جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰ ,21 January 2022
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۵
ادعای سخیف شبکه «تی.آر.تی» ترکیه درباره جزایر سه‌گانه ایرانی
 
وبسایت سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه در گزارشی در سالروز ورود نیروهای نظامی ایران به جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، این جزایر را متعلق به امارات دانست.
به گزارش عصرهامون به نقل از راه دانا؛ وبسایت عربی سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی) در گزارشی به ادعای امارات متحده عربی در خصوص جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پرداخت و مدعی شد که ایران در ۵۰ سال پیش این جزایر را متعلق به امارات بود به کنترل خود در آورده است.
 
در تیتر این گزارش آمده است: «ابوموسی و تنب کوچک و تنب بزرگ..جزایر اماراتی که ایران ۵۰ سال پیش بر آن‌ها مسلط شد.»
 
تی آرتی همچنین بارها در این گزارش از لفظ جعلی «خ.ل.ی.ج ع.ر.ب.ی» استفاده کرده و مدعی شده است که چون پس از خروج انگلیس از خلیج فارس، هیچ قدرت نظامی بزرگی در این منطقه وجود نداشت، ایران از فرصت استفاده کرده و سه جزیره را به کنترل خود در آورد.
 
نکته قابل توجه اینکه این رسانه دولتی ترکیه، اذعان کرده که ورود نیروهای ایرانی به سه جزیره دو روز قبل از تأسیس کشور امارات متحده عربی صورت گرفته است. یعنی اصولا در آن زمان کشوری به نام امارات وجود خارجی نداشت.
 
تی آرتی همچنین نوشته است که ایران تاکنون به درخواست‌های امارات و تلاش‌های بین‌المللی برای میانجیگیری بی اعتنا بوده است. این ادعا در حالی است مقامات ایران بارها اعلام کرده‌اند حاضرند در گفت‌و‌گو با طرف اماراتی سوءتفاهمات را برطرف کنند، اما هیچ کشوری بر سر خاک خود با کشور دیگری مذاکره نمی‌کند و حاکمیت ایران بر سه جزایر یادشده خدشه‌ناپذیر و غیر قابل گفت‌و‌گو است.
 
گزارش شبکه ملی ترکیه در حالی است که روابط ترکیه و امارات در ماههای اخیر پس از سال‌ها تنش رو به بهبودی رفته و «محمد بن زاید» در سوم آذر ماه با سفر به ترکیه با اردوغان دیدار کرد. رئیس‌جمهور ترکیه نیز اعلام کرده است که در ماه فوریه سال آتی میلادی قصد سفر به امارات را دارد.
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۴۴۱۴۵


ارسال