تاریخ انتشار :شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۴
تکمیل و افتتاح بزرگراه زابل به زاهدان به رویایی بزرگ برای مردم شمال سیستان و بلوچستان مبدل شده است به طوری که تحقق آن را دیگر محال می پندارند.
عدم تامین اعتبار، بزرگراه زابل به زاهدان را به رویایی دست نیافتنی تبدیل کرد/ وقتی جان انسان ها بی ارزش می شود
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از  اوشیدا؛ به رغم گذشت ۹ سال از کلنگ زنی بزرگراه زابل به زاهدان اما همچنان ساخت و تکمیل آن با ابهامات بسیاری همراه است و به دست فراموشی سپرده شده است.

محور زابل به زاهدان یکی از پرترددترین محورهای استان به شمار می رود به طوری که هر ماهه شاهد تصادفات زیادی در آن به دلیل عدم استاندارد بودن آن و ۲ بانده نبودن آن هستیم.

تعداد تلفات در محور زابل به زاهدان هرازگاهی درصدر اخبار قرار می گیرد چرا که یکی از پرحادثه خیزترین جاده های استان به شمار می رود در حالی که داشتن راه ایمن و استاندارد از مهم ترین حقوق مردم هر منطقه می باشد اما مردم سیستان و بلوچستان از این نعمت محروم هستند.


چند نفر دیگر باید در جاده زابل به زاهدان عمر خود را از دست دهند

یکی از رانندگانی که در محور زابل به زاهدان اقدام به جابجایی مسافران می کند به خبرنگار اوشیدا گفت: هر روز ۲ بار مسیر زابل به زاهدان و زاهدان به زابل را طی میکنم اما با اینکه کار همیشگی من به شمار می رود اما به دلیل شمار بالای تصادفات در این محور خانواده ام نگرانم هستند و همیشه منتظر خبرهای ناگوار هستند.

مسعود رخشانی افزود: متاسفانه روزهای زیادی را شاهد تصادفات مرگبار در این محور که معمولا برخوردها به صورت رخ به رخ اتفاق افتاده بوده ام و این موضوع نشات گرفته از ۲ بانده نبودن مسیر و عدم استاندارد بودن آن می باشد.

وی با بیان اینکه داشتن جاده استاندارد خواسته ی بزرگ و محالی نیست تاکید کرد: وقتی جاده استاندارد و ایمن باشد به طور حتم تعداد تصادفات و تلفات به طور چشمگیر کاهش می یابد.

رخشانی در پایان گفت: چند تن دیگر در این جاده باید جان خود را از دست دهند تا آقایان به فکر تکمیل بزرگراه باشند.


عدم تامین اعتبار مانع تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان شده است


رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل عنوان کرد: بزرگراه زابل به زاهدان دارای ۲۳۵ کیلومتر طول است که ۲۰۵ کیلومتر آن در جاده زابل-زاهدان و ۳۹ کیلومتر هم جاده زابل به هیرمند است.

علی عالی به خبرنگار اوشیدا گفت: این طرح در سال ۱۳۸۶ همزمان با کمربندی آیت الله سیستانی کلنگ زنی شده و دارای عمری ۹ ساله می باشد.

وی با بیان اینکه، از ابتدای سال تا کنون هیچ اعتباری به راه و شهرسازی زابل نداده اند ابراز داشت: بزرگراه زابل به زاهدان ۳۰۳ میلیارد تومان جهت تکمیل طبق نرخ روز نیاز دارد که در این راستا بخشی از مطالبات پیمانکاران که مبلغ ۴۲ میلیارد تومان بوده را داده اما بقیه بایستی تامین اعتبار شود.

عالی تصریح کرد: بزرگترین مشکل و سد در مقابل تکمیل بزرگراه زابل به زاهدان تامین اعتبار است اما به رغم پیگیری موافقتی انجام نشده است.

رییس راه و شهرسازی زابل با بیان اینکه، در حوزه زابل به هیرمند هنوز تملک اراضی را هم نتوانستیم کامل انجام دهیم تاکید کرد: در حوزه ی زابل-زاهدان مسئله ی تملک تا لوتک انجام شده و تقریبا ۹۰ درصد از مطالبات پرداخت شده و در آنجا مطالبات مردمی چندانی در حال حاضر وجود ندارد.

عالی با عنوان اینکه، بزرگراه زابل به زاهدان دارای تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی است بیان داشت: در صورت تامین اعتبار به طور حتم در ظرف ۲ سال این پروژه تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccoiqo.2bqx18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما