تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
در حالی شماری از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش تحت عنوان کارنامه سبزها از وضعیت بلاتکلیف خود گلایه دارند که به گفته نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد.
گلایه کارنامه سبزها از بلاتکیفی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش/ نتیجه نهایی در گرو تصمیم سازمان امور اداری و استخدامی است
به گزارش عصرهامون، شماری از پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش علیرغم کسب نمره قبولی و انجام مصاحبه اما همچنان بلاتکلیف بوده و گلایه هایی دارند، که در این زمینه طی روزهای اخیر به اداره کل آموزش و پرورش هم مراجعه و مطالبه خود را از مسئولان امر خواستار شدند.

به گفته برخی از این افراد یا به اصطلاح کارنامه سبزها، مسئولان باید برای جذب آن‌هایی که در آزمون نمره قبولی را کسب کرده و کارنامه شان سبز است اقدام کنند، چرا که آنها نیز شب و روز درس خوانده و امتحان داده و در مرحله اول قبول شده اند، اکنون نیز با توجه به شرایط موجود در استان و کمبود نیروی انسانی در این خصوص می طلبد از ظرفیت این نیروها برای جبران کمبود معلم در سیستان وبلوچستان استفاده شود.

در همین راستا و در پیگیری کارنامه سبزهایی که معتقدند در فرایند مصاحبه ناحقی صورت گرفته با سخنگوی آموزش و پرورش استان گفت وگویی انجا شد.
 
نتیجه نهایی در گرو تصمیم سازمان امور اداری و استخدامی

داوود گلی بیان کرد: با عنایت به اینکه ثبت نام از متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی بر اساس بخشنامه تنظیمی و ارسالی از سوی سازمان امور اداری و استخدامی  انجام ودستگاه‌های اجرایی نیز موظف به رعایت مفاد بخشنامه ها بوده‌اند، اکنون نیز تا ابطال بخشنامه موصوف توسط دیوان عدالت اداری که مرجع رسیدگی به شکایات و تنظیمات بوده، رعایت مفاد بخشنامه های صادره برای دستگاه‌های اجرایی الزامی است.

وی گفت: فرآیند ثبت نام، قبولی و پذیرش افراد در آزمون سال ۱۳۹۹ بر اساس دستورالعمل های ارسالی و رعایت ماده ۲ بخشنامه صدرالاشاره صورت گرفته و تمامی مراحل ثبت نام، برگزاری و اعلام نتایج این آزمون از طریق سازمان سنجش آموزش و با نظارت سازمان امور اداری و استخدامی کشور انجام پذیرفته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: ما به دنبال بومی پذیری بودیم اما دیوان عدالت اداری بعد از شکایتی که در این رابطه وجود داشت که باید به صورت استانی برگزار شود رای را مبنی بر اینکه آزمون ها همه کشوری هستند و این مورد نیز باید از این طریق برگزار شود، صادر می کند،  مشابه کنکور و به صورت استانی آزمون برگزار نمی شود.
 
به دنبال جذب نیرو برای جبران کمبود نیرو هستیم

وی تصریح کرد: مشکل بعدی این بود که در آزمون سال 99 هر فرد داوطلب یک کد رشته محل را می توانست انتخاب کند، ما متقاضی شده و مکاتباتی با مسئولین وزارت آموزش و پرورش و سازمان امور استخدامی برگزار کردیم که اجازه دهند هر فرد تعداد بیشتری کدرشته محل را انتخاب کند تا حداقل در یکی از آنها پذیرفته شود که باز هم مخالفت شد و تنها یک کدرشته محل مدنظر بود.

گلی ادامه داد: در این آزمون استخدام افرادی که قبول شدند کارهایشان در دستور پیگیری است اما باقی ماندگانی که جذب نشدند برای آنها همین درخواست را مجددا برای چندمین بار مکاتبه کرده ایم که قرار شد مسئولان وزارت آموزش و پرورش با سازمان امور اداری و استخدامی جلساتی داشته باشند تا این افراد بومی که مرحله اول از پذیرش باقی مانده اند به عنوان تکمیل ظرفیت با ویرایش استانی پذیرش شود که تحقق این امر مستلزم نیاز مجوز دارد و ما به دنبال آن هستیم.

سخنگوی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد:کارنامه سبزهایی که به عنوان مطالبه گر برای پیگیری مطالبه به حق خود به اداره کل مراجعه کردند با حضور مدیر کل و مسئولان حوزه ها فرایند برای آنها تشریح شد؛ اگر آنها به دنبال استخدام هستند ما به دنبال جذب نیرو برای جبران کمبود نیرو هستیم.
 
حمایت مجلس از کارنامه‌ سبزها

محمد وحیدی،نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس هم در این باره بیان کرد: جذب کارنامه سبزها نیاز به قانون یا بخشنامه جدید ندارد و آموزش و پرورش می‌تواند بر اساس نیاز خود با اولویت مناطق محروم بر اساس جنسیت و رشته، پذیرفته شدگان را دعوت مصاحبه و در صورت قبولی جذب کند.

وی با بیان اینکه مزیت این تصمیم، عدم برگزاری آزمون در شرایط کرونایی است، گفت: انتقال ردیف‌های استخدامی به سال‌های آینده اقدام منطقی به نظر نمی‌‎رسد و آموزش و پرورش می‌تواند از این نیروهای پذیرفته شده فقط با برگزاری یک مصاحبه و گذرانده دوره در دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcau0n6o49ne61.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها