سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ,7 July 2020
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۳
وقتی رفاه در جاده های صعب العبور کم می آورد؛
شهرستان زهک راه دسترسی مناسب ندارد
 
در حالی راه مناسب یکی از زیرساخت های اساسی و مهم درآبادانی و توسعه یک منطقه به شمار می رود که شهرستان زهک به ویژه در بخش روستایی از راه دسترسی مناسبی برخوردار نیست.
به گزارش عصرهامون، در حالی راه مناسب یکی از زیرساخت های اساسی و مهم درآبادانی و توسعه یک منطقه به شمار می رود که این بستر همچنان در بسیاری از مناطق سیستان و بلوچستان دچار معضل و مشکل بوده و نیازمند بازسازی است.

شهرستان زهک از جمله مناطقی است که اهالی آن با گذشت بیش از سی و اندی سال همچنان چشم انتظار بازسازی و اصلاح جاده هستند به گونه ای که نبود علائم هشداردهنده و فاقد شانه خاکی بودن مسیرهای آن به ویژه در بخش روستایی باعث شده تا سنگینی بی تدبیری برخی از دست اندرکاران امر بر دوش مردم صبور باشد.

شهرستانی که علیرغم داشتن آثار باستانی و تاریخی متعدد اما بستر مناسب جاده ای برای حضور گردشگران را ندارد. در همین راستا شماری از شهروندان در تماسی که با دفتر این پایگاه خبری داشتند با بیان اینکه بسیاری از مسیرهای روستایی شهرستان زهک فاقد خط کشی مناسب است،گفتند: مسئولان باید به فکر تکمیل زیرساخت ها و ترمیم مشکلات جاده ها باشند تاکنون چندین مورد انحراف خودروهای در حال تردد از مسیر اصلی و سقوط آنها به داخل انهار را شاهد بوده ایم.

به گفته اهالی؛ بسیاری از پل های موجود در این شهرستان دارای سابقه 40ساله بوده و توان عبور وسایل نقلیه با وزن سنگین را ندارند به گونه ای که تاکنون چندین مرحله شاهد تخریب پل ها بوده ایم.
 
 سرقت علائم ایمنی افزون بر 42 میلیارد ریال خسارت داشت
در پی تماسی که خبرنگار عصرهامون با ایوب کرد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان داشت، وی گفت: با توجه به ساخت راه های روستایی توسط اداره کل راه وشهرسازی بدون شانه آسفالتی، بررسی و برنامه ریزی لازم جهت رفع موضوع توسط این اداره کل صورت پذیرفته و اقدام مورد نیاز بر حسب اولویت  برای محورهای نیازمند بهسازی حسب اعتبارات و قیر ابلاغی انجام می شود.

وی افزود: نصب علائم ایمنی و هشدار دهنده در کلیه محورها (روستایی- فرعی- اصلی) انجام شده و به طور مرتب و دوره ای بازرسی صورت می پذیرد و در صورت کمبود تابلو و علائم، موارد مورد نیاز تهیه و نصب می شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در اکثر حوزه ها با پدیده سرقت تابلوها و علائم مواجه هستیم که میزان آن در سال جاری بالغ بر42 میلیارد ریال می باشد با این تفاسیرعلی رغم کمبود اعتبارات، به صورت مداوم نسبت به جایگزینی تابلوها و علائم اقدمات لازم صورت می گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خاطر نشان کرد: بهسازی و انجام روکش آسفالت برای محورهای مواصلاتی در صورت وجود اعتبارات مصوب و تخصیص یافته با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار و یا به صورت امانی با استفاده از اکیپ های راهداری و راهسازی و در صورت تخصیص قیر امانی انجام می شود. کمبود اعتبار یکی از عوامل اصلی در رابطه با عدم تحقق موضوع بهسازی برخی مسیرها می باشد.

وی گفت: برنامه ریزی در جهت بهسازی راه های غیر شریانی با استفاده از اکیپ های چهاگانه متمرکز راهداری و راهسازی صورت پذیرفته و این اکیپ ها در حال انجام عملیات بهسازی محورها می باشند.
 
به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان؛ در سال 98 به میزان 52 کیلومتر به صورت امانی و33 کیلومتر بصورت پیمانی و در سال 97 به میزان 180 کیلومتر به صورت امانی و 112 کیلومتر به صورت عقد قرارداد با پیمانکاران در محورهای مواصلاتی حوزه این اداره کل انجام شده است.

کرد در پایان افزود: میزان بهسازی و روکش آسفالت انجام شده درمحورهای شهرستان زهک در سال 97 جمعاً به طول 31 کیلومتر و نیز در سال 98 به طول 19 کیلومتر می باشد که مجموع طول کل بهسازی انجام شده 50 کیلومتر می باشد.
 
انتهای پیام/
 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۱۸۳۲۶


ارسال