ساخت باند دوم کمربندی زاهدان در زمان مقرر تعیین شده ۲ ساله به اتمام برسد.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۴۰۶۷۲


ارسال