سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ,28 September 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
مجری برنامه«سینما آی ‌فیلم» گفت: درست است که این روزها بازار فضای مجازی داغ است اما تلویزیون با پوشش گسترده ای که دارد می تواند مخاطب خود را سرگرم کند.
 
به گزارش عصرهامون به نقل از خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، هجدهم شهریورماه سالگرد آغاز به فعالیت آی فیلم به عنوان یکی از شبکه های پرمخاطب و جذاب تلویزیون است. این شبکه علاوه بر بازپخش فیلم ها و سریال های خاطره انگیز و ماندگار، ساخت برنامه های تولیدی در حوزه های مختلف و موضوعات متنوع را نیز در دستور کار دارد که «سینما آی ‌فیلم» یکی از این برنامه هاست.
برنامه «سینما آی ‌فیلم» به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشورمان می‌ پردازد و فیلم‌های در حال اکران در سینما و موضوعاتی مثل میزان فروش هفتگی و روزانه‌ فیلم ‌ها را مورد نقد و بررسی قرار می‌ دهد. این برنامه روتین هفتگی که نزدیک به چهار سال است از طریق آنتن شبکه آی فیلم پخش می ‌شود، در هر قسمت یکی از فیلم ‌های در حال اکران را معرفی می ‌کند.
اجرای برنامه «سینما آی ‌فیلم» را حسام فروتن بر عهده دارد. فروتن که خود نیز دستی بر آتش سینما دارد و تحصیلکرده این رشته است، موارد طرح شده در این برنامه را به دغدغه ها و علاقه مندی های خود نزدیک می داند و تاکید می کند که «سینما آی فیلم» روی آنتن می رود تا به نوعی به سینمای ایران کمک کرده باشد و مردم را با سینما آشتی دهد. فروتن معتقد است که با وجود تعدد شبکه های مجازی، تلویزیون همچنان جایگاهی متفاوت دارد و یک رسانه ممتاز به شمار می ‌رود. وی یکی از دلایل موفقیت شبکه آی فیلم را اهمیت دادن به نظرات مخاطبان عنوان و تاکید می کند بازخوردهایی را که از مخاطبان می گیریم چه همسو با نظرات ما باشد و چه نباشد، در برنامه اعمال می‌ کنیم.
**شبکه آی فیلم، فیلم و سریال تولیدی ندارد ولی از مخاطبان پرشماری برخوردار است، علت این جذابیت و توفیق در جلب نظر بینندگان را در چه می بینید؟
-اوایل که همکاری خود را با آی فیلم شروع کردم همیشه برای خود من هم سوال بود که چرا شبکه ای که فیلم و سریال های تکراری بخش می ‌کند اینقدر مخاطب دارد؟! الان فکر می ‌کنم یک دلیل آن انتخاب هوشمندانه ای است که برای سریال ها و فیلم هایی که روی آنتن می ‌رود درنظر می گیرند، چرا که مردم با این آثار خاطره دارند و نوعی نوستالژی برایشان محسوب می شود. یک سریال هایی هم بوده که در زمان پخش اولیه ممکن است خوب دیده نشده باشند و مخاطب بخواهد دوباره آنها را تماشا کند. باید بپذیریم که با توجه به تعدد شبکه های مجازی، همچنان تلویزیون یک جایگاه متفاوت دارد و تاثیرگذار است. تلویزیون یک رسانه ممتاز به شمار می ‌رود و کاربردی ترین رسانه است. پوششی سراسری دارد که در آن واحد یک نفر، صد هزار نفر، ۱۰ میلیون نفر و یا بیشتر در یک زمان نشسته اند و برنامه ها را می ‌بینند که در هیچ رسانه ای این توانایی وجود ندارد، پس باید جایگاهی ویژه و متفاوت برای تلویزیون قائل باشیم.
**نقش برنامه های تولیدی در جذابیت شبکه آی فیلم چقدر است؟
-برنامه های تولیدی یک برگ برنده برای شبکه محسوب می‌ شود و نشان می ‌دهند که شبکه آی فیلم برای همسو شدن با مخاطب، هم دغدغه کار فرهنگی دارد و هم به نیاز جامعه و مردم احترام می‌ گذارد. واقعا این دغدغه را داریم که در «سینما آی فیلم» فیلم های در حال اکران را معرفی کنیم. سعی داریم نیمه پر لیوان را بینیم تا در زمان کوتاه بیننده بیشترین بهره را ببرد و تلاش می‌ کنیم کمکی به سینمای ایران هم باشیم.
**برنامه «سینما آی فیلم» چه جذابیت ها و چالش هایی برایتان داشت که پذیرفتید اجرایش را برعهده بگیرید؟
-من سینما خوانده ام و البته مدیریت بازرگانی. شاید اجرای یک برنامه اقتصادی هم برایم جذاب باشد اما قطعاً یک برنامه سینمایی مانند «سینما آی فیلم» جذابیت بیشتری خواهد داشت. اجرای این برنامه مرتبط با علایقم است. وقتی با تهیه کننده و کارگردان برنامه هم صحبت کردم متوجه شدم که چقدر دغدغه دارند تا «سینما آی فیلم» به شکل مطلوبی روی آنتن برود.
**دستتان چقدر در اجرای برنامه باز است؟
-یک اعتماد دو طرفه میان من و تهیه کننده برنامه برقرار است و البته یک چارچوب و قالبی داریم که نباید از آن خارج شویم. این بده بستان بین ما بعد از مدتی همکاری شکل گرفته است. هنر این است که به موقع و بجا و با نهایت احترام و صداقت سوالت را از مهمان برنامه بپرسی و خودت را جای مخاطب بگذاری که شاید همین سوالات را داشته باشد.
**اجرای برنامه ای مانند «سینما آی فیلم» چقدر با تجربه های قبلی تان در زمینه مجری گری متفاوت است؟
-با احترام به همکاران دیگرم، دوست دارم این را صادقانه بگویم که «سینما آی فیلم» فقط روی آنتن نمی رود که برنامه ای پخش شده باشد؛ بلکه همه عوامل آن دغدغه مند هستند تا محتوای مناسب و جذابی به مخاطب ارائه شود. همچنین برنامه نگاه شخصی نداشته باشد و برای همه موارد مطرح در آن، سند و مدرکی داشته باشیم. دوست داشتیم یک برنامه حرفه ای و آبرومند و دیدنی را روی آنتن ببریم که نه ‌تنها نظر بیننده را به لحاظ حرفه‌ ای جلب کند که از منظر بصری و مواردی همچون قاب بندی نیز با جذابیت هایی همراه باشد. در «سینما آی فیلم» سعی می کنیم مردم را با سینما آشتی دهیم.
**با چه بازخوردها و واکنش هایی از سوی مخاطبان خود مواجه هستید؟
-در کوچه و خیابان و فضای مجازی، واکنش های خوبی از سوی مردم و حتی کارشناسان می گیرم. در هر حال، این برنامه قرار است با مساعدت شبکه آی فیلم به سینمای ایران کمک کند و خود مخاطبان هم قطعا متوجه این موضوع هستند. اصولاً برنامه‌ای مانند «سینما آی فیلم» دقیقاً به کار شبکه آی فیلم که کار اصلی اش نمایش فیلم و سریال های ایرانی است می آید. در مجموع، بازخوردهای خوبی گرفتیم؛ هر چند با انتقاداتی هم مواجه بودیم که از آنها استقبال می‌کنیم.
**برای بهتر شدن کیفیت شبکه آی فیلم چه پیشنهاداتی دارید؟
-فکر می‌کنم یکی از راه های ارتباطی آی فیلم با مخاطب همین برنامه تولیدی است. جمعیت کشور جوان است و نیاز فرهنگی آنها را در برنامه سازی باید لحاظ کرد. می توان با صمیمیت و راستگویی برنامه های جذاب و سرگرم کننده را تولید کرد. درست است که این روزها بازار فضای مجازی داغ است اما تلویزیون با پوشش گسترده ای که دارد می تواند مخاطب خود را سرگرم کند. برنامه هایی مانند «سینما آی فیلم» باعث جذب مخاطبان خواهد شد. جوانان دوست دارند شاهد برنامه ای سینمایی باشند که هر هفته یک فیلم را معرفی ‌کند و با عوامل و بازیگرانش به گفت و گو بنشیند. به این ترتیب از سینما هم حمایت می شود.
انتهای پیام/
 
 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۴۱۶۰۸


ارسال