چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ,27 May 2020
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
مدیران روابط عمومی سیستان وبلوچستان:
روابط عمومی بازوی توانمند مدیر و زبان گویای سازمان است/ عاشقانه کار کردن رمز موفقیت در ایجاد تعامل
 
جمعی از مدیران روابط عمومی ادارات سیستان وبلوچستان گفتند: روابط عمومی سازمان ها در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند که موفقیت سازمان متبوع به برد توپخانه ارتباطی آنها بستگی دارد.
به گزارش عصرهامون، روزنگار تقویم 1399 به 27 اردیبهشت می رسد روزی که مزین به نام "ارتباطات و روابط عمومی" است.

روابط عمومی هایی که از یک سو بازوی توانمند مدیران و زیان گویای سازمان ها و از سوی دیگر پل ارتباط بین افراد جامعه با ارگان های مربوطه هستند.

عرصه ای که نمی توان آن را به چشم یک شغل اداری دید چرا که کار دل و به نوعی شوق اداری است به این علت که فعالان این حیطه در هر گامی که برمی دارند با عشق، شور و نشاط، بهره گیری از تکنولوژی روز و ایده های نو است.

روابط عمومی؛ علم و هنر

جواد سالارزهی، مدیرکل روابط عمومی استاندای سیستان و بلوچستان هم که از سال ۸۲ در روابط عمومی استانداری فعالیت دارد، گفت: روابط عمومی یکی از مشاغل سخت و طاقت فرسا و در عین حال دارای حلاوت و‌شیرینی خاص و متفاوت با دیگر مشاغل است، چراکه کارگزار روابط عمومی باید هفت روز هفته ۲۴ ساعت کار کند.

وی که کارشناس ارشد رشته ارتباطات اجتماعی است، ادامه داد: روابط عمومی از یک طرف رضایت و پشتیبانی سازمان را داشته باشد و از سوی دیگر رضایت و همراهی مخاطبین و افکار عمومی را، فقط کسانی می‌توانند در روابط عمومی خدمت کنند که عاشق باشند و روحیه جهادی داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول، در روابط عمومی باید از منیت‌ها فاصله بگیرید و خود را فدای اهداف سازمان و ‌‌روابط عمومی کنید، این شغل به لحاظ ماهیت و وسعت فعالیت ها، هر لحظه‌اش یک خاطره است.
 

 
سالارزهی اضافه کرد: در کل روابط عمومی در وهله اول یک علم است، چراکه فعالیتی که روابط عمومی انجام می دهد در یک کلمه ارتباط از دیدگاه نظری،"علم" است.

وی بیان کرد: در وهله بعد این علم باید در اجرا نمود پیدا کند بنابراین از جنبه عملی و اجرایی خود "فن" است و نیاز به تجربه دارد و و در آخر هم ازجنبه خلاقانه و زیباشناسی "هنر" است.

مدیرکل روابط عمومی استاندای سیستان و بلوچستان اذعان کرد: شاید تلخ‌ترین خاطره‌ ام مربوط به حوادث تروریستی مانند تاسوکی، مسجد جامع و مسجد حضرت‌علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان بود و شیرین ترین خاطره هم اتصال استان به خط آهن سراسری و افتتاح انتقال گاز به استان بود.

سالارزهی افزود: یکبار هم در یک همایش فراموش کردیم ابتدا قاری را دعوت کنیم تا جلسه با تلاوت قرآن شروع شود، اما خوشبختانه چون سخنران اول جلسه فردی روحانی بود، قبل از شروع صحبت موضوع را به وی گفتیم و ابتدای صحبتش را با تلاوت قرآن شروع کرد.

روابط عمومی پل ارتباط بین سازمان ها و مخاطبین است

سودابه براهویی یکی از بانوان سیستان وبلوچستان است که از سال ۱۳۸۷ در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که در آن زمان اداره کل حمل و نقل و پایانه ها نامیده می شد مشغول به کار و از شهریور سال ۱۳۹۷ به عنوان مدیر روابط عمومی در حال خدمت می باشد.
 

وی در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان اینکه روابط عمومی ها تحکیم کننده ارتباطات درون سازمانی هستند، گفت: روابط عمومی هنر و علم ایجاد ارتباط بین سازمان ها و مخاطبین است.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری استان افزود: فعالیت در روابط عمومی مثل امکان ایستادن بر روی یک بلندی و اشراف کلی بر تمام فعالیت های سازمان و بازگو کردن آنچه می بینید، است.

وی ادامه داد: هر بار کار و پروژه جدیدی را شروع و به اتمام می رسانم و یا امکان استفاده از روش جدیدی برای بهتر انجام دادن کاری به وجود می آید، خاطره خوشی خلق می‌شود. از طرفی، در این حرفه با آدم های زیادی آشنا می شویم که فرصت خوبی برای یادگیری و بهبود مهارت های مورد نیاز است.

براهویی خاطر نشان کرد: نور و تاریکی مکمل هم هستند، موفقیت ها و شکست ها در توالی تکرار می شوند، خاطرات خوب و بد، حافظه حرفه ای ما را شکل می دهند، اما مهم این است که در روزهای خوب، برای زمان های سخت انرژی و امید جذب کنیم.

 عاشقانه کار کردن رمز موفقیت روابط عمومی ها در ايجاد تعامل  

مجتبی محرابی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان با سابقه ۲۹سال خدمت اطلاع رسانی در روابط  عمومی گفت: عاشقانه کار کردن رمز موفقیت در ايجاد تعامل بین سازمان ومخاطبان است.

وی بیان کرد: بی شک نقش روابط‌عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع رسانی در همه عرصه ها پیشتاز گشته، بسیار با اهمیت وتاثیر گذراست به گونه‌ای که موفقيت سازمان ها، ادارات وشرکت ها ودوام شان در عرصه فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط‌عمومی آنها وابسته است.
 

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: امیدوارم فعالان این حوزه در انجام ماموریتِ مهم و رسالتی که بر عهده دارند صادقانه خدمت کنند.
وی که قریب به ۳۰سال از عمر جوانی خود را صرف فعالیت در عرصه روابط‌عمومی واطلاع رسانی کرده است، افزود: از زمانی که پای در این عرصه خطیر و پر استرس گذاشتم فقط دو روزنامه و واحد خبر صداوسیما بود که اطلاعات استان را منعکس می‌کرد ولی امروز با دنیای گسترده رسانه ها مواجه هستیم، اخبار در کسری از ثانیه به دنیا مخابره می‌شود وحساسیت کار در اوج خود قرار دارد. همیشه خاطرات خوش و شیرین کار در روابط‌عمومی با همکارانم در رسانه ها را فراموش نمی کنم که صادقانه بخش کشاورزی را مورد حمايت قرار دادند.

انعکاس لبخند رضایت مردم  شیرین ترین لحظه کار است

محمد هادی عباسی، مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت و گو با ما بیان کرد: حدود 11 سال سابقه فعالیت در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زاهدان دارم، تقویت اعتماد بین ارائه دهندگان و گیرندگان خدمت را وظیفه اصلی روابط عمومی می دانم چراکه در شرایط فعلی با توجه به وجود سخت افزارهای متعدد ارتباطی، جریان آزاد اطلاعات اتفاق می افتد اما هدف گذاری این جریان اطلاعات در جهت تعمیق اعتماد عمومی اهمیت زیادی دارد و از وظایف اصلی روابط عمومی است.

وی کار در روابط عمومی را حرکت بر لبه شمشیر دانست و افزود: کار روابط عمومی زمان خاصی ندارد و 24 ساعت شبانه روز باید آماده خدمت بود اگر بخواهید وظیفه ارتباطی را درست انجام دهید باید با هوشیاری به دنبال راه هایی برای توسعه کار بود.
 

 
وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی مجموعه ای از علم و هنر است و مجموعه قوانین و ضوابط مشخصی دارد که قابلیت آموزش از طریق مراکز دانشگاهی را داراست و برای موفقیت در این حوزه باید اطلاعات و تحصیلات آکادمیک را در این زمینه داشته باشید، جوهره این کار باید در وجود فرد باشد چرا که کار روابط عمومی ترکیبی از علم و هنر و بسیار وابسته به خلاقیت است.

عباسی تاکید کرد: تلخ ترین خاطره کاری بنده مربوط به حادثه آتش سوزی مدرسه ابتدایی زاهدان بود که صحنه های دلخراش و دردناکی از بستری و درمان دانش آموزان این مدرسه را شاهد بودم و آنچه این عم و اندوه را دوچندان می کرد پخش اخبار نادرست درباره وضعیت این دانش آموزان در فضای مجازی بود که در آن شرایط سخت و ملتهب کار را دشوارتر کرده بود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی زاهدان بیان کرد:  ارائه خدمات در مناطق دورافتاده روستایی و انعکاس لبخند رضایت مردم و راه اندازی بخش های مختلف ارائه خدمات و درمان از شیرین ترین لحظات کاری ما است.

پل ارتباطی ارتباطات سازمان با جامعه

محمد عنایت، مسئول روابط اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: روابط عمومی نه تنها وظیفه تنظیم ارتباطات داخلی سازمان ها را برعهده دارد بلکه مهمترین وظیفه آن برقراری و ساماندهی ارتباط خارج سازمانی است، جایی که جامعه هدف آن نیازهای ارتباطی و اطلاعاتی خود را می تواند از این طریق به بهترین شکل ممکن تامین کند.

به گفته وی، اهمیت، حساسیت و گستره فعالیت این ارتباط بسته به بزرگی جامعه هدفی است که سازمان ها با آن رو به رو هستند و همینطور شرح وظایفی که دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای نمونه روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی به سبب ماموریت ذاتی این سازمان ها که وظیفه درمان، پیشگیری از ابتلا به بیماری و سلامت آحاد جامعه را برعهده دارند بسیار مهم است، چرا که ممکن است هر گونه اشتباه در فرایند اطلاع رسانی به ویژه در زمینه پیشگیری جان بسیاری از مردم را به خطر بیندازد.

عنایت افزود: این حساسیت در بسیاری از سازمان های دیگر  نظیر هواشناسی که جامعه هدف خدمات آن تمام مردم کشور را در بر می گیرد نیز وجود دارد، سازمانی که نقش مهمی در حفظ جان و مال مردم از گزند پدیده های جوی دارد. به این معنا که اگر اطلاع رسانی مناسب از طریق ابزارهای مناسب صورت نگیرد ممکن است وسعت فاجعه های ناشی از مخاطرات جوی گسترده تر شود.

وی ادامه داد: بنابراین روابط عمومی سازمان ها در خط مقدم اطلاع رسانی قرار دارند که موفقیت سازمان متبوع آن ها به برد توپخانه ارتباطی آنها بستگی دارد، به این معنی که اگرارتباط لازم بین خدمات سازمان با نیازهای جامعه برقرار نشود آن سازمان در عمل نتوانسته وظایف ذاتی خود را به خوبی انجام دهد ولو اینکه کار خود را به خوبی انجام داده باشند و ضعف شان در روابط عمومی باشد.

مسئول روابط اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان این اهمیت سبب شده است تا روابط عمومی جزو شغل های سخت، حساس و مهم در سازمان های مختلف باشد که به نوعی یکی از ارکان مهم در تحقق اهداف سازمانی قلمداد شود.

وی گفت: اکنون روابط عمومی تنها حافظ منافع سازمان متبوع خود نیست بلکه حافظ منافع مردم است.
 
روابط عمومیِ موفق از هیچ، همه چیز می سازد

داوود گلی، مدیرروابط عمومی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان که حدود هشت سال در عرصه روابط عمومی مشغول به فعالیت است، گفت: روابط عمومی شغل نیست بلکه شوق است، روابط عمومی کار عادی و روزمره نیست و عرصه ای اخلاقی، علمی و هنری است.

وی با بیان اینکه روابط عمومیِ موفق از هیچ همه چیز می سازد، افزود: سرعت عمل، دقت نظر و تولید محتوا مهمترین مولفه های کار در این حوزه است.

گلی با بیان اینکه روابط عمومی جایگاه راهبردی و از ارکان وهسته های اصلی در هر دستگاهی به شما می رود، ادامه داد: روابط عمومی تبیین گرهمه ابعاد و زوایای یک دستگاه و یک مجموعه است.

روابط عمومی‌ها چشم و گوش ادارات هستند

محمد هادی سرگزی، مدیر روابط عمومی اداره دامپزشکی استان که از 21 سال سابقه خدمت خود هفت سال را در عرصه روابط عمومی سپری کرده در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: روابط عمومی ها می توانند با پيش بينی درست مسائل و مشكلات در راستای جلوگيری از تبعات موجود اقدامات جدی انجام دهند.
 

وی با بیان اینکه روابط عمومی بايد بتواند با اعتماد سازی و به دور از مسايل حاشيه ای ارتباط خود با اصحاب رسانه را تعميم بخشد، گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان چشم و گوش ادارات و هر دستگاه تلقی می‌شوند از آنجایی که مردم مخاطبان اصلی رسانه ها و روابط عمومی ها هستند، تعامل و ارتباط دوسویه با این قشرمی تواند گام مؤثری در زمینه اشاعه فرهنگ اطلاع رسانی و پاسخگویی به افکار عمومی باشد.

سرگزی بیان کرد: روابط عمومی فراهم ساختن و ایجاد جو و محیطی سالم، بهره گیری از روش های موثر تبادل و انتقال اطلاعات در جامعه و محیط کار، انعکاس دستاوردها و یافته های جدید به صورتی موثر و آماده سازی اذهان عمومی افراد جامعه است.

به گفته وی، روابط عمومی شریان حیاتی ارتباطات در سازمان است و همواره می کوشد تا افکار عمومی را شناخته و با نفوذ در آن برای جلب رضایت سازمان گام بردارد.

شیرین ترین خاطره حل مشکلات و پیگیری آنها با همکاری روابط عمومی است

موسی زابلی، روابط عمومی فرمانداری میرجاوه در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون افزود: اجرای سیاستهای اطلاع رسانی دولت، همکاری با رسانه های جمعی جهت انعکاس مناسب عملکردهای بخشهای مختلف، پاسخگویی به ابهام ها، تهیه و اجرای طرحهای تبلیغاتی اداره كل، اجرای مناسب مراسم ها و مناسبت ها، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان ومسئولان دستگاه مربوط، نظارت بر انتشارات ونشریات دستگاه، مدیریت پایگاه های اطلاع رسانی و افکارسنجی عمومی ودستگاهی از جمله اهم فعالیت های روابط عمومی اداره كل های دولتی است که در ماده 2 آیین نامه نحوه فعالیت، وظایف و اختیارات روابط عمومی دستگاههای اجرایی مصوب23 اردیبهشت86 هیأت وزیران به آنها اشاره شده است . 

وی که 10 سال از عمر خود را در این عرصه سپری کرده است، ادامه داد: متاسفانه روابط عمومی ها در کلیه ادارات با کمبود امکانات و نیروی انسانی کار می کنند به طوری که می توان گفت بعضی اوقات از هزینه شخصی خود کارهای روابط عمومی را انجام می دهند.

روابط عمومی فرمانداری میرجاوه تلخ ترین خاطرات یک روابط عمومی را عدم حل مشکل مردم دانست و افزود: شیرین ترین خاطره حل مشکلات و پیگیری آنها با همکاری روابط عمومی است.
 
 
 
این مقام مسئول ويژگی های روابط عمومی موفق را توجه به ارتباطات انسانی و کلامی، ذوق و شوق شغلی در کار، قدرت کافی ، نشاط پایان ناپذیر وتسلط برکارو عطش سیری ناپذیر به کسب اطلاعات جدید و به روز دانست و گفت: فصاحت و بلاغت در کلام، قدرت نوشتاری و گرفتاری سحر انگیز، دارا بودن اعتماد به نفس و دارا بودن قدرت تصمیم گیری در سخت ترین شرایط، خودکار در کارها بطوریکه منتظر هیچ دستوری نباشد،  دارا بودن قدرت تجزیه و تحلیل صحیح محیط های کاری، برچارچوب و ضوابط درونی و بیرونی سازمان خود احاطه کامل داشته و دارای دانش تخصصی روابط عمومی باشد و یا دوره های آن را به صورت عملی گذرانده باشد، از دیگر ویژگی های فعالان در این عرصه است.


قلب تپینده سازمان ها

حمید گنجعلی، مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان که سابقه 5 سال فعالیت در این عرصه را دارد، بیان کرد: روابط عمومی در راستای ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان ایفای نقش می کند و در ایجاد تصویر از تمام زوایای فعالیت های درون سازمانی خود با یاری رسانه ها فائق آمده است.

به گفته وی، روابط عمومی هر سازمان باید به خوبی بستری را که در آن فعالیت می کند، بشناسد و از آن فعالیت ها توسط رسانه ها برای مردم تصویر سازی کند.

این مقام مسئول  گفت: ۲۷ اردیبهشت، روز روابط عمومی است که با تخصص و مهارت اندوزی به قلب تپنده سازمان های مختلف تبدیل شده اند و با برقراری ارتباطات درون و برون سازمانی به جایگاهی مهم دست یافته اند، با وجود یک روابط عمومی پویا است که سازمان ها جایگاه خود را در افکار عمومی پیدا کرده اند.

وی گفت: روابط عمومی ها با ابزار مختلف همیشه در بحران ها پررنگ تر شده، چراکه مدیران در بحران ها قابلیت روابط عمومی ها را می بینند، مانند بحران های اخیر کشور سیل و زلزله که با حضور پررنگ به موقع و همیشه در صحنه روابط عمومی های دستگاها و رسانه های مختلف از سوء استفاده بیگانگه در فضای داخلی کشور جلوگیری شد.

 
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به خاطراتش در این دوران ادامه داد: خاطره ای که در دوران خدمت در عرصه اطلاع رسانی داشتم برمی گردد به اربعین سال 1396 که وظیفه ما به عنوان سرباز ولایت در گوشه از این پیاده روی عظیم اربعینی خدمت به زوار پاکستانی بود.

گنجعلی افزود: از آنجایی که وظیفه ذاتی من ارتباطات در حوزه های مختلف بود توانستم با خیلی از دوستان اردو زبان ارتباط برقرار کنم اما با توجه به اینکه به زبان اردو تسلط نداشتم خیلی از صحبت های آنها را متوجه نمیشدم که بالاخره مجاب به یادگیری این زبان شدم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی پیام ها را مرور می کنم متوجه می شوم که درخواست آن ها در گذشته چه چیزی بوده و من چه برداشتم.

روابط عمومی؛ پیشتاز در همه عرصه ها

سعیدالدین قریشی، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هم گفت: اهمیت جایگاه روابط عمومی در عصر ارتباطات و در دورانی که اطلاع‌رسانی در همه عرصه‌ها پیشتاز است، دوچندان شده، به گونه ای که موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی‌های آن‌ها وابسته است.

وی با اشاره به خاطراتش در دوران فعالیت در این عرصه بیان کرد: بهترین خاطره ام، در واقع سنگین ترین و سخت ترین خاطره ام بوده است چراکه در طول سه فعالیتم در این عرصه پروژه خیلی بزرگی را در بندر چابهار پشت سر گذاشتیم که از جمله آن می توان به افتتاح فاز اول طرح توسعه بندر شهید بهشتی اشاره کرد که با حضور رئیس جمهور انجام شد.
 

این مقام مسئول با بیان این که برای برگزاری شایسته این مراسم مهم چندین روز به صورت ۲۴ ساعته در بندر بودیم، اضافه کرد: خاطره دیگرم مربوط به همایش روز چابهار است که با حضور سفرا و وزرای کشورهای مختلف برگزار شد، این رویداد هم خیلی بزرگ و سنگین بود اما خاطرات شیرین زیادی به همراه داشت.

قریشی اضافه کرد: اما خاطره تلخم از این مراسم این بود که بعد از برنامه ریزی های زیادی که برای این رویداد بزرگ انجام شده  بود، متاسفانه همه برنامه‌ها در لحظه آخر جابه جا شد و همکاران روابط عمومی فشار سنگینی را متحمل شدند.

نقش روابط عمومی در تصمیم گیری های استراتژیک

اکبر نوری صادق، مسئول روابط سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز که از سال 85 در این عرصه فعالیت دارد، بیان کرد: امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های استراتژیک یک سازمان نقشی قابل توجه است.
 
به گفته وی، موفقیت سازمان‌ها، ادارات و شرکت‌ها در عرصه‌ها و فعالیت های تخصصی به عملکرد روابط عمومی به عنوان قلب تپنده همه دستگاه ها وابسته است.

این مقام مسئول با اشاره به خاطره ای از دوران فعالیتش در این عرصه گفت: بهترین خاطره ام در مدت فعالیتم در حوزه روابط عمومی این است که پس از سال ها با انتخاب ریاست فعلی سازمان، جایگاه روابط عمومی ارتقا پیدا کرد و ارزش گذاری شد.

پیشانی سازمان ها

مرجان صدف تبار، رئیس اداره روابط عمومی اداره کل محیط زیست سیستان و بلوچستان نیز گفت: روابط عمومی پیشانی هر سازمانی است، و از طرفی در جهت ایفای رسالت خطیر اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی و تسهیل خدمت رسانی به مردم گام بر می دارد.
 

 
وی با اشاره به خاطراتش در این عرصه بیان کرد: خاطره خوبم دریافت تقدیر نامه از معاون رئیس جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین انتخاب رتبه برتر در تعامل با رسانه ها است.

پلی میان یک سازمان و مخاطبان آن

امیر فتوتی، مسئول روابط عمومی اداره کل شیلات استان هم که به تازگی در این عرصه مشغول به فعالیت شده است، افزود: روابط عمومی صورت و چهره یک سازمان یا اداره کل می باشد.  
 

وی با بیان اینکه روابط عمومی، پلی میان یک سازمان و مخاطبان آن است، ادامه داد: روابط عمومی عبارت است انتقال و تجزیه و تحلیل اطلاعات و نظرات سازمان یا اداره کل به مخاطبان ان و انتقال تجزیه و تحلیل اطلاعات این گروهها به مدیریت به منظور ایجاد همسویی و هماهنگی در علایق و منافع می باشد.

این مقام مسئول، بدترین خاطره خود را حادثه تاسوعای حسینی و به شهادت رسیدن جمعی از همکاران شیلاتی دانست.

روابط عمومی شغل نیست، شوق است

محمد شیخی مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان هم که 13 سال سابقه فعالیت در حوزه روابط عمومی دارد بیان کرد: روابط عمومی شغل نیست، شوق است، باید عاشق این حرفه باشی تا بتوانی در تمام زمینه ها موفق شد.
 

وی ادامه داد: ابزار و تجهیزات کار مهمترین رکن یک روابط عمومی موفق است، سلیقه، خلاقیت، تولید محتوا و ارتباط خوب با رسانه ها از دیگر ویژگی های یک روابط عمومی خوب است.

خاطره تلخ از دست دادن همکار

نرگس سالارزهی، مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: روابط عمومی با وجود این که یکی از مشاغلی است که به صورت شبانه روزی باید فعال بود، اما به گونه ای شیرین است که هیچ گاه خستگی به تن نمی ماند.

وی ادامه داد: زمانی که یک مدیر خوب در راس یک سازمان باشد، مسئول روابط عمومی هم با دلگرمی و انگیزه بیشتری فعالیت می کند.

این مسئول با اشاره به خاطراتش بیان کرد: خاطره تلخم مربوط می شود به درگذشت دو نفر از همکارانم که با وجود این که برایمان مانند از دست دادن عزیزانم سخت بود، ولی به عنوان روابط عمومی برای برگزاری با شکوه مراسم وداع و عزاداری آن ها برنامه ریزی می کردم.

سالارزهی گفت: خاطره خاطرات شیرینم هم بر می گردد به برگزاری جشنواره هایی که با موفقیت و طبق برنامه اجرا می شود.

وی اضافه کرد: یکی از خاطراتم مربوط به مراسم روز روابط عمومی سه سال قبل است که به صورت غافلگیرانه با همسرم که به عنوان یکی از مسئولان حاضر برای تقدیر از روابط عمومی های برتر روی سن بود، دست دادم.

سالارزهی ادامه داد: با وجود این که من و همسرم در عرصه روابط عمومی فعالیت داریم، لحظه لحظه زندگی برایمان شیرین بوده است.

پل ارتباطی مردم و مسئولان

امیر افشین اشکانی، مسئول روابط عمومی اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که ۴ سال در این حوزه فعالیت دارد، گفت: با عنایت به حوزه وسیع خدماتی که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان به جامعه هدف ارائه می کند، طبعا روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین مردم و دستگاه متبوع، مسئولیت خطیر و سنگینی را برعهده دارد.

وی ادامه داد:  اگر به حرفه روابط عمومی فقط به چشم شغل بهش نگاه نکنیم، سراسر شیرینی است، در این عرصه خاطره بدی ندارم و خاطره خوبم هم به کسب رتبه برتر کشور در بین روابط عمومی های ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها در سال ۹۸ بر می گردد.

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بهترین خاطره 

محمدعلی لهراسبی، مدیر روابط عمومی نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی از مشاغلی است که نیاز به فعال بودن شبانه روزی دارد و تلخ و شیرین های زیادی هم دارد.
 
وی که از سال  90 به صورت پاره وقت و از سال 92 تاکنون به صورت یکسره در این سمت مشغول به فعالیت است، ادامه داد: بهترین خاطره من هنگام آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و بازگشت آن ها به آغوش خانواده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بدترین و تلخ ترین خاطره سال های کاری بنده نیز هنگام جدایی زن و شوهر و هم چنین سپردن فرزند به بهزیستی است.

انتهای پیام/
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۲۴۰۰۲


ارسال