شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ,17 August 2019
0
Share/Save/Bookmark
۰
خرید نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در سال حمایت از تولیدات داخلی در حالی اولویت اصلی خانواده ها و دانش آموزان است که برخی تنوع در این محصولات و حک نمادهای غربی را حلقه مفقود شده نوشت افزارهای ایرانی می دانند.
به گزارش عصرهامون، در حالی 45 روز تا آغاز شروع سال تحصیلی فرصت باقی مانده که حال و هوای بازار نوید از روزهای پر جنب ‌و جوشی دارد که خانواده‌ها در تب و تاب تهیه لوازم التحریر و فرم مدرسه فرزندان خود خیابان های شهر را زیر و رو می کنند.

نوشت افزار یكی از كالاهای فرهنگی است كه مردم این روزها به شدت با آن سر و كار داشته و برای خرید آن ملاک های متفاوتی از جمله قیمت مناسب و كیفیت مطلوب كالا و البته ظاهر و شكل آن و اینكه چه طرحی روی جلد دفترشان نقش بسته است، در نظر دارند.

از آنجایی که بازار نوشت افزار ایرانی در غرق برندهای چینی و ژاپنی است و فرهنگ بیگانه و قهرمان‌ های ساختگی آنها با روش‌های مختلف از قبیل تلویزیون، اینترنت و موبایل جای خود را در ذهن كودكان باز كرده و تبدیل به اسطوره شده است در سال های اخیر تولیدكنندگان داخلی نوشت افزار  پا به پای تولیدكنندگان خارجی حركت كرده به نحوی كه امروز موفق شدند بخشی از  بازار نوشت افزار را به دست گیرند و با حک کاراکترهای مورد توجه کودکان بر روی دفتر و مداد و کیف و... اقدام به معرفی فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی به فرزندان این سرزمین از طریق افزایش تولید اقلام فرهنگی کنند.

 قطار پر شتاب حمایت از تولید ملی در ایستگاه نوشت افزار ایرانی  
ثوری یکی از فروشندگان نوشت افزار و کتاب در زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: از آنجایی که کیفیت محصولات تولید داخلی افزایش یافته چندسالی است که شاهد فروش بیشتر این محصولات نسبت به کالاهای خارجی هستیم.
 

به گفته وی، علیرغم اینکه قهرمان و الگوهای شاخص ملی در کشور وجود دارد اما تصاویر حک شده بر روی اجناس و نوشت افزارهای ایرانی نمادها و الگوهای غربی هستند چرا که استقبال مردم از آنها بیشتر است. در این زمینه باید اقدام به حمایت از نمادها ایرانی بر روی نوشت افزار کرد تا فرهنگسازی و الگوسازی ذهن کودکان و جوانان برندهای داخلی باشند نه استار آپ های خارجی که در شبکه های تلویزیونی و در راس تمام برنامه کودک های جا خوش کرده اند.
 
حمایت از نوشت افزار ایرانی منجر به رونق تولید کسب و کار می شود
ثوری با بیان اینکه حمایت از نوشت افزار ایرانی منجر به رونق تولید کسب و کار و عدم خروج ارز از کشور می شود، گفت: با خرید و فروش این محصولات شاهد اشتغال جوانان و پویایی چرخ کارخانجات خواهیم بود.

وی بیان کرد: اگر حمایتی که در راستای تبلیغ کالا و الگوهای غربی در رسانه ها به ویژه رسانه ملی صورت می گیرد از تولیدات داخلی انجام می شد قطعا امروز شاهد فروش کالای ایرانی با برندهای ملی و استقبال بیشتر مردم بودیم.
 

وی با تاکید بر این مطلب که کیفیت کالای ایرانی با خارجی امروز  در بازار برابری و چه بسا گاها بهتر است، ادامه داد: نوشت افزار  ایرانی ارزان تر از خارجی است به طور مثال یک بسته 6 عددی مداد رنگی خارجی بیش 20 هزار تومان قیمت دارد اما با همان کیفیت از نوع ایرانی تا 15 هزار تومان در بازار موجود است اما چون مارک های خارجی برند شده است عده ای اقدام به خرید از این دسته اقلام هر چند با قیمت بالاتر می کنند.

انصاری یکی دیگر از فروشندگان نوشت افزار و کتاب در زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون گفت: یکی از مزیت هایی که استفاده از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی دارد عدم خروج ارز از کشور و اخراج کارگران از چرخه کار و تولید است که خود زمینه رونق تولید را در عرصه های مختلف به همراه دارد.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی چندان مناسبی برای استفاده از کالای ایرانی به ویژه نوشت افزار تاکنون صورت نگرفته است، افزود: باید در برهه های متفاوت به این موضوع دامن زد اما متاسفانه شاهد آنیم که در ایامی که موکول به مدارس می شود همگان به نحوی اقدام به حمایت و تبلیغ از این موضوع می کنند که این باید در طول سال تداوم داشته باشد و نبود آن یک آسیب به شمار می رود.
 

به گفته وی، تبلیغ نمادهای ایرانی اسلامی در تلویزیون تاثیر بسزایی در فرهنگسازی این الگوها در ذهن دانش آموزان دارد و از سوی دیگر باعث می شود تا مردم به هنگام خرید به سمت نوشت افزار یا کالایی جذب شوند در مورد آن همچون نماد بن تن یا باب اسنفجی و باربی ذهنیت قبلی دارند.

این فروشندگان نوشت افزار بیان کرد: چون نوشت افزارهای خارجی اکثرا وارداتی و به صورت قاچاق وارد کشور می شوند به تبع قیمت مناسب تری دارند و این امر در مقایسه با نوشت افزارهای داخلی که قیمت خروجی آن گران تر است منجر شده تا استقبال کمتری از این قبیل اجناس شود.
 

 
انصاری با بیان اینکه کارگران نقش مؤثری در توسعه و پیشرفت کشور دارند، ادامه داد:  این قشر رکن اصلی تحقق حمایت از کالای ایرانی محسوب می‌شوند که حمایت از خرید تولید داخلی و ملی منجر به پویایی چرخ کارخانجات می شود.
 
انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۱۴۶۵۴


ارسال