سه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ,28 September 2021
0
Share/Save/Bookmark
۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴
در پی دغدغه شهروندان عنوان شد؛
چرایی ماجرای صدور قبض های نجومی آب در سیستان و بلوچستان
 
این روزها برخی از شهروندان سیستان و بلوچستان با ادعای مصرف متعادل آب از صدور قبض های سرسام آور گلايه مند هستند، با توجه به این مهم، چرایی ماجرا با ارائه و دریافت مستندات مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش عصرهامون؛ این روزها موضوع قبض های نجومی آب و برق در سیستان و بلوچستان به یکی از سوژه های داغ فضای مجازی تبدیل شده است، به گونه ای که برخی از شهروندان با ادعای مصرف متعادل آب از صدور قبض هاي سرسام آور گلايه مند هستند.

گلایه هایی که در قالب پیام یا تماس با این پایگاه خبری نیز مطرح شده و خواستار پیگیری این موضوع شده اند، در همین راستا دو خبر با عنوان صدور قبض آب ۱۹ میلیون ریالی در دلگان و قبض آب ۱۳ میلیون ریالی برای یکی از اهالی زاهدان در فضای مجازی منعکس شد.

با توجه به رسالتی که بر عهده داریم، برای شفاف سازی ماجرا، شماره اشتراک این دو مشترک را از آن ها دریافت و از طریق آب و فاضلاب نسبت به پیگیری موضوع اقدام کردیم.

دلیل صدور قبض ۱۹ میلیونی در دلگان چه بود؟

در همین راستا فرهاد سرگلزائی، معاون خدمات مشترکین و درآمد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: شهروند دلگانی که قبض آب وی با عنوان "صدور قبض آب ۱۹ میلیون ریالی در دلگان" منتشر شد، در حال بنایی و دارای فضای سبز گسترده و مصرف بالاست.

وی ادامه داد: کنتور این مشترک سالم بوده که طی دو روز گذشته توسط مشترک شکسته شد، اما میانگین مصرف کنتور بالاست و این قبض مربوط به دوره بنایی و برای بازه زمانی حدود یکسال است.

اعمال هزینه حق انشعاب فاضلاب برای شهروند زاهدانی

این مقام مسئول اضافه کرد: قبض صادر شده برای مشترک زاهدانی به مبلغ ۱۳ میلیون ریال نیز مربوط به هزینه حق انشعاب فاضلاب است و بدهی آب زیاد نیست.

شهروندان در صورت شائبه درخواست بررسی دهند

وی با بیان این که قبوض آب بها بر اساس میزان مصرف و دوره مصرف مشترک محاسبه و صادر می شود، گفت: در صورت وجود هرگونه شائبه نسبت به قبوض صادره آب بها، مشترکان می توانند درخواست بررسی قبوض را به امور مشترکین شهر ارسال کنند تا در کمترین زمان ممکن پس از بازدید مجدد، پاسخ مناسب ارائه شود.

سرگلزائی تاکید کرد: همچنین آن دسته از مشترکان که اظهار می کنند مصرف متعادلی داشته اند، درخواست تست کنتور بدهند تا آزمایشگاه کنتور بررسی کند، برخی کنتورهای قدیمی دارای خطای بالایی هستند. شرکت های خدمات رسان بدون ضابطه محق به دریافت ریالی از مشترکان خود نیستند، خوشبختانه هر روز عملکرد توسط دستگاه های نظارتی مورد بررسی قرار می گیرد.

میزان افزایش تعرفه های آب و خدمات دفع فاضلاب

وی اظهار کرد: به استناد ابلاغیه تعرفه های آب، خدمات دفع فاضلاب و شرایط عمومی آنها از سوی وزارت نیرو، نرخ تعرفه آب مصرفی مشترکین خانگی در شهرها و روستاها در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹، تا یک سوم الگوی مصرف (مصارف کمتر از ۶ متر مکعب درماه) به صورت رایگان، تا الگوی مصرف ۷ درصد و بیش از آن ۱۶ درصد دیگر به عنوان جرائم مازاد بر الگوی مصرف، افزایش داشته است.

به گفته معاون آبفای سیستان و بلوچستان، الگوی مصرف مشترکین خانگی ۱۸ مترمکعب در ماه و الگوی مصرف غیرخانگی براساس نوع کاربری آن و ظرفیت قراردادی در ابتدای واگذاری انشعاب تعیین می شود، مشترکینی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، پرمصرف محسوب می شوند و در نتیجه افزایش میزان مصارف آنان بر اساس ضوابط ابلاغی، با افزایش مبلغ قبض آب بها همراه می شود.

وی گفت: عملکرد قبوض صادره و مصارف اشتراک ها بر روی وبسایت شرکت به آدرس www.abfasb.ir قسمت مشترکین در دسترس کلیه مشترکان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 
 
Share/Save/Bookmark
کد مطلب : ۱۴۱۵۳۴


ارسال