سرهنگ شرافتی با تاكيد بر اينكه سامانه 110120 براي كل ايام سال راه اندازي شده است، گفت: ما در صورت احراز تخلف با رانندگان برخورد مي كنيم.
سرهنگ ایوب شرافتی در گفت و گو با خبرنگار انتظامی عصر هامون با بیان اینکه هدف ایجاد این سامانه جلب مشارکت مردمی برای ارتقای ایمنی ناوگان حمل و نقل و تقویت فرهنگ عمومی در کاهش تصادفات است، ابراز امیدواری کرد که با استفاده از ظرفیت این سامانه بخش مسافربری ایمنتر شود. وی با تاكيد بر اينكه سامانه 110120 براي كل ايام سال راه اندازي شده است، گفت: ما در صورت احراز تخلف با رانندگان برخورد مي كنيم. وی بیان کرد: راه اندازي اين سامانه نقطه عطفي بر نظارت مردمي است چرا كه تاكنون كنترل ها توسط پليس يا بازرسان نامحسوس صورت مي گرفت اما از امروز به بعد امكان نظارت مردمي را فراهم كرده است. رییس پلیس راه استان اظهار داشت: سامانه 110120 این امکان را به مسافران میدهد که تخلفات رانندگان اتوبوسها و خودرو های بین شهری را از طریق این سامانه به پلیس گزارش دهند که برهمین اساس برچسبها وبروشورهایی از نحوه کارکردن با این سامانه در داخل اتوبوسها نصب شده است و مسافران از طریق این برچسبها میتوانند از کد تخلف راننده مطلع شوند. سرهنگ شرافتی در مورد روند فعالیت این سامانه نیز افزود: مسافران میتوانند در صورت رویت تخلفاتی همچون صحبت کردن راننده با تلفن همراه حین رانندگی، عدم استفاده راننده یا مسافران از کمربند ایمنی، خستگی و خواب آلودگی راننده، رانندگی خطرناک، اشکالات فنی خودرو، عدم توقف برای انجام فریضه نماز و حتی برای تقدیر از راننده به دلیل رعایت مقررات و رفتار مناسب شماره پلاک اتوبوس را به سامانه 110120 ارسال کنند. وی ادامه داد: با گذشت 30 روز از آغاز سامانه 110120 در استان 30 پیامک توسط شهروندان به این سامانه ارسال شده است. وی احقاق حقوق مسافران را از جمله اهداف راه اندازي این سامانه عنوان كرد و گفت: مسافران پس از ارائه گزارش جهت اطلاع از نتيجه كد رهگيري دريافت مي كنند. انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcbs9bs.rhbz0piuur.html