تاریخ انتشار :شنبه ۱ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۷:۴۱
کرونا در حالی جای دفتر و کتاب را با گوشی و تبلت عوض کرد که 109 هزار و 923 دانش آموز سیستان ‏وبلوچستان که در حاشیه شهرها زندگی کرده و به آموزش های مجازی و حضوری دسترسی نداشته اند، از ‏درسنامه و آموزش های فرد به فرد برای یادگیری و تداوم آموزش استفاده کردند.‏
استفاده ‏بیش از 351 هزار دانش آموز سیستان وبلوچستان از تلفن همراه و تبلت/آموزش  فرد به فرد راهی برای یادگیری 109 هزار دانش آموز محروم از امکانات
به گزارش عصرهامون، قریب به دو سال از شیوع ویروس منحوس کرونا می گذرد ویروسی که تمام معادلات جهان را دستخوش تغییر و تحولات کرد و خود سرخط مهم ترین خبرها شد.

بحرانی چند وجهی که سلامت، اقتصاد، فرهنگ، آموزش و همه ابعاد را در برگرفت؛ در این میان آموزش و پرورش که یکی از عرصه های مهم در تعلیم و تربیت به شمار می رود نیز با آمدن این ویروس روند آموزشی خود را تغییر داد.

آموزش حضوری جای خود را به آموزش مجازی داد و جای کتاب و دفتر را فایل های صوتی و تصویری معلم، و جای مدرسه و کلاس درس را تلفن همراه و تبلت گرفت.

برگزاری کلاس های درس به صورت غیرحضوری و آنلاین هر چند در دوران همه گیری کرونا به موقع آغاز شد و اجازه نداد شیوع این بیماری فرآیند تعلیم و تربیت را به طور کامل تعطیل کند و مزایایی همچون آشنایی بیشتر جامعه به ویژه دانش آموزان با فضای مجازی، کم شدن هزینه‌های رفت و آمد و... را در بر داشت، اما این نوع از آموزش معایب و مشکلاتی را هم در پی داشت که عدم دسترسی تمام دانش آموزان به فضای مجازی به علت نبود زیرساخت کافی یا عدم توانایی در تهیه تلفن همراه و غیره از جمله آنها است.

استفاده 351 هزار و 985 دانش آموز از تلفن همراه و تبلت در فرایند آموزش مجازی

داوود گلی، سخنگوی آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما به چگونگی دسترسی دانش آموزان مقاطع تحصیلی در فرایند آموزش مجازی اشاره کرد و گفت: بر اساس سامانه نظارتی خود اظهاری که توسط خانواده ها و دانش آموزان تکمیل شده است در سال گذشته 351 هزار و 985 نفر دانش آموز از تلفن همراه و تبلت در فرایند آموزش مجازی استفاده کرده اند.

وی افزود: در این زمینه 45 هزار و 51 نفر از دانش آموزان از تلفن همراه و تبلت شخصی خود بهره گیری کرده اند.

به گفته مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان، 94 هزار و 959 نفر از تلفن همراه و تبلت پدر، 90 هزار و 748 دانش آموز از تلفن همراه و تبلت مادر استفاده کرده اند.

گلی تصریح کرد: 20 هزار و 298 نفر از تلفن همراه و تبلت خواهر و برادر، و همچنین 100 هزار و 129 دانش آموز از تلفن همراه و تبلت سایرین( فامیل، همسایه، معلم و ...) در راستای یادگیری و آموزش بهره گیری کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع این تعداد 243 هزار و 124 نفر از تلفن همراه و 107 هزار و 861 نفر از تبلت استفاده کرده اند.

سخنگوی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه میزان دسترسی دانش آموزان در سال جاری نیز پس از احصا اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: تعداد 109 هزار و 923 دانش آموز نیز افرادی بودند که در حاشیه شهرها زندگی کرده و به آموزش های مجازی و حضوری دسترسی نداشته اند که برای این افراد از درسنامه و آموزش های فرد به فرد و شرایط ویژه آنها استفاده شده است.
 
گرچه شرایط اضطراری متعاقب کرونا، آموزش و پرورش را به ایجاد شبکه شاد وادار کرده و از دستاوردهای فوری و کوتاه‌مدت آن بهره‌مند کرد، اما این شبکه، حتی بعد از پایان فراگیری این ویروس نیز می‌تواند به عنوان ابزار سیاست‌گذاری و نظارت مورد استفاده وزارتخانه قرار گیرد.

شاد می‌تواند به عنوان دستیار معلم در تکمیل و ارتقای کیفیت آموزش به‌ کار گرفته شود و حتی در صورت بازگشت مجدد ویروس یا بروز بسیاری از بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی، امکان استمرار امر آموزش را فراهم کند.
 
انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcf10dyjw6djca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما