تاریخ انتشار :دوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۲
مسئولان ناظر در دستگاه هاى مرتبط، نظارت خود را از این موسسات بیشتر نمایند و بر مدیران این موسسات است که در هنگام شروع همکارى با دانش آموزان واقعیت ها را ارائه دهند.
بازار مکاره کنکور در خاش و عدم نظارت مسئولان
بازار مکاره کنکور در خاش و عدم نظارت مسئولان
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از تفتان ما، هر روز که به کنکور ۹۴ نزدیک مى شویم هیجان و تب کنکور دانش آموزان سال چهارم را فرا مى گیرد.

برنامه های اجرا شده در خاش در زمینه کنکور در این شهرستان شامل چهار محور است: ۱-برنامه هاى مدیریت آموزش و پرورش ۲- برنامه هاى مدارس ۳- برنامه هاى خانواده ۴- برنامه هاى موسسات کنکور.

سه مورد اول یا سه خان رستم اول از برنامه هاى  مورد بحث ما نیست بلکه محور تحلیل مورد چهارم موسسات کنکورى در شهرستان است.

قبل از سال تحصیلى این موسسات با تبلیغات فراوان در رسانه های مختلف سعی دارند دانش آموزان را فریب دهند که انتظار مى رود مسئولین رسانه ملی و سایر ارگان هاى ذیصلاح  قبل از رفتن تبلیغات بر روى کنداکتور هاى تلویزیونى با کمک کارشناسان آموزشى مشورت نمایند و از صفر تا صد برنامه هاى تبلیغ شده  را مورد سنجش قرار دهند و از ارگان هاى دست اندرکار مانند وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و غیره جهت کنترل هر چه بهتر محتواى تبلیغات کمک بگیرند.

افکار خانواده ها را بمباران مى کنند و با ارائه وعده هاى رنگین و غیر منطقى احساسات دانش آموزان و خانواده را به بازى مى گیرند. در شهرهاى بزرگ این موسسات با تجربه بیشتر، نیروى مجرب تر و امکانات حرفه اى تر نقش مهمى در سرنوشت دانش آموز کنکورى ایفاء می کنند و توانسته اند اعتماد خانواده ها و مدارس را جلب کرده اند.

اما در شهرهاى کوچک مانند شهرستان خاش، این موسسات دانش آموز را فقط یک موقعیت بدست آوردن سود اقتصادى ارزیابى مى کنند و با عدم رعایت قوانین سازمان مرکزى و دور زدن استاندارد هاى کشورى به اصطلاح قنارى را رنگ کرده بجاى فولکس واگن به دانش آموز و خانواده حیران و وامانده از بازى هاى تبلیغاتى عرضه مى کنند.

اگر پاى درد دل این دانش آموزان و اولیاى محترم بنشینى درد و دل های این دانش آموزان تو را به یاد مالباخته هاى سازمان هاى هرمى(گلدکویستى) می اندازد.

مسئولان ناظر در دستگاه هاى مرتبط، نظارت خود را از این موسسات بیشتر نمایند و بر مدیران این موسسات است که در هنگام شروع همکارى با دانش آموزان واقعیت ها را ارائه دهند و بخاطر بدست آوردن منافع اقتصادى سرنوشت نسل جوان را به بازى نگیرند.

* موسسات آموزشی مانند هندوانه تو خالی هستند

محمد آزور دانش آموز سال چهارم دبیرستان دانشگاه می گوید: این آموزشگاه ها در ابتدایی که می خواهی ثبت نام کنید کلی تشویق و ترغیب می کنند و تبلیغات پر زرق و برق را ارائه می دهند اما مانند هندوانه تو خالی هستند.

azvar

وی بیان کرد: ما اصلا از ارائه خدمات این موسسات راضی نیستیم و حیف پول و هزینه های که برای این موسسات آموزشی پرداخت می کنیم.

* موسسات دانش آموزان و اولیاء را فریب می دهند

احمد ریگی دانش آموز دیگری که از این اوضاع موسسات آموزشی در خاش گلایه مند است می گوید: متاسفانه هیچگونه نظارتی بر این موسسات نه در بحث برگزاری آزمون و نه در بحث ثبت نام انجام میگیرد.

IMG-20150521-WA0002

وی با اشاره به برگزاری آزمون های این موسسات تصریح کرد: مکانی که این موسسات آزمون برگزار می کنند اصلا مکان مناسبی در مقیاس با مکان برگزاری کنکور نیست و یک مکان استاندارد نمی باشد.

* خدمات موسسات آموزشی خصوصی رضایت بخش نیست

سارانی اولیاء یکی از دانش آموزان نیز در این رابطه گفت: این موسسات آموزشی خصوصی در تبلیغات ها و تیزرهای فریب دهنده خود که از تلویزیون پخش می کنند دانش آموزان و اولیا را فریب می دهند تا در این موسسات ثبت نام کنند.

وی افزود: اما پس از ثبت نام و شروع آزمون ها هیچگونه اثری از این امکانات و خدماتی که در تبلیغات پخش می شود نیست و این خدمات رضایت بخش نیست.

* موسسات آموزشی خاش به وعده ها و وظایف پایه خود عمل نکرده اند

یکی از مشاوران تحصیلی شهرستان خاش در این رابطه با انتقاد شدید از برخی موسسات آموزشی آزاد شهرستان خاش، اظهار کرد: این موسسات به وعده ها و وظایف پایه خود عمل نکرده اند و موجب بى اعتمادى دانش آموزان، معلمان و خانواده ها گشته اند.

محمود خاشی گفت: پدیده موسسات آموزشى به نوع خود گامى مهم براى پیشرفت درسى دانش آموزان است و اگر صحیح عمل کنند مى توانند مکملى خوب و مثبت براى آ موزش و پرورش باشند.

به گفته خاشى نوپا بودن، کمبود نیروى کارشناسى، نداشتن شرایط ایده ال فضاى آموزشى، عدم ارتباط با موسسات موفق و با تجربه از نقایص این موسسات است.

وی نفس وجود این موسسات، اطلاع رسانى  و ایجاد انگیزه براى دانش آموزان را از نقاط قوت این موسسات دانست و افزود: آموزش و پرورش و دولت باید از این موسسات حمایت و با آن ها تعامل و در عین حال نظارت را از این موسسات در دستور کار خود قرار دهند.

IMG-20150521-WA0005

خاشی خطاب به خانواده های دانش آموزان، بیان کرد: حتما در انتخاب این موسسات براى کمک به روند درسى فرزندانشان با مدیران، مشاوران و معلمین مشورت کنند.

وى خاطرنشان کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خاش تعامل بسیار خوبى با این موسسات داشته است و حتى در بسیارى موارد فضاى آموزشى آن موسسات را تامین کرده است ولى باید بعد نظارت بر این موسسات تقویت شود.

به گفته این کارشناس آموزشى عدم نتیجه گیرى دانش آموزان از این موسسات باعث ایجاد افسردگى و اضطراب براى دانش آموزان و خانواده های آنان گردیده است.

وى براى همه دانش آموزان آرزوى موفقیت کرد و توکل به خدا، پشت کار و الگو گیرى از روش هاى صحیح آموزشى را رمز موفقیت دانش آموزان برشمرد.

انتهای پیام/9031

https://www.asrehamoon.ir/vdccsiqe.2bq4e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما