تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۹
مهدی دادفر گفت: به نظر می رسد برای طرح پیش فروش خودرو باید نام تکنیک اقتصادی لپ لپ را گذاشت، چراکه چنین طرحی در هیچ نقطه ای از دنیا اجرا نمی شود.
طرح پیش فروش خودرو؛ تکنیک اقتصادی لپ لپ/قرعه کشی راه حل کاهش قیمت ها نیست
به گزارش عصرهامون، در شرایطی که در کشور با مشکل نا به سامانی قیمت خودرو مواجه هستیم، دو شرکت بزرگ خودرو ساز اقدام به پیش فروش خودروهای تولیدی خود کرده اند.
 
آن هم با گذاشتن شرایطی همچون قرعه کشی در ثبت نام  که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این عرصه هدف از این اقدام تامین مشکل نقدینگی خودروسازها از جیب مردم است.
 
در همین راستا با مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفت و گویی انجام شده است، وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: نکته اصلی و اساسی در خصوص اجرای طرح پیش فروش خودرو، این است که نمی دانیم چرا و به چه دلیل از تاکتیک در این طرح قرعه کشی استفاده می شود.
 
وی با بیان این که این موضوع در کجای اقتصاد تعریف شده است؟ بیان کرد: این اقدام یکی از تکنیک هایی است که برای آرام تر کردن بازار از آن استفاده شده است، در حالی که نمی توان بازار را با تعداد محدودی خودرو آرام کرد.
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اذعان کرد: نکته دیگر این که به واسطه اجرای این طرح، عده ای مردم به امید این که صاحب خودرو آن هم با قیمت مصوب می شوند، بخشی از اموال و دارایی هایشان را می فروشند و برای ثبت نام پرداخت می کنند اما اگر در قرعه کشی برنده نشوند تکلیف آن ها چه می شود؟
 
دادفر با بیان این که نام این طرح را باید تکنیک اقتصادی لپ لپ نام گذاشت  افزود: هیچ جای دنیا چنین طرحی برای فروش خودرو نداریم و از طرفی در دوره کرونا تمام خودروسازان دنیا به خاطر عدم خرید مردم رو به ورشکستگی هستند و تولیداتشان روی دست آن ها مانده است.
وی تصریح کرد: با وجود این که به  دلیل شیوع کرونا قیمت خودروی جهانی 50 درصد کاهش داشته، ولی در ایران برعکس این است و با افزایش قیمت خودرو مواجه شدیم.
 
به گفته این مقام مسئول، قرعه کشی راه حل کاهش قیمت خودروی کشور و تامین تقاضای مردم نیست، بلکه باید به فکر تولید باشیم، این هیچ وقت هیچ کس به این موضوع توجه نمی کند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdce7e8znjh8wni.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما