تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۵
سالهاست که بازار لوازم التحریر با رنگ و لعاب شخصیت های غربی مانند سیندرلا،انگری برد،میکی موس و باب اسفنجی اشباع شده است شخصیت هایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی اسلامی نداشته و ذهن و روح کودکان معصوم کشورمان را تسخیر کرده اند.
عرضه لوازم التحریر ایرانی تلاشی برای پایان حکمرانی سیندرلا و انگری برد در بازار / رخنه فرهنگی ارمغان واردات بی رویه لوازم التحریر خارجی
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از لادیز؛ در آستانه مهر ماه غوغای خاصی در بازار لوازم التحریر برپاست و دانش آموزان دست در دست پدر و مادرها به دنبال خرید کیف و لوازم التحریر مدرسه هستند و با چشمانی مشتاق به دنبال طرح ها و رنگ های دلخواه خود می گردند تا سال تحصیلی جدید را با لوازم التحریرجدید و شکیل آغاز کنند.
سالهاست که بازار لوازم التحریر کشور با رنگ و لعاب شخصیت های غربی مانند سیندرلا،انگری برد،میکی موس و باب اسفنجی اشباع شده است شخصیت هایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ ایرانی و اسلامی نداشته و ذهن و روح کودکان معصوم کشورمان را تسخیر کرده اند.
اگرچه پخش کارتون های غربی از تلوزیون سبب تمایل و کشش دانش آموزان به این شخصیت ها شده است اما در کنار واردات انواع لوازم التحریر غربی و چینی به کشور، نقش تولید کنندگان داخلی نیز در اشباع بازار با لوازم التحریرغیربومی نیزجای تامل دارد چراکه شاهد هستیم با پخش سریال یا کارتون خاصی در کشور، تصاویر این شخصیت ها در لوازم التحریر دانش آموزان نیز جا باز می کند و تولید کنندگان داخلی به نوعی خود سبب این رخنه فرهنگی در کشور شده و به تسخیر روح و روان کودکانمان با شخصیت های غربی و بیگانه کمک می کنند، حال آنکه می توانند این ابتکار را در مورد شخصیت ها ایرانی به کار ببندند.
چندسالیست که مسئولین و تولیدکنندگان به این فکر افتاده اند که پای لوازم التحریر خارجی را از کیف دانش آموزان کوتاه کنند و کیف، دفتر و لوازم التحریرهایی با طرح شخصیت ها، قهرمانان و کارتون های ایرانی راهی بازار کرده اند تا ذهن و روح دانش آموزان را با شخصیت های داخلی پرورش دهیم، این درحالیست که حتی چشم کودکان 5 یا 6 ساله ما به دیدن سیندرلا، مردعنکبوتی عادت کرده است و کمتر راضی به خرید کیف و دفتری با طرح های داخلی می شوند و خانواده ها نیز ناگریز به خواسته آنان تن می دهند.
تلاش های اخیر برای عرضه و معرفی لوازم التحریر داخلی سبب شده است تا برخی والدین و دانش آموزان، تشویق به خرید لوازم التحریر ایرانی شوند، شاید هنوز هم تمایل به خرید لوازم التحریر غربی در بین مردم بیش از لوازم التحریر ایرانی باشد اما تداوم و استمرار همین قدم های کوچک می تواند، فرهنگ استفاده از لوازم التحریر ایرانی را در کشور نهادینه کرده و به مرور زمان شخصیت های ایرانی و اسلامی مانند سینا، ثنا و ثمین را جایگزین کیتی و سیندرلا کند.
 

 

 
یکی از فروشندگان لوازم التحریر که ترجیح داده است لوازم التحریر داخلی را در فروشگاه خود عرضه کند به خبرنگار لادیز، گفت: تا دو سال پیش لوازم التحریر غربی می فروختم اما با دیدن طرح ها و نقوش قهرمانان ایرانی بر روی دفاتر و لوازم اتخریر به این فکر افتادم که فرهنگ کشورم را به کودکان وطنم عرضه کنم و از این موضوع خوشحالم.
وی ادامه داد: امسال استقبال از لوازم التحریر داخلی بیشتر از سال های گذشته است و اگر تولیدکنندگان داخلی بیشتر روی کیفیت و زیبایی لوازم التحریر کار کنند بدون شک مردم نیز به خرید لوازم التحریر ایرانی روی می آورند.
 

 
احمد ریگی پدر یکی از دانش آموزان به خبرنگار ما اظهار کرد: بچه ها به دیدن شخصیت های کارتونی خارجی عادت کرده اند و مسلم است که هنگام خرید نیز آنها را ترجیح می دهند اما اگر لوازم التحریرایرانی با طرح های جذاب و دوست داشتنی، کیفیت و قیمت ارزان تری وارد بازار شود حتما بچه ها و والدین نیز استقبال می کنند.
 

 
دلربایی شخصیت های کارتونی و احاطه کردن ذهن کودکان ایرانی توسط این برنامه ها معظلی است که اکنون اقتصاد کشور و تولید داخلی در این خصوص را با مشکل مواجه کرده است، دراین میان شاید اگر برنامه سازان بتوانند با تولید کارتون هایی جالب و جذاب مانند شکرستان به کمک تولیدکنندگان داخلی بیایند و دست آنان را برای ارائه نقوش ایرانی بازتر کنند، نوشت افزار ایرانی جای بیشتری در سبد کالای دانش آموزان خواهد داشت البته تمام این تلاش ها بدون همت مسئولین برای ممانعت از واردات بی رویه لوازم التحریر خارجی راه به جایی نخواهد برد.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdsk0j.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما