تبلیغات یکی از مهم ترین بخش های هر کسب و کاری به شمار میرود، و رابطه مستقیمی با کسب درآمد دارد، به طوری که افزایش تبلیغات در صورتی که بر اساس برنامه ریزی باشد موجب افزایش مستقیم درآمد شما خواهد شد.
به گزارش عصرهامون،سامسونگ نیز به عنوان یکی از بزرگترین قطبهای صنعت کامپیوتر و موبایل در دنیا در تبلیغات نیز پیشتاز بوده است، به طوری که بر اساس گزارشهای منتشر شده این کمپانی در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱۴ میلیارد دلار در بخش تبلیغات هزینه کرده است که رقم بسیار بزرگی به شمار میرود.
برای بزرگی این رقم کافی است بدانید، که این مبلغ از تولید ناخالص کشورهایی مانند ایسلند، مقدونیه، ارمنستان و سنگال بیشتر است و همچنین برابر است با معادل تمامی درآمدهای جهانی ۱۰ فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان، همچنین در مقایسه با اپل، این رقم معادل ۱۰ سال هزینه تبلیغات این شرکت میباشد اما حتی با توجه به این اختلاف زیاد باز هم ارزش برند اپل حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بیش تر از سامسونگ ۴۰ میلیارد دلاری می باشد.
در نهایت می توان گفت: با توجه به درآمد سامسونگ در سه ماه ی سوم ۲۰۱۳ که معادل ۹ میلیارد دلار سود عملیاتی بوده است، هزینه سرسامآور این شرکت در بخش تبلیغات، سامسونگ را به پادشاه بیرقیب اندروید تبدیل کرده است.