تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۰
عدم هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان در زاهدان موجب بروز مشکلات فراوانی برای شهروندان و به طبع نارضایتی آنان از این خدمات شده است.
تلاش دستگاه های خدمات رسان مردم را نقره داغ کرد/ گلایه شهروندان زاهدانی از معابر چهل تکه شهر
به گزارش عصرهامون، گویا قصه عدم هماهنگی بین دستگاه های خدمات رسان در سیستان وبلوچستان به ویژه کلان شهر آن "زاهدان" موضوعی پایان ناپذیر است.
بیان این مطلب بدان جهت است خیابانی که هنوز یکماه از آسفالت آن زمان نمی گذرد به طور ناگهانی مورد تخریب قرار می گیرد علت را جویا می شویم کنده کاری مربوط به شرکت آبفا، مخابرات، گاز یا برق بوده است.

کار تخریب و بازسازی بین شرکت های خدمات رسان در حالی گلایه هایی را از سوی مردم به دنبال دارد که ماهانه هزینه های هنگفتی باید صرف تعمیر ماشین از جلوبندی گرفته تا فنر و لاستیک یا سایر بخش های دیگر شود و این درحالیست که از قبل هماهنگی بین این ادارات وجود ندارد.
 
هماهنگی که باشد بدون شک نه تنها هزینه بیت المال هدر نمی رود بلکه مردم هم روزانه با چالش و اعصاب خوردکنی مواجه نخواهند شد و در یک خیابان از ابتدا تا انتهای آن به جای سطح صاف و یکدست فقط پستی و بلندی نمی بینند.

نمونه این عدم هماهنگی کنده کاری سنگ فرش خیابان هایی است که پس از سال ها چشم انتظاری از سوی شهروندان، بالاخره شهرداری اقدام به ترمیم و زیباسازی آنها کرد. اما ناگهان شرکت مخابرات به فکر ایجاد فیبر نوری فرو رفت و زحمات چندین ماهه ای که بر دوش شهرداری بود بر ملا شد؛ داستان فقط هدر رفت بیت المال و مدت زمانی که شهرداری بر روی این پروژه کار می کرد، نیست بلکه صبر و تحمل شهروندان هم حد و اندازه ای دارد.

کسبه ای که کسب و کارشان مدت ها به علت تعمیر سنگ فرش پیاده رو تعطیل بود حالا به علت کنده کاری مخابرات رزق  وروزی شان کساد شده و خواهان رسیدگی به این اوضاع هستند.
 
 
 
خراش بی توجهی مسئولان بر کوچه و خیابان های شهر

به گفته شماری از کسبه، شهرداری برای آسفالت یک خیابان هزینه های زیادی را متقبل می شود که بعد از گذشت چند ماه شرکت گاز، آب یا مخابرات به فکر نصب یک انشعاب یا فیبر نوری و... می افتند که از قضا باید از همان خیابان رد شود و این یعنی روز از نو، روزی از نو؛ در این بین میلیون ها تومان از هزینه بیت المال به باد هوا می رود در صورتی که با یک هماهنگی ساده می توان از این اسراف هزینه ها جلوگیری کرد.

یکی از رانندگان تاکسی در این باره به خبرنگار ما گفت: چاله های موجود در برخی از کوچه و خیابان ها به قدری زیاد است که گاها برخی شهروندان اقدام به پر کردن آنها به صورت خودجوش با خاک کرده یا اینکه، حرکات مارپیچ رانندگان برای گذر از این چاله و چوله ها منجر به بروز تصادف و ایجاد دردسر برای عابران پیاده می شود.

وی بیان کرد: مهانه باید هزینه گزافی برای تعمیرات لاستیک، فنر، جلوبندی و ... در نظر بگیریم و این موضوع ما را کلافه کرده است چرا که خریداری قطعات گران خودرو از عهده ما بر نمی اید و مسئولان امر مردم را درک نمی کنند؛ این موضوع باعث شده برای خرج و مخارج زندگی خود با مشکل مواجه باشیم.
 
 
 
کنده کاری هایی که تمامی ندارد

رضایی یکی دیگر از شهروندان زاهدانی افزود: هنگامی که شرکت گاز اقدام به کنده کاری آسفالت خیابان ها می کند زخم این کنده کاری مدت ها بر پیکره شهر خودنمایی می کند زیرا این چاله ها به خوبی پر نشده و گاها شاهد آن هستیم که یک ماشین در این کنده کاری ها گرفتار و آسیب دیده است.

شهرکی دیگر شهروند زاهدانی که در خیابان امام خمینی مشغول به خرید بود، گفت: شهرداری پیاده روهسته مرکزی شهر را تازه سنگفرش یکدست و مرتبی کرده بود که هنوز یکماه از آن نگذشته و مخابرات برای ایجاد فیبر نوری تمام آن را کنده است. این اقدام علاوه بر انیکه نمای زشتی به خیابان داده، هزینه بیت المال را نیز هدر داده و در تردد کسبه و شهروندان هم اختلال ایجاد کرده است.
 

 
رفع مشکلات و پیگیری مطالبات مردمی در این حوزه زمانیی محقق می شود که دستگاه های خدمات رسان قبل از هرگونه اقدام برای کنده کاری با یک هماهنگی ساده با اعضای کمیسیون حفاری و کارشناسان آن؛ هم از هدررفت هزینه بیت المال جلوگیری کرده و هم تسریعی در ترمیم مکان مورد نظر در دستور کار خود بگذارند تا دستاورد تلاش آنها زحمت به مردم نباشد.

 انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdch6vnzv23nx6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما