چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ,12 August 2020
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۴۰
تجربه ای نوین در سایه کووید 19؛
سیستان و بلوچستان از دریچه دنیای مجازی/ کرونا پنجره جدید گردشگری جنوب شرق را گشود
 
مجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: گردشگری مجازی فرصت تجربه سریع سفرهایی را می دهد که رفتن به آن هفته ها و ماه ها طول می کشد.
به گزارش عصرهامون، سیستان و بلوچستان سرزمین صدگنج است، شهر سوخته اش بهشت باستان شناسی بوده و دریای عمانش آبی بی کران اقیانوس را یادآور می شود.

در این میان نگین کوه خواجه در حوالی تالاب هامون، سنگ نگاره های سراوان در دل بلوچستان، کوه های مینیاتوری چابهار، گل فشان ها، روستاها و فرهنگ بکر مردم مهمان نوازش بی شک مورد علاقه بسیاری از گردشگران است.

در سال های اخیر گردشگری سیستان و بلوچستان رنگ و بوی خاصی به خود گرفت و از رونق خاصی برخوردار بود که با شیوع کووید 19 از رونق افتاد.

کرونا مهمان ناخوانده ای که چوب لای چرخ صنعت رو به رشد گردشگری سیستان و بلوچستان گذاشت و گویا خیال رفتن ندارد، مهمانی که با آمدنش سبب تعطیلی یا تعلیق بسیاری از فعالیت های گردشگری استان شد و حضور گردشگران را به کمترین میزان رساند.

با این وجود برنامه ها و تورهای مجازی تا حدودی توانست این جاذبه های بکر و ناشناخته را به علاقه مندان معرفی و خلا کمبود اطلاعات درباره سیستان و بلوچستان را اندکی جبران کند و فرصت معرفی پهناورترین استان کشور را از دریچه دنیای مجازی فراهم آورد.

 

ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی به تاسیسات گردشگری استان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: ویروس کرونا در سبک و مدل سفر تغییر ایجاد کرده است و مقاصدی می‌توانند در آینده اعتماد گردشگران را جلب کنند که زنجیره اطمینان داشته باشند.

مجتبی میرحسینی افزود: در سیستان و بلوچستان هم هوشمندسازی سفر مد نظر است و دستورالعملهای آن به همه تاسیسات گردشگری استان ابلاغ شده تا با رعایت پروتکل های بهداشتی مردم به سفرهای ایمن و اطمینان‌بخش تشویق شوند.

وی بیان کرد: مقاصدی می‌توانند در آینده تبدیل به یک قطب و برند گردشگری شوند که اطمینان خاطر بیشتری برای مسافران و گردشگران ایجاد کنند و ضوابط بهداشتی را بهتر و دقیق تر رعایت کنند، تاسیسات گردشگری استان باید بتوانند کیفیت خدمات پزشکی را ارتقا ببخشند که برای گردشگران و مسافران اطمینان بخش باشد.

به گفته این مقام مسئول، در ایام نوروز سفرهای مجازی سیستان و بلوچستان آغاز شد، به همین دلیل استفاده از این فضا در دستور کار است، هرچند گردشگری با شیوع کرونا روند کندی دارد اما باید تلاش کرد تا سیستان و بلوچستان یکی از برندها و مقاصد گردشگری ایران باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با توجه به شرایط حساس موجود و شیوع گسترده بیماری کرونا، گردشگری مجازی تجربه ای نو در سایه کرونا است.

 

کمک به معرفی استان از طریق گردشگری مجازی

میرحسینی بیان کرد: در واقع در شرایط جدید، فرصت معرفی استان بیش از گذشته فراهم شده و با تولید محتوای مورد نیاز امیدواریم به توسعه گردشگری حقیقی در آینده نزدیک منجر شود.

وی گفت: تورهای واقعیت مجازی نه تنها در ترغیب افراد به دیدن یک مکان مؤثر هستند، بلکه در کمک به برنامه ریزی برای انجام کارها و چگونگی انجام آن ها در مکان مورد نظر نیز می توانند موفق عمل می کنند.

به گفته این مقام مسئول، گردشگری مجازی فرصت تجربه سریع سفرهایی را می دهد که رفتن به آن هفته ها و ماه ها طول می کشد و تورهای واقعیت مجازی به بازدید کننده حس بهتر از آن چیزی را می دهند که قادر به تجربه آن در یک مکان معین است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صرفه جویی در هزینه، وقت و سادگی استفاده از نقاط مثبت گردشگری مجازی است اظهار کرد: میرحسینی زندگی مجازی نیازمند گردشگری مجازی است.

میرحسینی ادامه داد: در ایام نوروز برنامه ای با هشتگ مانور تبلیغات در فضای مجازی اجرا شد که سیستان و بلوچستان به لحاظ محتوای تولید شده در شبکه های مجازی رتبه اول را در کشور کسب کرد.

وی بیان کرد: به علاوه در سایت گردشگری و سفر مجازی به سیستان و بلوچستان که در نمایشگاه گردشگری رونمایی شد، 80 جاذبه استان به صورت 360 درجه آماده بازدید بود و مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/
 
 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۲۶۵۷۵


ارسال