تاریخ انتشار :چهارشنبه ۸ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: امروز چابهار لنگرگاه سرمایه‌داران بخش خصوصی است و تاکنون بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بندر انجام شده است.
تقاضای ۴۰ شرکت برای سرمایه گذاری در چابهار / چابهار لنگرگاه سرمایه‌داران بخش خصوصی
به گزارش عصرهامون، به نقل از چهاربهاران، بهروز آقایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استانی و کشوری اظهار کرد: بیش از یک و نیم میلیون تن کالا در بحث واردات مورد نیاز استان های دیگر را می توان از طریق بندر چابهار وارد کرد.
وی افزود: امروز خیلی از بنادر کشور تخفیف سود ۲۵ درصد برای ترخیص سود بازرگانی دارد و بندر چابهار باید ۳۰ درصد ترخیص سود بازرگانی تعلق گیرد همچنین ۲۰ درصد کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار وارد کشور شود تا بتوان بهترین بهره وری را از منطقه شرق کشور کرد.
آقایی بیان کرد: منافع کشور با توازن سیاسی کنونی، یک سری تجهیزات با قرارداد های کشورهای خارجی بصورت فاینانس و با مناقصه انجام می شود.
وی تصریح کرد: پس کرانه های ما در بحث جاده زمانی توسعه می یابد که کالا وارد بندر شود، زمانی که کالا وارد بندر چابهار شود بخش خصوصی و دولتی به دلیل الزام در بدبینانه ترین حالتش وارد ساخت و ساز و بسط جاده می شوند ولی مسئولین باید از الان به فکر توسعه جاده باشند و حتی هندوستان رقمی را برای ریل گذاری در توسعه چابهار عنوان کرده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان در خصوص تصفیه آب توسط بنادر چابهار تشریح کرد: موضوعات کمبود آب در امور انسان دوستی برای مردم چابهار در راس امور ما قرار دارد و حتی در آبرسانی به کشتیرانی از آب تصفیه کن ها بنادر چابهار استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: پتانسیل های بندر چابهار با توجه به کمبود فضای کانتینری جزو مشکلات ما بوده و امروز به ۸ و نیم میلیون تن می رسیم، بندر چابهار سوپاپ اطمینان تجارت در میان بنادر کشور در زمینه بازاریابی است و هر نوع زیرساخت ایجاد شده به ثمر می نشیند.
بهروز آقایی عنوان کرد: امروز ۴۵ میلیون دلار در بندر چابهار سرمایه گذاری می شود اگر با سایر کشورها در کنار زیرساخت ها بازاریابی شود مسلما توسعه و پیشرفت را به دنبال دارد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی چابهار خاطرنشان کرد: تحریم ها کشور را در تنگنای مالی قرار داده است ولی با این وجود ما توانسته ایم واردات تجهیزات هند، چین و افغانستان را انجام داده ایم و تحریم ها در قراردادهای منعقد شده تاثیر گذار بوده ولی ما به نیاز و هدفمان در خصوص تجهیز بندر رسیده ایم.
وی اذعان کرد: اگر ریل بین چابهار و گوادر راه بیفتد مسلما کشتیرانی بین این ۲ بندر راه افتاده و مراودات موثرتری بین دو مجموعه برقرار می شود.
انتهای پیام/
  https://www.asrehamoon.ir/vdcaaano.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما