تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸
در حالی شیوه حضور دانش آموزان در مدارس روستایی و عشایری از سوی متولیان امر حضوری اعلام شد که دانش آموزان یکی از روستاهای شهرستان مهرستان، از نبود معلم و بسته بودن مدرسه محل سکونت خود، گلایه دارند.
کمبود معلم عمده مشکل دانش آموزان در مناطق عشایری سیستان وبلوچستان/ یک مسئول: مشکل نیرو در مدرسه "درنگ عاشق" برطرف شد
به گزارش عصرهامون، شیوع ویروس منحوس کرونا در حالی شیوه آموزشی دانش آموزان را از مدرسه و کلاس های درس به فضای مجازی و حضور در شبکه شاد یا گروه های واتساپی تغییر داد که در این بین دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری به علت فراهم نبودن زیرساخت های ارتباطی در این عرصه سهمی نداشتند.

این در حالیست که دانش آموز شهرنشین بیش از دانش آموز روستایی از ظرفیت های فرهنگی و آموزشی استفاده می کند، اما دانش آموز عشایری در بسیاری اوقات از کمترین امکانات هم بهره مند نیست چه برسد به دسترسی به سایر امکانات آموزشی؛ اگر چه در ایام کرونا برای پیشگیری از عقب ماندگی تحصیلی آموزش و پرورش اقدام به برقراری کلاس های عشایری در مناطق مساعد از لحاظ بیماری کرونا و همچنین استفاده از راهبران آموزشی در راستای توزیع و ارائه درسنامه بین دانش آموزان در این مناطق کرد.

با این تفاسیر اما زمانی که کرونا شیوع پیدا کرد و در برنامه‌های درسی وقفه ایجاد شد، مدل‌های آموزشی مختلف در وضعیت‌های سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز مدنظر قرار گرفت و از آنجایی که یکی از مشکلات عمده برای این قشر عدم امکان دسترسی به فضای مجازی بود مقرر شد شیوه حضوری با رعایت پروتکل ها یا بهره مندی از مدل راهبران آموزشی تداوم داشته باشد؛ که چندی پیش از سوی متولیان امر حضوری شدن مدارس مناطق روستایی و عشایری به طور کامل اعلام شد.

در این بین اما برخی دانش آموزان در تماس با تحریریه خبر عصرهامون از بسته بودن مدرسه محل سکونت خود در یکی از مناطق عشایری مهرستان خبر داده و گفتند: در حالی 52 روز از بازگشایی مدارس زمان می گذرد که دانش آموزان روستای "درنگ عاشق"، رنگ کلاس درس را ندیده و مدرسه همچنان با قفلی بر در بسته و معلمی برای برگزاری کلاس ها اعلام حضور نکرده است.

کمبود نیرو، مانع بازگشایی مدرسه بود

پیرو بررسی این موضوع خبرنگار ما در تماسی که با عبدالمجید مزارزهی، رئیس اداره آموزش پرورش عشایری مهرستان داشت، وی گفت: این مدرسه سال گذشته افتتاح و از نمونه مدارس توپی است.

وی افزود: مدرسه فوق امسال به دلیل کمبود نیرو غیر فعال بود که با بازگشایی مدارس مصوب شد یک نیرو به صورت شیفتی اقدام به حضور در این مکان کند.

به گفته این مسئول، هم اکنون روند بازگشایی مدرسه در روستای فوق به حالت عادی بازگشته و 14 دانش آموز در آن به صورت شیفتی مشغول به تدریس هستند.

گفتنی است حمیدرضا رخشانی، مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در یکی از رسانه ها به این مهم اشاره کرده است که؛ استان در سال تحصیلی گذشته با جمعیت ۸۲۵ هزار و ۱۲۲ دانش آموز با کمبود ۱۰ هزار و ۲۴۸ معلم روبرو بوده و این کمبود هیچ خللی در آموزش دانش آموزان وارد نکرد چرا که از طریق خرید خدمات، حق التدریس، سرباز معلمان و حق التدریس نیروهای شاغل و برون سپاری این کمبود برطرف شد.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcdfs0ffyt0o96.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما