ms']['section_id'] =0; ?>ms']['section_id'] =0; ?> ماراتن نوبت‌دهی بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بلای جان بیماران | عصر هامون
تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
با راه‌اندازی سامانه تلفنی نوبت‌دهی بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان زاهدان این سامانه با تبدیل شدن به بلایی برای جان بیماران مشکلی بر مشکلات بیماران افزود.
ماراتن نوبت‌دهی بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بلای جان بیماران
ماراتن نوبت‌دهی بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بلای جان بیماران
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از ایسنا، منطقه سیستان و بلوچستان، مدتی است که سیستم نوبت دهی در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان بنابر ادعای مدیران سازمان و بیمارستان تامین اجتماعی پیشرفته شده و مردم دیگر برای اخذ نوبت ویزیت پزشک متخصص در صف نمی‌ایستند بلکه به راحتی از درون منزل خود با استفاده از تلفن و با تماس به سامانه تلفنی نوبت دهی این بیمارستان برای پزشک مورد نظرشان شماره می‌گیرند اما به نوعی با توجه به مشکلات فراوان گزارش شده توسط شهروندان زاهدان، شهرها و روستاهای اطراف گزارش شده از این سامانه این ادعا به طور کلی رد می‌شود.
 این سامانه تلفنی که تنها با یک خط و شماره تلفن گویای 3134 فعال شده بیماران را مجبور کرده تا از هر نقطه استان که تصمیم بر مراجعه به بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان دارند مدت‌ها در پشت خط مشغول این سامانه به صف بایستند چرا که برای دریافت نوبت از سیستم تلفنی نوبدهی 3134 بیمارستان تامین اجتماعی تنها در ساعت 16 و 19 هر روز می‌توان تماس گرفت که متاسفانه سامانه تنها به مدت سه و حداکثر پنج دقیقه نوبت ارائه می‌دهد و قبل و بعد آن از نوبت‌دهی خبری نیست اما مسئله قابل تامل آن است که در ساعت 16 که سامانه برای نوبت دهی فعال می‌شود تمامی نیازمندان به نوبت با سامانه تماس می‌گیرند که تعداد محدودی از آنان موفق به اخذ نوبت می‌شوند.
یک شهروند زاهدانی در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: چون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستم برای مراجعه به فوق تخصص کلیه و مجاری ادراری به بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان مراجعه کردم که در بیمارستان گفته شد تنها از طریق سامانه 3134 می‌توان نوبت گرفت لذا برای نوبت‌دهی اقدام کردم که متاسفانه هرچه تماس گرفتم تنها با صدای بوق اشغال روبه رو شدم.
محسن محمودی افزود: با وجود حال بد بارها و بارها برای اخذ نوبت اقدام کردم اما هردفعه که سامانه فعال می‌شد حداکثر تا 15 دقیقه بعد از ساعت اعلامی یعنی تا ساعت 16:15 دقیقه و 19:15 دقیقه فقط با بوق اشغال روبه رو می‌شدم، بعد از این 15 دقیقه زمانی‌ که تماس برقرار می‌شد اپراتور از پر بودن نوبت‌ها خبر می‌داد.
این شهروند ادامه داد: بعد از سه روز طی هماهنگی با تعدادی از دوستان همزمان از ساعت 15:50 دقیقه شماره سامانه را گرفتیم اما اپراتور اعلام می‌کرد که تنها در ساعت 16 و 19 نوبت‌دهی امکان پذیر است که با این وجود بارها و بارها تماس گرفته شد و بالاخره بعد از 4 روز سامانه به یکی از دوستان جواب داد و نوبتگرفتیم.
عبدالقدوس براهویی شهروند دیگری نیز گفت: متاسفانه به دلیل نداشتن سواد کافی امکان شماره گرفتن را نداشتم و هربار هم که به بیمارستان مراجعه می کردم به من نوبت نمی‌دادند در نهایت مجبور شدم برای گرفتن نوبت ویزیت از متخصص گوش، حلق و بینی به کافی‌نت مراجعه کنم و بعد از چند روز تلاش و صرف هزینه موفق به گرفتن شماره شوم.
سید مصطفی هاشمی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی نیز اظهار کرد: برای متخصص قلب و عروق نیاز به نوبت داشتم اما این نوبت گرفتن بیش از پنج روز طول کشید چرا که هربار برای نوبت گرفتن بنابر گفته اپراتور سامانه نوبت دهی گویا از ساعت 16 شروع به تماس می‌کردم و بین 5 تا 15 دقیقه تلفن مدام مشغول بود و بعد از این مدت زمان که آزاد می‌شد برای هر پزشک اقدام می‌کردم نوبت وجود نداشت.
وی ادامه داد: مسئله اینجاست که چگونه می‌شود با وجود این حجم اشغال بودن در مدت زمان 5 تا 15 دقیقه تمامی نوبت‌های پزشکان پر شود.
این شهروند در پایان گفت: اگر بحث راه‌اندازی این سامانه برای تکریم ارباب رجوع است پس باید به گونه‌ای باشد که بیمار بتواند با راحتی کامل نوبت بگیرد نه این که تنها یک تلفن معرفی کنند تا مردم برای گرفتن نوبت که اگر وجود داشته باشد در ماراتنی سرعتی شرکت کنند و سرانجام هم بعد از گذر از مرحله اشغال بودن اپراتور با شنیدن متاسفانه وقت فردا پر شده است رو به رو شوند.
با توجه به این درددل‌های مردم زاهدان از سامانه نوبت دهی تلفنی 3134 بیمارستان تامین اجتماعی خبرنگار ایسنا در دو بازه زمانی اعلام شده یعنی همان ساعت 16 و 19 سه روز تماس‌های متعدد برقرار کرد که با همان مشکلی که مردم اعلام کردند مواجه شد یعنی بوق اشغال به مدت 15 دقیقه بعد از ساعت شروع نوبت‌دهی و سپس خط آزاد و اعلام وقت تمامی متخصصان پر است.
حال باید این پرسش مطرح شود که چرا تنها یک خط تلفن اعلام شده و چرا تنها 5 دقیقه سامانه نوبت می‌دهد؟ چگونه ممکن است با این شلوغی و مشغول بودن خط سامانه در کمتر از 10 دقیقه تمامی نوبت‌های همه متخصصان پر شود؟
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdccssqm.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما