تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۳
موسوی‌نژاد گفت: افزایش قیمت بلیت که طی چند روز گذشته اتفاق افتاده برابر با قیمت تمام شده خدمات رجاء است.
افزایش قیمت‌ بلیت قطار توجیه منطقی ندارد
افزایش قیمت‌ بلیت قطار توجیه منطقی ندارد
به گزارش سرويس اقتصادي عصر هامون، برنامه روز گذشته مناظره به حوزه حمل‌‌ونقل ریلی پرداخته بود.

بر اساس این گزارش عبدالکریم حسین‌زاده نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه مردم باید برای استفاده از قطار و خدماتی که دریافت می‌کنند رضایت کامل داشته باشند آیا خدماتی که قطارها ارائه می‌کنند برابر با میزان افزایش تعرفه‌ها است در ادامه این مناظره محمدصادق خلفی عضو انجمن مهندسی حمل‌ونقل ریلی با بیان اینکه 95درصد از جابجایی بارها و 90 درصد از جابجایی مسافران در جاده‌ها صورت می‌گیرد گفت: چرا نباید مردم به سمت استفاده از قطارها بروند.

وی در ادامه افزود: ایران نهمین کشور ارزان بنزین در دنیا به شمار می‌رود و همین امر باعث شده میزان استفاده از وسایل حمل‌ونقل جاده‌ای افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه هزینه خدمات ریلی نباید سنگین باشد. تصریح کرد: با توجه به عمر ناوگان، سرویس و عدم انتخاب خدمات توسط مردم افزایش قیمت‌ها توجیه منطقی ندارد.

***حدود 7 میلیون مسافر محلی در کشور وجود دارد

در ادامه مناظره راشدی معاون امور مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه شبکه ریلی ما از سال 1307 تا 1317 راه‌اندازی شده است گفت: متأسفانه از سال 1317 زیرساخت‌های خطوط ریلی هیچ پیشرفت و توسعه‌ای نداشته است.

وی در ادامه افزود: حمل‌ونقل ریلی یکی از امن‌ترین و راحت‌ترین مسیرهای جابجایی به شمار می‌رود وانتخاب اول مردم به شمار می‌رود.

راشدی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه در بخش زیرساخت‌های راه‌آهن هیچ سرمایه‌گذاری صورت نگرفته و تنها به افزایش مسیر خطوط ریلی پرداخته‌ایم.

معاون امور مسافری راه‌آهن در ادامه اظهار کرد: در طی سال‌های گذشته بخش ساخت‌های ما سالانه یک هزار کیلومتر به مسیر اضافه شده و مسیر تهران- مشهد و بافق- بندرعباس دو خطه شده است. باید دو خطه کردن شبکه ریلی را و سرعت را افزایش دهیم.

راشدی با اشاره به اینکه توصیه می‌کنم دولتمردان کشور تلاش کنند هر چه سریع‌تر بخش ریلی کشور را توسعه دهند و این بخش نیازمند تلاش‌های بسیاری است.

در ادامه این مناظره کاتب سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه هزار و 500 میلیارد تومان برای نوسازی شبکه ریلی و 12 میلیارد تومان برای بهبود کیفیت علاوه بر بودجه اختصاص یافته به حوزه حمل‌ونقل به این بخش تزریق شده است گفت: متأسفانه با توجه به بودجه‌ای که به این بخش ارائه شده هیچ پیشرفتی در این بخش مشاهده نشده است.

کاتب در ادامه افزود: هر ساله اعتبارات بسیاری به این بخش تزریق می‌شود ولی متأسفانه راه‌آهن هیچ پیشرفتی را در این بخش نداشته است.

**متوسط سن ناوگان ریلی کشور حدود 28 سال است

در ادامه مناظره موسوی‌نژاد مدیرعامل شرکت رجاء با اشاره به اینکه فاصله ظرفیت و تقاضا بسیار بالا است گفت:‌ ما امیدواریم هر ساله 1000 کیلومتر بر خطوط ریلی کشور افزوده شود.

وی با اشاره به اینکه ما راهی به جز افزایش ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بخش نداریم گفت: ما نیاز داریم که در این بخش سرمایه‌گذاری صورت گیرد و ما می‌خواهیم توان ظرفیت خود را افزایش دهیم. افزایش قیمتی که در حال حاضر صورت گرفته برابر با قیمت تمام شده خدماتی است که ارائه می‌شود.

وی در ادامه افزود: درآمد شرکت رجاء در سال 1393 کمتر از 10 درصد بوده است.

وی افزود: فروش بلیت توسط اینترنت در ساعت‌های اول تمام می‌شود.

موسوی‌نژاد در ادامه اظهار کرد: نظرسنجی‌ها نشان داده است که خدمات داخلی قطارها افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcj8mem.uqeymzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما