ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> وزارت بهداشت هرگز براي جبران هزينه ها به سراغ جيب مردم نمی رود | عصر هامون
تاریخ انتشار :دوشنبه ۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۵
معاون کل و قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاخیر در پرداخت از سوی سازمان های بیمه ای عملکرد حوزه درمان را تحت تاثیر قرار می دهد و در این خصوص سازمان های بیمه ای باید به روزانه بودن هزینه بیمارستان ها توجه کنند.
وزارت بهداشت هرگز براي جبران هزينه ها به سراغ جيب مردم نمی رود
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، دکتر حریرچی معاون کل و قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ در خصوص تعامل با بیمه ها اظهار داشت: در طی سال های 91 و 92 بیمارستان های دولتی دچار تاخیر طولانی مدت در دریافت مطالبات خود از بیمه ها بودند .
وی ادامه داد: در  طی سال 93 بیمه ها قسمت قابل توجهی از این عقب افتادگی ها را جبران کردند ، اما در انتهای سال 93 از مجموع هشت هزار و 373 میلیارد تومان سندی که  بیمارستان های وزارت بهداشت برای اسناد مربوط به سال 93 تحویل بیمه ها دادند، فقط توانستند 5 هزار و 23 میلیارد را دریافت کنند که این رقم معادل 60 درصد طلب آنها از بیمه ها بوده است و همچنان رقمی معادل سه هزار  و 350 میلیارد تومان از بیمه ها طلب کارند .
دکتر حریرچی یادآور شد: از مجموع 60 درصد طلب وصول شده در میان سازمان های بیمه ای ، سازمان بیمه تامین اجتماعی 62 درصد اسناد دریافتی را تسویه کرده و به همین ترتیب بیمه ایرانیان 60 درصد، کمیته امداد 54 درصد و نیروهای مسلح نیز 48 درصد از اسناد دریافتی را تسویه کرده اند.
قائم مقام وزیر بهداشت خطاب به تمامی دست اندکاران حوزه سلامت گفت: باید توجه کنیم بیمارستان ها هزینه هایشان به روز است، قسمتی از این هزینه ها کاملا از جنس حقوق بوده و باقی هزینه های جاری نیز مشابه حقوق است و هیچ اعتباری از این بخش برای سرمایه گذاری هزینه نمی شود و به همین دلیل هم هست که تاخیر در پرداخت اسناد از سوی سازمان های بیمه ای عملکرد حوزه درمان را تحت تاثیر قرار می دهد.
وی با تاکید بر اینکه همچنان خط قرمز وزارت بهداشت عدم افزایش پرداخت از جیب مردم در تامین هزینه های درمانی است، گفت: هرگز با وجود تمامی فشارها و کمبودها، وزارت بهداشت برای جبران هزینه ها به سراغ مردم نخواهد رفت و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می شود شرایط هرگز به قبل از اجرای برنامه تحول نظام سلامت که عمده پرداختی از جیب مردم بود، بازنگردد.
دکتر حریرچی در همین راستا از سازمان های بیمه گر و دستگاههای تامین کننده بودجه ها خواست به روزآمد بودن هزینه ها در بیمارستان ها توجه کنند و اینکه بیمارستان برای گردش کار روزانه نیازمند اعتبارات است که اگر به موقع تامین نشود روند کار را با مشکلات فراوانی روبرو می کند و  زمانیکه تعهدات بیمه ها به موقع به بیمارستان ها پرداخت نشود مسئولان بیمارستان ها ناچار به تحمل فشارهای مضاعفی هستند که باید با برنامه ریزی و عمل به تعهدات از آن پیشگیری کرد.
 
وی همچنین ضمن قدردانی از همکاری بیمه ها در تامین منابع و نیز تصویب تعرفه های جدید برای ارائه خدمات مناسب گفت: در این خصوص با همکاری بیمه ها، شورای عالی بیمه و تصویب نهایی در دولت شاهد وضع تعرفه های نسبتا مناسبی نسبت به گذشته برای بخش دولتی هستیم که البته همچنان با ایده آل فاصله دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: ما نمی توانیم به گذشته برگردیم ؛ تصمیمات اتخاذ شده بر اساس خرد جمعی بوده است و امیدواریم با همت همگانی بتوان از تعرفه های مصوب که وضعیت مناسبت تری نسبت به گذشته دارند، به رغم فاصله با ایده آل ها حمایت کرده و آنها را عملیاتی کرد.

انتهای پیام/8399
https://www.asrehamoon.ir/vdcgzt93.ak9y74prra.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما