> دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دانشگاه تخصصی دریایی و ماموریت گرا در کشور است | عصر هامون
تاریخ انتشار :شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه چابهار گفت: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دانشگاه تخصصی دریایی و ماموریت گرا در کشور است.
دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار دانشگاه تخصصی دریایی و  ماموریت گرا در کشور است
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از مرکز اطلاع رسانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار- گردهمایی یک روزه معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه ۸ کشور با حضور دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم ، دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیرکل برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر شورای استعدادهای درخشان وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری و معاونان آموزشی دانشگاه‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار برگزار شد.
مجتبی شریعتی در این گردهمایی اظهار کرد: دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار از دانشگاههای تخصصی دریایی وماموریت گراست که نقش بسیار موثری در تربیت نیروی انسانی متخصص برای ناوگان کشتیرانی تجاری در کشور برعهده دارد.
وی ادامه داد: در دانشگاه‌های منطقه هشت که شامل سه استان کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است، 5 هزار و 820 عضو هیأت علمی داریم که هفت و 2 دهم درصد جمعیت هیأت علمی کل کشور است.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در دانشگاه‌های منطقه هشت، 340 هزار نفر جمعیت دانشجویی وجود دارد که معادل 7.7 دهم جمعیت دانشجویی کشور است.
این مسوول ادامه داد: بیشترین جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه‌های منطقه یک تهران و البرز و کمترین در دانشگاه‌های منطقه 10 یعنی خوزستان است.
وی گفت: 30 درصد دانشجویی منطقه هشت در سیستان و بلوچستان، 47 درصد در کرمان و 23 درصد در هرمزگان است.
شریعتی بیان کرد: 21 درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه‌های منطقه هشت در مقطع کاردانی، 60 درصد در مقطع کارشناسی و حدود 2 درصد در مقطع دکترای تخصصی در حال تحصیل هستند.
وی افزود: از نظر گروه تحصیلی نیز 48 درصد از دانشجویان منطقه هشت در رشته علوم انسانی، 28 درصد در رشته‌های فنی و مهندسی و مابقی در حوزه هنر، علوم پزشکی، کشاورزی و علوم پایه تحصیل کرده‌اند.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در معاونت آموزشی وزارت علوم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا روز آمدی، کارآمدی و بومی سازی و اسلامی سازی نظام آموزش عالی را مورد توجه داشته باشیم.
شریعتی خاطر نشان کرد: سال گذشته گام‌های خوبی برداشته شد و سال پرجنب و جوش و پرتلاشی در حوزه آموزشی بود و یکی از اقدامات مهم انجام شده، تدوین سند آمایش آموزش عالی بود.
این مسؤول ادامه داد: در سال 94 هزاران نفر ساعت وقت گذاشته شد، از صاحب نظران مختلف استفاده شده و یک کتابچه 150 صفحه ای تدوین و وضعیت آموزش عالی در گذشته، حال و آینده جمع‌بندی شد و پایان سال به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.
وی گفت: این سند 10 ماده‌ای چند کلیدواژه اصلی دارد که باید در کل کشور ملاک عمل قرار بگیرد و از جمله آن منطقه‌ای کردن مراکز آموزش عالی و تقسیم آن به 10 منطقه بود که این کار صورت گرفته است.
شریعتی اضافه کرد: طرح مدیریت منطقه‌ای از دیگر بندهای مهم سند فوق بود که در دستور کار قرار دارد و زمان بر است و می‌طلبد سازو کار آن تهیه شود.
وی افزود: ماموریت‌گرایی و توجه به آموزش‌های مهارتی از دیگر موارد مهم سند آمایش آموزش عالی است.
وی تفویض اختیار به دانشگاهها را یکی از سیاست های خوب وزارت علوم عنوان کرد و افزود: کیفیت کار با این گونه تصمیمات می تواند بهتر شود.
 انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcce1qo.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما