مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان گفت: در زمینه ارتباطات بین شهری در سیستان و بلوچستان مخابرات متولی است و به هیچ عنوان شرکت ارتباطات زیرساخت نقشی در قطعی ارتباطات ندارد.
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، به دنبال قطعیهای مکرر خطوط ارتباطی در شهرستان بندری چابهار، مدیر شرکت مخابرات شهرستان چابهار از زیر بار این مشکل شانه خالی کرد و توپ را در زمین شرکت ارتباطات زیرساخت انداخت. به سراغ مسئولان شرکت زیرساخت آمدیم تا پاسخ آنها را در این زمینه منعکس کنیم. محمد طاهری مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان به تشریح وظایف این شرکت پرداخت و گفت: وظیفه شرکت ارتباطات زیرساخت برقراری ارتباطات شهری، بینشهری، بینالملل، بیناستانی، ترانزیت ارتباطات و بینالملل و برقراری ارتباط دیتا، اینترنت، اینترانت و ویس در کل کشور است. وضعیت پیشرفت شاخصهای شبکه ارتباطات زیرساخت از سال 83 تا شهریورماه سال 91 وی ادامه داد: مسیرهای شبکه فیبر نوری به عنوان یکی از گستردهترین شبکههای فیبر نوری در آسیا از 30 هزار کیلومتر در سال 83 به بیش از 49 هزار و 400 کیلومتر تا شهریورماه سال 91 افزایش یافته و توسعه بیش از 6 هزار و 600 کیلومتر تا پایان سال 1394 پیشبینی شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان افزود: ظرفیت شبکه انتقال زیرساخت E1 40000 در سال 83 به حدود E1312000 تا شهریورماه سال 91 افزایش یافته و در نظر است ظرفیتی بالغ بر E14000000 در برنامه پنج ساله پنجم ایجاد شود. این مسئول ادامه داد: ترانزیت ارتباطات بینالملل از STM12 در ابتدای سال 85 به STM1103 تا شهریورماه سال 91 افزایش یافته و با توافقات صورت گرفته و فعالیتهای آینده، ظرفیت STM1 40000 برای ترانزیت در برنامه پنج ساله پنجم پیشبینی شده است. وی گفت: در این راستا قرارداد ایجاد بزرگراه ارتباطی ایران اروپا (PEG) به منظور ترانزیت ارتباطات بینالمللی از مسیر شمال به جنوب ایران در خردادماه سال 89 منعقد شده است که هماکنون در مرحله اجرا قرار دارد. طاهری عنوان کرد: ارتباط فیبر نوری بینالملل با پنج کشور در سال 83 به 14 کشور افزایش یافته و با اتصال به شبکه فالکون علاوه بر کشورهای همجوار با 13 کشور دیگر به صورت غیرمستقیم ارتباط برقرار شده است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان افزود: در طول برنامه پنج ساله چهارم ، مرکز سوئیچ بینالملل ISC2 توسعهیافته و مرکز سوم ISC3 ایجاد شده است و در سال 90 مرکز بینالملل اول با استفاده از فناوریهای نوین و با ظرفیت 40 هزار پورت خریداری و جایگزین شد. این مسئول ادامه داد: با اجرای پروژه IP/MPLS، شبکه زیرساخت دیتا به صورت یکپارچه، ایمن، پرظرفیت، با کارایی بالا و قابلیت ارائه انواع مختلف خدمات (صوت، تصویر و دیتا) ایجاد شده که شهرهای اصلی کشور را پوشش میدهد و این پروژه در 2 لایه Core (در 47 شهر اصلی) و Super Core (در چهار شهر تهران، تبریز، شیراز و مشهد) پیادهسازی شده است. وی تصریح کرد: اتصال شبکه IP کشور به اینترنت از طریق چندین تامین کننده ارتباط بینالملل برقرار است. پهنای باند بینالملل از حدود Mbps300 در سال 83 به Gbps7/63 در شهریورماه سالجاری توسعه یافته و افزایش این شاخص به Gbps500 در برنامه پنج ساله در نظر گرفته شده است. ایجاد مسیر پشتیبان در شبکه فبیر، سوئیچ، و انتقال طاهری خاطرنشان کرد: با توجه به پیشبینی و تدابیر در نظر گرفته شده از طریق مدیریت و بخش توسعه شرکت ارتباطات زیرساخت در خصوص استمرار برقراری ارتباطات به شرح بالا و با توجه به در نظر گرفتن اینکه هر لحظه احتمال بروز خرابی و یا قطع فیبر نوری در سیستم اجتنابناپذیر است، اقدام به ایجاد مسیر پشتیبان در شبکه فبیر، سوئیچ و انتقال کرده است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد فوق، صراحتاً اعلام میکنیم در صورت بروز هرگونه اشکالی در شبکه ارتباطات زیرساخت به هیچ عنوان قطع ارتباط در بستر ارتباطات زیرساخت به وجود نخواهد آمد و ارتباط بدون اینکه مشترک متوجه قطعی آن شود از مسیرهای جایگزین با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده برقرار خواهد شد. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان ادامه داد: در همین راستا شرکت ارتباطات زیرساخت سرویسهای خود را با موافقتنامه سطح خدمات (SLA) واگذار میکند و همچنین سطوح سرویس نیز مشخص شده است و این شرکت بر اساس (SLA) تنظیمی، سرویسهای خود را به صورت تضمین شده ارائه میکند و در خصوص پیشبینی قطعیها نیز برای تمام مسیرها حداقل از 2 مسیر استفاده میشود و برای برخی مسیرهای مهمتر نیز تا چهار مسیر نیز ارتباط در نظر گرفته شده و به همین لحاظ قطع ارتباط ناشی از بروز هرگونه خلل در هر یک از سیستمهای (فیبر، سوئیچ و انتقال) در بستر ارتباطی زیرساخت مفهومی ندارد. وی افزود: در همین راستا رینگ ارتباطی فیبر نوری در سراسر استان با حداقل 2 مسیر طراحی و اجرا شده و همچنان در حال توسعه بوده و همین امر مبین تلاش شرکت ارتباطات زیرساخت برای خدماترسانی بهتر به مردم استان و کشور است. شرکت ارتباطات زیرساخت هیچ نقشی در قطعی خطوط ارتباطی چابهار ندارد طاهری یادآور شد: آنچه که مدیر شرکت مخابرات چابهار هفته اخیر در پی قطعی خطوط ارتباطی در چابهار اعلام کرده و باعث و بانی قطع ارتباط خطوط را شرکت زیرساخت عنوان کرده است، لازم است صراحتاً اعلام کنم به هیچ عنوان قطع فیبر را شرکت ارتباطات زیرساخت به وجود نمیآورد و همچنان استمرار ارتباط اگر از بسترهای ارتباطی زیرساخت باشد وجود خواهد داشت. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مطالب فوق چنانچه شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان برای برقراری ارتباطات درون استانی خود از بستر ارتباطی زیرساخت استفاده کند، مردم سیستان و بلوچستان هرگز قعطی ارتباط را تجربه نخواهند کرد. وی افزود: بنابراین در صورت بروز هرگونه اشکال در سیستمها و یا قطع کابل فیبر نوری با تجهیزات هوشمند منصوبه در مراکز PC این شرکت در سطح استان برقراری ارتباط از نزدیکترین مسیر جایگزین محقق خواهد شد. طاهری ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت تنها شرکت دولتی و حاکمیتی در امر ارتباطات است از هیچ کوششی برای خدمترسانی ارتباطی برای مردم نه تنها در سطح استان بلکه در سطح کل کشور و توسعه تجهیزات و بروزرسانی آنها دریغ نکرده است. وی گفت: این شرکت در سطح استان در حال حاضر با چهار مرکز PC و 2 مرکز دیتا در زاهدان و چابهار در حال ارائه خدمت است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت سیستان و بلوچستان تاکید کرد: پیوستگی و استمرار ارتباط یکی از عوامل مهم در ایجاد امنیت منطقه است و مجموعه این نمایندگی از هیچ کوششی در راستای برقراری این امر کوتاهی نکرده و خطوط پشتیبان نیز پیوستگی ارتباطات را همچنان حفظ میکند. گزارش: مریم سرگزی انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcd5n0k.yt0on6a22y.html