تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۰۵
جاده سراوان- خاش به دلیل وجود آسفالت هاي کم عمر و پف کرده و در بسياري قسمت ها تکه پاره شده و از سويي دیگر جاده ای کم عرض یکی از خطرناکترین جاده های استان سيستان و بلوچستان است.
پرسه مرگ در جاده سراوان- خاش و سکوت مسئولان!
به گزارش خبرنگار عصر هامون، هرچند گاه یك بار شاهد كشته ، زخمی شدن و ناقص العضو شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در جاده مواصلاتی سراوان – خاش از توابع استان سیستان و بلوچستان هستیم و مسئولین استان هیچگونه راه حلی برای جلوگیری از این تصادفات وحشتناك ارائه نكرده اند و تنها امارهاست كه روزانه رديف مي كنيم و نصيب مسافران و رانندگان و خانوادهاي آنان چيزي نيست جز تصادفات وحشتناكي كه پاياني ندارد و باز هم ما مي مانيم و جاده هاييكه قربانيان را به كام خود مي گيرند و خبر هاي حوادث روزانه ها و خبرگزاري ها كه مي خوانيم و كاري جز تاسف براي خانواده قرباني نمي كنيم.
وضعیت کنونی جاده‌ سراوان – خاش به گونه‌ای است که روزانه شاهد تصادفات دلخراش و منجر به فوت هم استانی‌های خود هستیم و شاهدیم که دوستان و هم استانی‌هایمان روزانه به داغ عزیزانشان می‌نشینند و مسئولين فقط سكوت مي كنند. جاد‌ه سراوان- خاش روزانه جان مردم را می‌گیرند و در این وادی نه مسئولی پاسخگوی مشکلات موجود است و نه کسی به فکر است که این وضعیت را اصلاح کند، ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه بوده عدم توجه به مشکلات موجود در حوزه راه است که روزانه خسارت‌های جبران ناپذیری را به جامعه پیرامون تحمیل می‌کند.
جاده سراوان- خاش ۱۶۰ كيلومتر جاده است كه حادثه‌خیز بودن این محور به دلیل عرض کم آن است. ضمن آن‌که باید خودرو هاي قاچاق سوخت و انسان و حضور کامیون‌ها را هم دلیل دیگری برای حادثه خیز بودن این محور دانست و البته از آسفالت هاي نامرغوب اين مسير نيز نبايد غافل بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این زمینه در گفتگو با خبرنگار عصر هامون گفت: یکی از بحث های اصلی و مطالعاتی که امسال روی ان برنامه ریزی نموده ایم جاده سراوان- خاش است که برای رفع مشکلات در این حوزه منتظر تخصیص اعتبار به این پروژه زیر بنایی هستیم و امیدورایم تا پایان امسال اعتباراتی تخصیص یابد تا بخش زیادی از مشکلات در این حوزه تا سال آینده بر طرف شود.
محمود میری اظهار داشت: در حال حاضر در حال تکمیل جاده های حوزه زابل- زاهدان، زاهدان-بم- نصرت آباد، خاش- ایرانشهر، ایرانشهر – بمپور، کمربندی ایرانشهر، جاسک – کنارک هستیم .
.هر چند که امروزه بخش اعظمی از تصادفات متاثر از اشتباهات و خطاهای شخصی در هنگام رانندگی است، اما باید توجه داشت که استانداردسازی و بهینه‌سازی محورها و جاده‌ها نیز نقش عمده‌ای در کاهش تصادفات دارد که امید است مسئولان با اقدامات بهنگام نسبت به تعریض محورهای ارتباطی سيستان و بلوچستان گام بردارند تا روز به روز شاهد کشته شدن هم استانی‌های خود در جاده‌ها نباشیم.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcj.xexfuqeo8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سراوانی
این مسیر باید دووبانده بشه تا مشکلاتش کمتر بشه.مسیر فقط دشته و هیچ کوهی مزاحم نیست و میشه با هزیمه کمتر دو بانده اش کرد