چهارشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ,24 April 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
سازندگی و سرمایه گذاری در زیرساخت های چابهار دستاورد انقلاب اسلامی
 
بندر چابهار در حالی یکی از مهمترین چهارراه های کریدورهای شمال و جنوب بازرگانی جهانی به شمار می رود که پس از انقلاب، سازندگی و سرمایه گذاری های فراوانی در بخش زیرساخت های آن انجام شد.
به گزارش عصرهامون، پس از انقلاب، سازندگی و سرمایه گذاری های فراوانی در بخش زیرساخت های چابهار صورت گرفت که ساخت اسکله و افزایش گنجایش بارگیری کشتی های اقیانوس پیما، ساخت راه آهن به سوی آسیای میانه و احداث فرودگاه بین المللی از جمله آن است.

از آنجایی که بندر چابهار یکی از مهمترین چهارراه های کریدورهای شمال و جنوب بازرگانی جهانی است، می توان گفت که منطقه آزاد چابهار به منظور ترانزیت کالا به افغانستان و آسیای میانه، تجارت منطقه ای، بارگیری محموله های سنگین دریایی و انتقال فرآورده های نفتی و گازی به کشورهای مجاور از قبیل عمان، هند و پاکستان طراحی شده است.

در این میان اسکله شهید بهشتی به عنوان بندر اصلی چابهار در سال 1361 احداث و اسکله شهید کلانتری هم با تکمیل چهار پست اسکله فلزی در سال 1362 به بهره برداری رسید.

در ادامه اما گفته می شود که 10 هکتار از منطقه آزاد چابهار به پروژه های صنعتی و چهار هکتار جهت بازرگانی و گردشگری اختصاص داده شده و در حال حاضر بندر چابهار ظرفیت پهلودهی کشتی ها با آبخور 12.5 متر را دارد.

با این تفاسیر در طرح توسعه بندر شهید بهشتی که از سال 1387 فعالیت آن آغاز شد، مقرر گردید که ظرفیت حمل و نقل دریایی بندر چابهار از حدود 2 میلیون و 500 هزار تن به 8 میلیون و 500 هزار تن  افزایش پیدا کند که این ها همه به برکت وجود انقلاب اسلامی است.
 
انتهای پیام/
 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۰۸۴۰۶


ارسال